23948sdkhjf

Ska inspirera med tvådagarskoncept

Trendspanare och konceptutvecklare öppnar experimentytor på olika platser i Stockholm.

Trendspanaren Stefan Nilsson och konceptutvecklaren Robert Nehmé ligger bakaom nya tvådagarsbutikskonceptet Snack. 

Första kreativa ytan öppnar i lobbyn på Clarion Hotel Sign vid Norra Bantorget i Stockholm den 23 till 24 april och blir en stickling-butik där besökarna kan här hämta en stickling och köpa ett odlingskit som de ihop med andra odlar, vårdar och ser växa också  på hashtaggen #ettnyttblad på sociala medier. Sticklingar kan dock hämtas under hela månaden den 1 till 30 april.

En gång i månaden under hela 2020 ska konceptet att dyka upp på olika platser i Stockholm och tillsammans med en partner inom design, inredning, mat, lifestyle, skönhet eller upplevelser. 

 - Det har talats om butiksdöden länge, men jag vill mena att den fysiska butiken inte alls spelat ut sin roll. Den har snarare förändrats. Idag vill vi gå till platser som ger oss upplevelser, erfarenheter och en massa skoj. Det vill jag att Snack ska erbjuda, säger Stefan Nilsson i en kommentar.

Vad stickling-butiken och alla kommande konceptytor ska innefatta offentliggörs alltid sju dagar innan öppning via Instagramkontot @selectedsnack. 

Artikeln är en del av vårt tema om Butiksnytt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.344