23948sdkhjf

Så påverkar coronapandemin Odd Molly

Påverkar främst fysiska butiker medan e-handeln går enligt plan.

För Odd Mollys del innebär utbrottet av covid-19 så här långt främst en påverkan på trafiken till bolagets åtta egna fysiska butiker samt till återförsäljares butiker. Det framgår av ett pressmeddelande.

Försäljningen online, som utgör mer än hälften av bolagets totala omsättning, utvecklas dock i linje med förväntan, och bolaget accelererar omställningen till digitala kanaler ytterligare.

Ett sedan tidigare pågående kostnadsbesparingsprogram fortlöper enligt plan och ytterligare åtgärder kommer att vidtas, uppger bolaget.

"Hittills fungerar varuleveranser tillfredsställande, men vissa av produktionsländerna påverkas i dagsläget vilket kan ge effekter längre fram. Sammantaget gör Odd Molly bedömningen att påverkan på innevarande kvartal blir begränsad", skriver Odd Molly.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
FASHIONNET.SE
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Drar igång jeansprojekt för nyanlända
Modebutik stänger efter ett år
Nyinviger med funkiskoncept på NK
Arket lanserar secondhandtjänst i Göteborg
Rizzos vd lämnar – avblåser samarbete med Sajaco
Lindomeföretag anklagar Mango för designstöld
Andra Nordiska Medier
Dagens Handel
Fri Köpenskap
Transportnet

Sänd till en kollega

0.095