23948sdkhjf

Soft Goat livesände och ökade försäljningen

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Habit har tidigare skrivit om att modemärket Soft Goat ska testa konceptet med livesänd shopping och i förra veckan var det dags och modemärket debuterade med direktsänd liveshopping under ledning av Säker stil-duon Ebba Kleberg von Sydow och Emilia de Poret.

Läs också: Säker stil-duo går live för Soft Goat

Liveshowen varade i 40 minuter.

Efter första sändningen, som ska följas av två i månaden, kan modemärket konstatera att liveeventet lockade 3 000 tittare där 58 procent tittade live och 42 procent i efterhand, 780 chattmeddelanden skickades och försäljning låg på runt tio gånger mer under livesändningens gång  än en vanlig kväll i mars.

Därtill skickades över 28, 000 hjärtan och 16 procent av tittarna lade varor i kundkorgen.

- Vi är så glada att våra tittare under livesändningen var både engagerade och passade på att ställa frågor om våra produkters storlek, passform och färger. Ebba och Emilia fick också en hel del frågor om stil, vårtrender och om cashmere i stort - det var fantastiskt att se hur många som ville interagera direkt med dem. Flera tittare uttryckte även en uppskattning över att få in lite positiv energi i de här sitta-hemmatiderna, vilket vi och Säker stil är oerhört glada att kunna bidra med, Stephanie Bergström, vd och grundare av Soft Goat i en kommentar.

Nästa livesändning för modemärket är planerad till i början av april.

Även flera kedjor och märken har testat livesänd shopping som Na-kd, Monki och Caia cosmetics.

Mer om: Soft Goat
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Skobutiker i konkurs

Färre e-handlar – då väljs mode bort

När konsumenterna skjuter på inköp av sällanköpsvaror så drabbas även e-handeln, uppger Postnord.

E-handlaren inför korttidsarbete

Jaber i konkurs

Klart att Footway fullföljer köpet av Sportamore

Skjortföretag i konkurs – varumärket kan leva vidare

Nio fysiska butiker och 28 anställda berörs. Konkursförvaltaren uppger att intresse för att förvärva märket finns.

Nyhetsbrev

Tillfällig lag ger regeringen rätt att snabbt fatta beslut – kan gälla stängning av köpcentrum

Arkiv

Copenhagen Fashion Week: "Beredda att ändra planerna om det behövs"

Kan tvingas planera om sedan danska regeringen förlängt förbud gällande folksamlingar.

Stadium korttidspermitterar och säger upp – över 600 får lämna

Polygiene redo ta klivet in i modebranschen

Hållbarhetstänk i fokus när Polygiene inom kort lanserar samarbeten med några av de främsta varumärkena inom modebranschen.

Hockeyprofil för Scorett

Går från att vara ansikte utåt till egen kollektion.

Plus

Modestudenten som tog saken i egna händer

Rita Roslin investerade själv tid och pengar för att förkovra sig i 3D.

Jobb & Karriär
Föreslås till Kinnevik

Svensk Handel: "Företagens likviditetsproblem fördjupas"

Ny marknadschef på Björn Borg

Jobb & Karriär
Arbesko rekryterar ny försäljningschef

Svalt intresse för Joy – men rusning till utförsäljningarna

Boozt drar tillbaka prognos – skriver ned lager

Stockmann i rekonstruktion

Lindex berörs inte av Stockmanns rekonstruktion

Modekedjan klarar inte hyran

Fastighetsbolaget Västsvensk logistik, som äger Kappahls huvudkontor, har bara fått halva hyran från modekedjan i april.

"Alla marknader vi kan nå från Göteborg är intressanta"

Sportkedjans vd: "Vi permitterar upp till 30 procent av totala personalstyrkan"

De föreslås till Björn Borg

Mässförändringar för Ciff

Danska modemässans planer på att arrangera barnmodedelen som fristående mässa skjuts på framtiden.

Jobb & Karriär
Från Elevenate till Addnature

Positivt för H&M före corona

H&M ska öppna 35 nya butiker i år – stänger färre än tidigare

H&M har inlett dialog om permitteringar

Explosion av nya medlemmar till Handels

Svensk Handel: "Tondövt med punktskatt på mode"

Underklädeskoncern stödjer sjukvård under coronakrisen

Årets pristagare av Global Change Award 2020

XXL tar in kapital

Moda byter månad

Plus

Modeskolor släpar efter digitalt

Butiksnytt
Ska inspirera med tvådagarskoncept

Se alla Företagens egna nyheter

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Sänd till en kollega

0.157