23948sdkhjf

Soft Goat livesände och ökade försäljningen

Habit har tidigare skrivit om att modemärket Soft Goat ska testa konceptet med livesänd shopping och i förra veckan var det dags och modemärket debuterade med direktsänd liveshopping under ledning av Säker stil-duon Ebba Kleberg von Sydow och Emilia de Poret.

Liveshowen varade i 40 minuter.

Efter första sändningen, som ska följas av två i månaden, kan modemärket konstatera att liveeventet lockade 3 000 tittare där 58 procent tittade live och 42 procent i efterhand, 780 chattmeddelanden skickades och försäljning låg på runt tio gånger mer under livesändningens gång  än en vanlig kväll i mars.

Därtill skickades över 28, 000 hjärtan och 16 procent av tittarna lade varor i kundkorgen.

- Vi är så glada att våra tittare under livesändningen var både engagerade och passade på att ställa frågor om våra produkters storlek, passform och färger. Ebba och Emilia fick också en hel del frågor om stil, vårtrender och om cashmere i stort - det var fantastiskt att se hur många som ville interagera direkt med dem. Flera tittare uttryckte även en uppskattning över att få in lite positiv energi i de här sitta-hemmatiderna, vilket vi och Säker stil är oerhört glada att kunna bidra med, Stephanie Bergström, vd och grundare av Soft Goat i en kommentar.

Nästa livesändning för modemärket är planerad till i början av april.

Även flera kedjor och märken har testat livesänd shopping som Na-kd, Monki och Caia cosmetics.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078