23948sdkhjf

Här tar kreatörer över skyltfönstret

Grandpa bjuder in konsthantverkare.

I fredags, den 6 mars, lanserade Grandpa projektet Artsy window i citybutiken på Gamla brogatan 32 i Stockholm.

Läs också: Grandpa lanserar klädlinje

Med konceptet ska butikskonceptet hylla lokala kreatörer och under två månader får utvalda kreatörer ta över ett skyltfönster. Produkterna som syns i skylten och som kureras av kreatörerna finns även till försäljning i Grandpas webbutik.

Först ut är glasblåsare Ulla Gustafsson som har hand om fönstret fram till den 6 maj.

Kreatörer runt om i landet kan ansöka till projektet och av dessa kommer tre kreatörer väljas ut för att ställa ut under hösten och vintern 2020.

- Grandpa öppnade med ambitionen att vara "mer än bara en butik" och i början sålde vi mycket produkter och design med väldigt småskalig produktion och ofta väldigt lokal förankring. Med Grandpa’s Artsy Window tar vi tillbaka lite av den grejen men nu riktar vi oss lite mer mot konst-, och konsthantverk. Det här blir också ett kul och spännande sätt att förnya våra skyltfönster och inte minst ett kul sätt att bjuda förbipasserande på någonting extra, säger Jonas Pelz, grundare i en kommentar.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.094