23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så kan branschen bemöta klimatdebatten

Ökänd som miljöbov och med rykte solkat av överkonsumtion. Hur ska modemärkena vinna konsumenternas gunst? Marknadsföringsexperter ger här branschen sina bästa råd hur den ska kommunicera i klimatdebatten.

Modet har miljöproblem. Trots att klädbranschen har åkt på hållbarhetsforum i flera år verkar miljökluten vara allt annat än löst. Snarare cementeras utsagan om modeindustrin som näst största miljöboven, värre än flyget. Och när stora modebolag som H&M, Kappahl, Zalando och Na-kd lyfter fram klimatkompenserande insatser följer de uppenbarligen flygbolagens exempel för att parera skammen – modeskammen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.173