23948sdkhjf

Så kan branschen bemöta klimatdebatten

Ökänd som miljöbov och med rykte solkat av överkonsumtion. Hur ska modemärkena vinna konsumenternas gunst? Marknadsföringsexperter ger här branschen sina bästa råd hur den ska kommunicera i klimatdebatten.
Modet har miljöproblem. Trots att klädbranschen har åkt på hållbarhetsforum i flera år verkar miljökluten vara allt annat än löst. Snarare cementeras utsagan om modeindustrin som näst största miljöboven, värre än flyget. Och när stora modebolag som H&M, Kappahl, Zalando och Na-kd lyfter fram klimatkompenserande insatser följer de uppenbarlige...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Affärslösning
Få ett skräddarsytt erbjudande till din arbetsplats
Läs mer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.094