23948sdkhjf

Hon ska minska Bubblerooms returer

E-handlaren rekryterar från Nelly. Tar plats i ledningsgruppen.

Johanna Jörgner gjorde sin första dag hos Bubbleroom i måndags som bolagets cheif digital officer, CDO.

– Min roll blir att se till att vi använder vår kompetens rätt med bäst lämpade verktyg, genom att driva den digitala resan framåt. Vi måste veta att vi gör rätt sak i rätt tid, i rätt ordning och för rätt peng. Det finns så mycket kompetenta medarbetare här i huset, säger Johanna Jörgner till Habit.

Läs också: Så sålde Nelly – omsättningsförväntningar sänks med nytt fokus

Johanna Jörgner, som tar plats i Bubblerooms ledningsgrupp, kommer senast från Nelly där hon arbetade som Head of PMO och ansvarade för affärsutveckling. Dessförinnan arbetade hon drygt 13 år på hemtextilkedjan Hemtex.

Ett av Johanna Jörgners första projekt blir att leda arbetet för att minska bolagets returer. Frågan är inte ny, men Johanna Jörgner ska ytterligare fördjupa arbetet digitalt för att förstå konsumenten.

– Returerna är otroligt viktiga att ha fokus på. Vi behöver få ned dem i antal och se till att vi drar lärdom av vad som har orsakat kundens retur. Genom att förstå det kan vi undvika nästkommande retur.

Johanna Jörgner utlovar ett högt tempo och driv.

– Om man inte hela tiden utvecklas blir man snabbt omsprungen av konkurrenterna. Därför ska vi ha en hög takt i vår utveckling med rätt fokus som ska göra oss konkurrenskraftiga, säger hon.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.078