23948sdkhjf

Så mycket ökade försäljningen för Lager 157 i fjol: ”Stolt över utvecklingen över tid”

Sålde över 1 miljon par jeans i fjol.

Klädkedjans försäljning ökade med 22 procent 2019 och klädkedjan passerade även 1 miljard i omsättning.

2018 uppgick omsättningen till 910 miljoner kronor med ett rörelseresultat, EBITDA, om 97 miljoner kronor.

I jämförbara enheter och inklusive webbutiken ökade försäljningen med 5,7 procent i fjol. Jeans- och funktionsklädessortimentet visar starkast tillväxt och kedjan sålde över 1 miljon jeans 2019.

Enligt ett pressmeddelande har året inletts väl med försäljningsökning om 21 procent och tillväxten i jämförbara enheter inklusive e-handeln ökade med 13 procent under månaden.

– Självklart finns det saker vi kunde gjort mycket bättre. Inte minst i motsvarande period förra året. Jämförelsetalen är svaga och vi påvisar därför en överdriven prestation i januari i år, men visst har vi gjort en bra vårstart, absolut! Det jag är mest stolt över är att vi utvecklas starkt över tid och gör det helt utan att annonsera eller betala för att influencers ska berätta att de gillar oss. Alla i organisationen jobbar mot att bli lite bättre varje dag. Ett stenhårt men kul arbete som hela tiden syftar till att vi ska vara relevanta och tydliga för kunderna. Inte för att vi alltid lyckas, men för att vi alltid försöker – och gör det varje dag, säger Stefan Palm, vd och grundare i en kommentar till utvecklingen.

Klädkedjan omfattar 42 butiker i Sverige och 2 i Norge. Lager 157 öppnade första butiken i Oslo i mars i fjol.

Härnäst väntar butiksöppningar i Kristianstad och Farsta.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125