23948sdkhjf

Miss Sixty relanseras i Skandinavien

Når ett tjugotal butiker från och med i höst.

Med kommande höstkollektion planerar Miss Sixty för en relansering i Skandinavien.

I nuläget är det ett tjugotal butiker som tagit in märket och det är en blandad kompott i segmenten varuhus, oberoende återförsäljare och online. Försäljningen på marknaden sker i regi av agenturen Welcome med huvudkontor i Stockholm.

Det italienska modemärket har sedan 2017 expanderat i hela Europa och har även öppnat ett antal egna butiker, bland annat i Milano på Corso Vittorio Emanuele.

– Vi är väldigt nöjda med att Miss Sixty har valt att samarbeta med oss för den skandinaviska marknaden, vi tror mycket på varumärket och responsen från marknaden har varit bättre än väntat, säger Gonzalo Catalan, vd:n och medgrundaren av  Welcome i en kommentar.

Miss Sixty grundades 1991 av Wicky Hassan. Sedan 2012 ägs det italienska märket av kinesiska Trendy International Group som sedan dess arbetat med att relansera märket också i Europa. Bolaget har en stor portfölj av varumärken och har över 3 000 butiker i mer än 290 av världens städer.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078