23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så ska retailkomet bli e-com-raket

John Henric skördar fysiska framgångar och bygger ut butiken i Sturegallerian. Samtidigt är bolaget på allvar redo att växla upp digitalt.

Med 65 000 kronor på fickan startade ekonomistudenterna och vännerna i Lund, John Ekström och Nicklas Nordbergh, varumärket John Henric. Då, för tio år sedan, låg fokus på återförsäljarledet. Med sidenslips och manschettknappar paketerade i lyxiga askar klädda i siden, startade införsäljningen. Enligt John Ekström ”tokkopierades” boxen, som senare fick sällskap av bland annat scarfs, flugor och näsdukar. Efter tre år hade företaget nått drygt 5 miljoner kronor i omsättning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093