23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

"Vi måste agera nu"

Jennie Rosén, vd för Swedish Fashion Council, har siktet inställt på att ta svensk modebransch in i framtiden med ett hållbart sätt att driva affärer, utan att öka klädvolymerna.

Det har gått exakt två år sedan Jennie Rosén utsågs till vd för Swedish Fashion Council, SFC, och dess bolag Svenska Moderådet AB. Hon kom som vd för modevarumärket Back och satt i styrelsen för ASFB, Association of Swedish Fashion Brands.

Mycket har hunnit hända sedan januari 2018. Fram till sen höst i fjol ledde hon Swedish Fashion Council med ASFB, Föreningen Svenskt Mode, Svensk Handel Stil, Stockholmsmässan, Teko och Trade Partners Sweden/Agenturföretagen som ägare. Ett arbete som inte var helt smärtfritt. Jennie Rosén väljer att uttrycka sig diplomatiskt:

BREAKING
{{ article.headline }}
0.171|instance-web04