23948sdkhjf

Går till Patriksson group

Kommer närmast från brittiska Vogue.

Johan Svensson blir kreativ chef för pr- och kommunikationsbyrån Patrikssons satsning Creative studio som bland annat innefattar konceptutveckling, kampanj och innehållsproduktion.

Han arbetade tidigare som creative director på brittiska Vogue och har även ett förflutet från W Magazine i New York och Vogue Paris och har enligt ett pressmeddelande 25 års internationell erfarenhet från modetidningsbranschen.

Den nya rollen sträcker sig över den 20-årsjubilerande byråns fyra kontor i Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Paris.

– Med ett kommunikationslandskap i konstant förändring har Patriksson under många år kunnat erbjuda ett progressivt och varierande affärserbjudande Tillskottet av Johan till vår Creative Studio innebär en unik möjlighet för våra kunder, existerande såväl som potentiella nya, att stärka sitt varumärke med hjälp av en av modeindustrins mest kreativa hjärnor. Jag är även glad att välkomna hem en kär vän, säger Lena Patriksson Keller, som grundade Patriksson group tillsammans med Annika Kopp 1999.

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125