23948sdkhjf

Bambuser gör företrädesemission

| Av Nyhetsbyrån Direkt / Redaktionen | Tipsa redaktionen

Ska nå lönsamhet under 2022.

Bambuser avser att genomföra en nyemission av aktier med företrädesrätt för bolagets befintliga aktieägare om cirka 100 miljoner kronor. Det framgår av ett pressmeddelande.

Nyemissionen gör i syfte att expandera verksamheten inom livevideoshopping-segmentet.

Bolaget har som målsättning att nå lönsamhet under 2022. Bambuser har på förhand erhållit teckningsåtaganden om cirka 52 miljoner kronor från ett antal större befintliga aktieägare. Dessa åtaganden kommer bland annat från Muirfield Invest, Ribers Park Fastighets och Wellstreet Partners.

Vissa av de ovannämnda aktieägarna, vilka tillsammans innehar cirka 44 procent av aktierna och rösterna i bolaget, har även åtagit sig att rösta för förslagen om bemyndigande för styrelsen att emittera aktier och ändringar till bolagsordningen. Med anledning av företrädesemissionen har Bambuser beslutat att tidigarelägga bokslutskommunikén för 2019 till den 24 februari 2020. Bambusers styrelse kommer att föreslå att en extra bolagsstämma bemyndigar styrelsen att fatta beslut om företrädesemissionen.

Kallelsen till extra bolagsstämman, som planeras att hållas omkring den 27 februari 2020, kommer att offentliggöras genom ett pressmeddelande.

Strax innan jul gick snabbväxande träningsmärket Stronger, som enligt bolaget hade en tillväxt om nära 200 procent i fjol, och berättade att man skrivit avtal med Bambuser. Den 30 januari drar Stronger igång shoppingfenomenet i samarbete med märkets ansikte utåt, influeraren Margaux Dietz. 

- Vi ser på det hela som ett engagerande och transparent sätt att integrera med Stronger. Vi ser detta som ett sätt att vara med och föda en ny trend som gör shopping enklare, roligare och mer relevant och därmed öka försäljningen, säger Hendrik Grundén, vd och grundare av Stronger i en pressrelease på tisdagen.

Tidigare har även Na-kd, Monki och Bianca Ingrossos Caia cosmetics använt livevideotjänsten.

I veckan kommunicerade Bambuser att bolaget även formar ett nytt råd, ett så kallat advisory board,dit Tom Xiong och Jacob Lovén, kunniga inom trender, digitalisering och teknologi från Kina samt grundarna av Digitala Draken, ansluter och blir strategiska rådgivare åt bolaget.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Gillblads i konkurs

Wearcolour i konkurs

Så sent som i oktober i fjol uppgav vd Johan Ullbro till Habit att "vår nya expansionsstrategi och kollektion har hittills gått som på räls". I december lämnade nya delägarna Karl Rosander, Måns Ulvestam och Fabian Månsson styrelsen.

E-barometern: "Nu påverkar e-modehandeln på allvar butiksförsäljningen"

6 av svenskarnas 20 e-handelsfavoriter är modeföretag.

Plus

Väntar en e-handelsbubbla? Så säger experterna

En hel del e-handlare kommer få det svårt de närmaste åren. Samtidigt stundar en konsolidering, vilket branschen såg prov på senast i går med Footways bud på Sportamore.

Boråsföretag lanserar cirkulär kollektion

Så mycket ökade försäljningen för Lager 157 i fjol: ”Stolt över utvecklingen över tid”

Nyhetsbrev

Har öppnar Decathlon

Arkiv

VRG behöver mer tid – förlänger rekonstruktion

Footway lägger bud på Sportamore

Ambitionen skapa ledande plattform för e-handel inom sport och mode.

Rave Review nominerat till LVMH-pris

Duon kan, som första svenska nominerade märke någonsin, kamma hem prestigefylld utmärkelse.

Så ska Gant bli mer hållbart – listar nya initiativ

Fortsatt supertrögt för Odd Molly – tappar försäljning

Plus

"Vi vill avsluta eran av snabbkonsumtion"

Asket, som växer med rekordfart, bygger en klassisk och begränsad herrgarderob med material som är spårbart till minsta tråd.

Butiksnytt
Tolfte butiken för Edblad

"Vi ska bli modets Airbnb"

I dag lanserar entreprenören Emelie Gustafsson Maistedt sajten Gemme Collective. Målet är att expandera i de största städerna i Europa.

Twilfit om nya ägaren: "Förstår vår nisch"

De öppnar i Hede fashion outlet

Underklädesföretag plockar in ny kompetens

Välkomnar duo med bakgrund inom detalj- och digitalhandel och med kompetens att bygga bolag.

Butiksnytt
Houdini med pop up-butik för secondhand

Reuse-konceptet blir snart även tillgängligt via företagets webbutik samt Instagram.

Butiksnytt
Här nyöppnar Deichmann

Förbättrat helårsresultat för Lindex

Plus

Miljövänligt engångsmode

Ett modemässigt paradigmskifte, där ägande ersätts av brukande och konsumerade plagg läggs i komposten. Möt eldsjälen bakom textila utvecklingsprojektet Streamateria.

Jobb & Karriär
Fastighetsjätte värvar från H&M

Tillväxt för Löplabbet

Tvåsiffrig försäljningsökning för sportkonceptet.

Matchesfashion rekryterar vd från Amazon

PV med datum för 2021

H&M i blåsväder för kartläggning av personuppgifter

Fenix Outdoor försiktigt inför 2020

H&M: Fler än häften av kinesiska butiker stängda på grund av coronaviruset

Starkt fjolår för Stadium group

Hyrestvist tvingar bort Intersport

Nu får Gul & Blå nytt liv

Här öppnar XXL butik om 4 000 kvadratmeter

Qliros vd slutar – Qliro group blir Nelly group

Macy's stänger 125 varuhus i stort sparpaket

Handels flaggar för tuffa förhandlingar

Se alla Företagens egna nyheter

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

Sänd till en kollega

0.109