23948sdkhjf

Duo satsar på businesskjortor

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Startup för skjortor online.

Anton Lindh och Charlotta Brorsson har startat skjortvarumärket Delindh. Märket lanserade de via egen webbutik i mitten av oktober.

 – Efter ett antal år inom finansbranschen, som storkonsument av skjortor, tyckte jag och min sambo att det saknades en businesskjorta av hög kvalitet och till en rimlig prislapp, säger Anton Lindh till Habit.

Tillsammans med sambon Charlotta Brorsson, som har ett förflutet i textil- och modebranschen, har de skissat fram vad de menar är den perfekta skjortan för dem som arbetar i en miljö som kräver skjortor till vardags och som också snabbt behöver få påfyllning av skjortor de vet fungerar.

Kragmodellen är också anpassad för att bära skjortan till kostym eller tröja med eller utan slips.

Duon har satsat på att ta fram en skjortmodell som är en klassisk slim fit-variant i en skandinavisk stil och i ett selektivt urval av färger och klassiska rutor och ränder.

Varumärket har de skapat själva och sajten har tagits fram i samarbete med en webbyrå. Lagret man arbetar med är automatiserat för att man ska få en snabb och skalbar hantering redan från start.

 – Nu handlar det först om att få ut varumärket  och hitintills har vi skickat skjortor till kunder i Norden men även till Storbritannien och USA och har haft ett antal återkommande kunder vilket har varit mycket givande. Vi satsar främst på att växa i Skandinavien och arbetar aktivt med olika digitala kanaler och sociala medier för att nå ut – men hörnstenen i vår marknadsföring är nöjda kunder, säger Anton Lindh.

 Behövs det ännu ett skjortvarumärke på marknaden?

– Ja, det tycker vi inte minst för att vi satsat på en superhög kvalitet med tyger vävda i Portugal för att ge bäraren en så skön känsla som möjligt.Vi erbjuder vår skjorta utan mellanhänder direkt till kund till ett pris som vi menar att få etablerade skjortvarumärken kan matcha. Vi vill göra det enkelt för kunden att bygga en skjortgarderob som fungerar till vardags med kostym men även för andra tillfällen. Vi ska inte heller bli ett varumärke som har allt utan vi vill satsa på att erbjuda ett selektivt urval av riktigt bra skjortor.

All produktion sker inom Europa och materialen är omsorgsfullt utvalda, säger Anton Lindh. Duons plan för 2020 är att fortsätta bygga varumärkeskännedom och fokusera på att växa i Skandinavien.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Nividas värvar vd från Björn Borg

Jobb & Karriär
Ny vd för Oscar Jacobson

Efter en tid med tillförordnad vd har modebolaget rekryterat ny vd med ett längre förflutet i modebranschen. Han ska även ha spetskompetens inom digital handel.

Herrmodekedja får landslagsuppdrag

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Daymaker

Plus

"Vi måste agera nu"

Jennie Rosén, vd för Swedish Fashion Council, har siktet inställt på att ta svensk modebransch in i framtiden med ett hållbart sätt att driva affärer, utan att öka klädvolymerna.

Här är SFC:s nya strategi

Med en alldeles färsk ägarkonstellation i ryggen berättar Swedish Fashion Councils vd, Jennie Rosén, om organisationens framtida uppdrag.

Nyhetsbrev

Plus

De vill växa med hyrmode

Är uthyrning framtidens affärsmodell? Vem är kunden och vad efterfrågas? Habit har bland annat träffat nykomlingarna It’s Released som vill bli marknadsledande.

Arkiv

Motrörelse premieras – Repameras grundare får utmärkelse

Belönas för arbetet med White monday.

Oväntade tyger i ny kontext

Uppmärksammat modeföretag sponsras av Tradera. Visar i Köpenhamn.

Acne Studios byter läge – tillfälligt

Välkommen till årets första nummer av Habit

H&M Foundation uppmanar till satsningar på kvinnligt entreprenörsskap

Vill se världens investerare ge kvinnor tillgång till kapital på lika villkor.

Rekordhög försäljning under Black friday för Asos

Brittisk herrmodemässa med ny hemvist

DEBATT Svensk Handels vd: ”Löneökningstakten måste vara mycket återhållsam”

Lust att organisera bakom e-handlarens tillväxt

Vagabond i danskt samarbete

Gina Tricot i nytt samarbete

Modedistrikt bjuder in till visning

Här är varumärkena som deltar i Stockholm Fashion Districts visning den 5 februari.

1

Åtta fokusområden för en hållbar modebransch – utmanar dagens tillväxtlogik

EU-kommissionen utlyser tävling för att hitta innovationer för hållbar modeproduktion

Jobb & Karriär
Går till Patriksson group

Bambuser gör företrädesemission

Åhléns digitaliserar också sina kvitton

Skjortföretag mot börsen?

Denimmässa till Berlin

Säljer i MQ

Zalando ansluter till Global Fashion Agenda

Kenzo byter uttryck

H&M till Centralamerika

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

Blanche i samarbete

Lindex stärker Stockmann

Utbyggd outlet noterar rekordsiffra

Resurssmarta förslag för textilsektorn

Jobb & Karriär
Från Rodebjer till Hemköp

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.125