23948sdkhjf

Duo satsar på businesskjortor

Startup för skjortor online.

Anton Lindh och Charlotta Brorsson har startat skjortvarumärket Delindh. Märket lanserade de via egen webbutik i mitten av oktober.

 – Efter ett antal år inom finansbranschen, som storkonsument av skjortor, tyckte jag och min sambo att det saknades en businesskjorta av hög kvalitet och till en rimlig prislapp, säger Anton Lindh till Habit.

Tillsammans med sambon Charlotta Brorsson, som har ett förflutet i textil- och modebranschen, har de skissat fram vad de menar är den perfekta skjortan för dem som arbetar i en miljö som kräver skjortor till vardags och som också snabbt behöver få påfyllning av skjortor de vet fungerar.

Kragmodellen är också anpassad för att bära skjortan till kostym eller tröja med eller utan slips.

Duon har satsat på att ta fram en skjortmodell som är en klassisk slim fit-variant i en skandinavisk stil och i ett selektivt urval av färger och klassiska rutor och ränder.

Varumärket har de skapat själva och sajten har tagits fram i samarbete med en webbyrå. Lagret man arbetar med är automatiserat för att man ska få en snabb och skalbar hantering redan från start.

 – Nu handlar det först om att få ut varumärket  och hitintills har vi skickat skjortor till kunder i Norden men även till Storbritannien och USA och har haft ett antal återkommande kunder vilket har varit mycket givande. Vi satsar främst på att växa i Skandinavien och arbetar aktivt med olika digitala kanaler och sociala medier för att nå ut – men hörnstenen i vår marknadsföring är nöjda kunder, säger Anton Lindh.

 Behövs det ännu ett skjortvarumärke på marknaden?

– Ja, det tycker vi inte minst för att vi satsat på en superhög kvalitet med tyger vävda i Portugal för att ge bäraren en så skön känsla som möjligt.Vi erbjuder vår skjorta utan mellanhänder direkt till kund till ett pris som vi menar att få etablerade skjortvarumärken kan matcha. Vi vill göra det enkelt för kunden att bygga en skjortgarderob som fungerar till vardags med kostym men även för andra tillfällen. Vi ska inte heller bli ett varumärke som har allt utan vi vill satsa på att erbjuda ett selektivt urval av riktigt bra skjortor.

All produktion sker inom Europa och materialen är omsorgsfullt utvalda, säger Anton Lindh. Duons plan för 2020 är att fortsätta bygga varumärkeskännedom och fokusera på att växa i Skandinavien.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094