23948sdkhjf

Duo satsar på businesskjortor

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Startup för skjortor online.

Anton Lindh och Charlotta Brorsson har startat skjortvarumärket Delindh. Märket lanserade de via egen webbutik i mitten av oktober.

 – Efter ett antal år inom finansbranschen, som storkonsument av skjortor, tyckte jag och min sambo att det saknades en businesskjorta av hög kvalitet och till en rimlig prislapp, säger Anton Lindh till Habit.

Tillsammans med sambon Charlotta Brorsson, som har ett förflutet i textil- och modebranschen, har de skissat fram vad de menar är den perfekta skjortan för dem som arbetar i en miljö som kräver skjortor till vardags och som också snabbt behöver få påfyllning av skjortor de vet fungerar.

Kragmodellen är också anpassad för att bära skjortan till kostym eller tröja med eller utan slips.

Duon har satsat på att ta fram en skjortmodell som är en klassisk slim fit-variant i en skandinavisk stil och i ett selektivt urval av färger och klassiska rutor och ränder.

Varumärket har de skapat själva och sajten har tagits fram i samarbete med en webbyrå. Lagret man arbetar med är automatiserat för att man ska få en snabb och skalbar hantering redan från start.

 – Nu handlar det först om att få ut varumärket  och hitintills har vi skickat skjortor till kunder i Norden men även till Storbritannien och USA och har haft ett antal återkommande kunder vilket har varit mycket givande. Vi satsar främst på att växa i Skandinavien och arbetar aktivt med olika digitala kanaler och sociala medier för att nå ut – men hörnstenen i vår marknadsföring är nöjda kunder, säger Anton Lindh.

 Behövs det ännu ett skjortvarumärke på marknaden?

– Ja, det tycker vi inte minst för att vi satsat på en superhög kvalitet med tyger vävda i Portugal för att ge bäraren en så skön känsla som möjligt.Vi erbjuder vår skjorta utan mellanhänder direkt till kund till ett pris som vi menar att få etablerade skjortvarumärken kan matcha. Vi vill göra det enkelt för kunden att bygga en skjortgarderob som fungerar till vardags med kostym men även för andra tillfällen. Vi ska inte heller bli ett varumärke som har allt utan vi vill satsa på att erbjuda ett selektivt urval av riktigt bra skjortor.

All produktion sker inom Europa och materialen är omsorgsfullt utvalda, säger Anton Lindh. Duons plan för 2020 är att fortsätta bygga varumärkeskännedom och fokusera på att växa i Skandinavien.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu
Plus

Den gröna vågen och modebranschen

I Storbritannien har Extinction Rebellion’s Fashion Action, XRFA, på kort tid vuxit till en världsomspännande rörelse som sätter press på modeindustrin. Är den ett hot eller står den svenska modebranschen och aktivisterna närmare varandra än vi tror?

Hos dem ökar e-handeln mest

Jobb & Karriär
Han rekryteras till ny roll i Boozt

Footways omsättning backar

Datum klara för inköpsdagarna i Nacka

Boohoo köper resten av snabbväxande Pretty Little Thing

Nyhetsbrev

Nya augustidatum för Köpenhamns modevecka

På torsdagen kom beskedet att Copenhagen Fashion Week och mässorna Ciff och Revolver ska äga rum som planerat i augusti men flyttas en knapp vecka.

Arkiv

Knowledge Cotton Apparel lanserar damkollektion

Butiksnytt
Här öppnar Glitter

Jobb & Karriär
Ellos vd lämnar

Marina Davarinou kliver av vd-posten efter drygt tre år.

Hon ska hjälpa Odd Molly med livesänd shopping

Footway vill köpa Caliroots

Förvärvade nyligen Sportamore och vill skapa en ledande plattform för e-handel inom sport och mode.

Rains vill byta läge i Stockholm

Den danska modeverksamhetens butik är tillfälligt stängd.

H&M avbryter snart permitteringar vid huvudkontoret

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Butiksnytt
& Other Stories öppnar butik i Norge

XXL återkallar permitterad personal i Norge och Finland

Stylein växer digitalt

H&M har återöppnat 500 butiker senaste veckan

Sellpy växer och nyanställer

Maska för alla

Butiksnytt
Så ser Åhléns citys nya herrmodeplan ut

Nya varumärken, barberare och hamburgerrestaurang ryms på totalrenoverade herrmodeplanet i Stockholmsvaruhuset.

Revolver lanserar digitalt showroom

I väntan på att presentera nya datum och hur kommande säsong i Köpenhamn ska arrangeras lanserar modemässan nytt samarbete med Traede.

Liten konkursökning i detaljhandeln – men lönsamheten hårt pressad

Underklädesjätte stänger 250 butiker

Dansk modekoncern stänger butiker

Hyllad designer för Ellos

Snabbare Ellos

6 300 handelsföretag kan slås ut innan stödåtgärder når fram

Stort omsättningstapp för Wesc

Masai i nya händer

Fortsatt låg framtidstro i handeln – minskar i e-handeln

Boohoo tar in miljarder – siktar på förvärv

Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Boozt stänger och öppnar

Boozt ser stor osäkerhet på kort sikt

Se alla Företagens egna nyheter

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Sänd till en kollega

0.128