23948sdkhjf

Weekday har Årets kreativa kundupplevelse

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Weekday vann i början av december priset för Årets kreativa kundupplevelse på Habit Modegalan, i hård konkurrens med Mini Rodini och Grandpa.

Läs också: Nudie Jeans utsedd till Årets denimleverantör

Pauline Nilsson, chef för visual merchandising hos Weekday, tog emot priset på scenen i Spegelsalen på Grand Hôtel i Stockholm den 3 december. Habit fick en kort pratstund med henne.

Hur definierar ni på Weekday begreppet kundupplevelse?
– En kundupplevelse är vad kunden kommer in till och vad han eller hon kommer därifrån med. Det är en känsla och ett emotionellt band som du känner till företaget, det är mer än bara kläder.

Hur jobbar ni för att få till den bästa kundupplevelsen?
Vi jobbar väldigt 'cross functional', det vill säga att olika avdelningar i hela organisationen jobbar mycket tillsammans. Vi tänker hela tiden på var kunden befinner sig och vart den ska. Sedan är vi mycket för att skapa ett emotionellt band med våra kunder och göra det lokalt.

Vad är ni mest nöjda med under året?
Vi har öppnat 17 fantastiska butiker och har väldigt härliga kollegor i butikerna som har åkt på öppningarna och har sett till att få det att hända.

Motivering ”Med ett konstnärligt arv och starkt visuellt uttryck, skapar detta kompetenta team tydliga och relevanta kundupplevelser som paketeras och exponeras i en kreativ miljö. Årets vinnare lyckas konstant generera nyhetsvärde, producera målgruppsanpassat utbud och leverera frekventa förändringar i både butik och genom kundaktiviteter.”

Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

De deltar under digitala visningsveckan

På onsdagen kommunicerades schema för kommande Stockholm Fashion Week. Lejonparten av inslagen under veckan sänds från en studio på Fotografiska.

Adidas förlänger med dansk toppchef

Plus

Så blev Carin Westers varumärke Åhléns bästsäljare

Carin Westers självbetitlade varumärke är Åhléns största dragplåster inom mode. Nu väntar global lansering. Habit har träffat grundaren som ansvarar för varuhuskedjans fyra egna etiketter.

Vändning för Adidas

Priveq tar majoritetspost i Trendhim – Daniel Wellingtons tidigare vd kliver in som styrelsemedlem

VRG genomför riktad nyemission

Nyhetsbrev

Modemärken öppnar tillfälligt i Kärnan

Arkiv

Engholms i nya händer

Familjen Persson fortsätter öka i H&M

Svensk Digital Handel om Amazon: "Konkurrensen måste ske på lika villkor"

Svensk Digital Handel välkomnar Amazon men siar att prispress och tuff konkurrens väntar.

Ljusning för Thernlunds: "Kunderna har kommit tillbaka till butikerna"

I juli ökade försäljningen i de fysiska butikerna med nära 30 procent. Nu väntar ytterligare satsningar på e-handel och sortiment.

Amazon bekräftar: Svensk sajt blir verklighet

VRG utser ny koncernledning och ansöker om förlängd rekonstruktion

Ackordsförslag skickas nu ut till bolagets borgenärer.

Jobb & Karriär
Från Miinto till Zalando

Eton drar upp tempot i USA

Mini Rodini till Zalando

Butiksnytt
Isabel Marant har öppnat på NK

Färre konkurser i detaljhandeln i juli

Källor: Amazonetablering i Sverige höst

Uppgifterna om e-handelsjättens ankomst uppges vara bekräftade.

Lindex tillbaka till normala nivåer efter kraftig försäljningsminskning

RNB: Klartecken för fortsatt rekonstruktion

Odd Molly-ägda Used By slås ihop med Yaytrade

Transaktionen värderar Odd Mollys second hand-bolag till 27 miljoner kronor.

Zalando knyter till sig Arket

Footway köper upp Solestory

Stark vändning för Uniqlo – ökade med 26 procent

Tommy Hilfiger i samarbete med japanskt varumärke

Svenskt företag bakom kändisars munskydd – lagret slutsålt

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Tumba centrum tappar H&M

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.187