23948sdkhjf

Weekday har Årets kreativa kundupplevelse

| Av Johan Colliander | Tipsa redaktionen

Weekday vann i början av december priset för Årets kreativa kundupplevelse på Habit Modegalan, i hård konkurrens med Mini Rodini och Grandpa.

Läs också: Nudie Jeans utsedd till Årets denimleverantör

Pauline Nilsson, chef för visual merchandising hos Weekday, tog emot priset på scenen i Spegelsalen på Grand Hôtel i Stockholm den 3 december. Habit fick en kort pratstund med henne.

Hur definierar ni på Weekday begreppet kundupplevelse?
– En kundupplevelse är vad kunden kommer in till och vad han eller hon kommer därifrån med. Det är en känsla och ett emotionellt band som du känner till företaget, det är mer än bara kläder.

Hur jobbar ni för att få till den bästa kundupplevelsen?
Vi jobbar väldigt 'cross functional', det vill säga att olika avdelningar i hela organisationen jobbar mycket tillsammans. Vi tänker hela tiden på var kunden befinner sig och vart den ska. Sedan är vi mycket för att skapa ett emotionellt band med våra kunder och göra det lokalt.

Vad är ni mest nöjda med under året?
Vi har öppnat 17 fantastiska butiker och har väldigt härliga kollegor i butikerna som har åkt på öppningarna och har sett till att få det att hända.

Motivering ”Med ett konstnärligt arv och starkt visuellt uttryck, skapar detta kompetenta team tydliga och relevanta kundupplevelser som paketeras och exponeras i en kreativ miljö. Årets vinnare lyckas konstant generera nyhetsvärde, producera målgruppsanpassat utbud och leverera frekventa förändringar i både butik och genom kundaktiviteter.”

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Stadium korttidspermitterar och säger upp – över 600 får lämna

Hockeyprofil för Scorett

Går från att vara ansikte utåt till egen kollektion.

Modekedjan klarar inte hyran

Fastighetsbolaget Västsvensk logistik, som äger Kappahls huvudkontor, har bara fått halva hyran från modekedjan i april.

Skjortföretag i konkurs – varumärket kan leva kvar

Nio fysiska butiker och 28 anställda berörs. Konkursförvaltaren uppger att intresse för att förvärva märket finns.

Skjortföretag i konkurs – varumärket kan leva kvar

Nio fysiska butiker och 28 anställda berörs. Konkursförvaltaren uppger att intresse för att förvärva märket finns.

Ny marknadschef på Björn Borg

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Föreslås till Kinnevik

Arkiv

Copenhagen Fashion Week: "Beredda att ändra planerna om det behövs"

Tvingas planera om sedan danska regeringen förlängt förbud gällande folksamlingar.

Svensk Handel: "Företagens likviditetsproblem fördjupas"

Svalt intresse för Joy – men rusning till utförsäljningarna

Plus

Modestudenten som tog saken i egna händer

Rita Roslin investerade själv tid och pengar för att förkovra sig i 3D.

Jobb & Karriär
Arbesko rekryterar ny försäljningschef

Lindex berörs inte av Stockmanns rekonstruktion

Boozt drar tillbaka prognos – skriver ned lager

Stockmann i rekonstruktion

"Alla marknader vi kan nå från Göteborg är intressanta"

Här är konkurserna och rekonstruktionerna som drabbar NK

Stor yta på Stockholm och Göteborg berörs.

Sportkedjans vd: "Vi permitterar upp till 30 procent av totala personalstyrkan"

Mässförändringar för Ciff

Danska modemässans planer på att arrangera barnmodedelen som fristående mässa skjuts på framtiden.

Helena Helmersson om H&M:s förändrade framtid

”Vi tittar på vad som får kunden att komma tillbaka och handla i butikerna igen."

De föreslås till Björn Borg

Anrik herrekipering i konkurs

Jobb & Karriär
Från Elevenate till Addnature

SFD mot målet att inköpsveckan ska äga rum som planerat

Datum för Fashion Week Trade ligger fast.

Positivt för H&M före corona

H&M ska öppna 35 nya butiker i år – stänger färre än tidigare

H&M har inlett dialog om permitteringar

Explosion av nya medlemmar till Handels

Svensk Handel: "Tondövt med punktskatt på mode"

Underklädeskoncern stödjer sjukvård under coronakrisen

Årets pristagare av Global Change Award 2020

XXL tar in kapital

Moda byter månad

Butiksnytt
Ska inspirera med tvådagarskoncept

Plus

Modeskolor släpar efter digitalt

Zalando vinstvarnar

Gap fortsätter hålla butiker stängda

Se alla Företagens egna nyheter

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Sänd till en kollega

0.125