23948sdkhjf

Weekday har Årets kreativa kundupplevelse

Weekday vann i början av december priset för Årets kreativa kundupplevelse på Habit Modegalan, i hård konkurrens med Mini Rodini och Grandpa.

Pauline Nilsson, chef för visual merchandising hos Weekday, tog emot priset på scenen i Spegelsalen på Grand Hôtel i Stockholm den 3 december. Habit fick en kort pratstund med henne.

Hur definierar ni på Weekday begreppet kundupplevelse?
– En kundupplevelse är vad kunden kommer in till och vad han eller hon kommer därifrån med. Det är en känsla och ett emotionellt band som du känner till företaget, det är mer än bara kläder.

Hur jobbar ni för att få till den bästa kundupplevelsen?
Vi jobbar väldigt 'cross functional', det vill säga att olika avdelningar i hela organisationen jobbar mycket tillsammans. Vi tänker hela tiden på var kunden befinner sig och vart den ska. Sedan är vi mycket för att skapa ett emotionellt band med våra kunder och göra det lokalt.

Vad är ni mest nöjda med under året?
Vi har öppnat 17 fantastiska butiker och har väldigt härliga kollegor i butikerna som har åkt på öppningarna och har sett till att få det att hända.

Motivering ”Med ett konstnärligt arv och starkt visuellt uttryck, skapar detta kompetenta team tydliga och relevanta kundupplevelser som paketeras och exponeras i en kreativ miljö. Årets vinnare lyckas konstant generera nyhetsvärde, producera målgruppsanpassat utbud och leverera frekventa förändringar i både butik och genom kundaktiviteter.”

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.141