23948sdkhjf

Fusion i barnklädesbranschen

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Två danska barnmodeverksamheter går samman och blir en av Skandinaviens största aktörer inom barnmode.

Danska branmodeverksamheterna Brands 4 kids A/S och Utoft Kids Group A/S ska per den 1 januari 2020 fusionera verksamheterna under namnet Brands 4 kids.

I och med sammangåendet bildas ett barnmodeföretag med nio varumärken i portföljen; CeLaVi, Color Kids, Creamie, En Fant, Fixoni, Me Too, Minymo, Nordic Label och Pippi. 

Brands 4 kids A/S förvärvade nyligen märken från Active Sportswear Int. och båda verksamheterna beskrivs som välmående och har visat tillväxt i en tuff bransch.

Ägarkretsen ska från den 1 januari bestå av Claus Utoft som blir chef för sourcing och PL , Michael Nederby somblir försäljningschef och Erik Andreæ som blir vd. Företagens administrativa funktioner som försäljning, marknad, design och inköp samlas i Brands 4 kids huvudkontor med hemvist i Ikast medan Utoft Kids Groups huvudkontor i Give fortsatt ska fungera som lager- och logistikcenter.

"Genom att slå samman två företag fortsätter vi vår tillväxtresa och blir en av Skandinaviens största aktörer inom baby- och barnkläder med ett brett utbud av olika kategorier och märken, vilket ger kunder möjlighet att samla sina inköp på ett ställe. Samtidigt säkerställer vi en enhetlig hög kvalitet i leveranser och en back-office-tjänst som gör att våra kunder kan koncentrera sig på att sälja våra märken", säger Erik Andreæ, vd i en kommentar till fusionen.

I en 

Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Esprit och Afound har funnit varandra

Samarbetet gäller både Afounds butiker och digitala marknadsplats.

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Nyhetsbrev

Tumba centrum tappar H&M

Arkiv

Scorett stänger butik efter hyrestvist

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Här stänger ännu ett Åhléns – fjärde nedlagda varuhuset på ett år

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Gina Tricot stänger butikerna i Tyskland

Lanseringsdags för The Wiman

Hon blir ny vd för Åhléns

Efterträder Gustaf Öhrn den 1 september.

Invigningsdags för Naturkompaniet

H&M: Brakförlust och stängning av 170 butiker

Nettominskning med 40 butiker när H&M stänger fler butiker än de öppnar.

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

XXL ser ljusning

Kinnevik storsäljer i Zalando

Jobb & Karriär
Från Uniqlo till Marimekko

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.111