23948sdkhjf

Lanserar sig bredare med pop up-butik

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Nystartat varumärke aktuell med tredje kollektionen och tillfällig yta på Södermalm.

Sxtno, uttalas Sixteen-o, har öppnat tillfällig butik på Götgatan 34 på Södermalm i Stockholm.

Märket, som växt fram genom ett community, lanserade tredje kollektion i mitten av november.

– Vi startade varumärket för drygt ett år sedan och det har växt fram och utvecklats också via vårt community och inte minst Instagram. Men vi fick förfrågningar från kunderna om att få möjlighet att känna på kvaliteterna och då tog vi steget till att öppna en pop up-butik till att börja med. Materialen är viktiga för oss och vi arbetar i en tung jerseykvalitet och lägger stor vikt vid passformen, säger Christian Ronnerstam, marknadschef till Habit.

Ytan är planerad att vara öppen till i slutet av januari men hur länge den fysiska satsningen pågår handlar också om gensvaret och så länge det finns plagg kvar.

I samband med tredje kollektionssläppet lanserades även en första sko; en sneaker- och bootshybrid i kanvas med läder- och mockadetaljer och kraftig gummisula.

Pop up-butiken på Södermalm är första steget för varumärket mot en mer fysisk upplevelse och framgent vill grundarna öppna fler tillfälliga butiker, primärt utanför Sverige, men även sälja via återförsäljare.

– Vi har planer på att öppna fler pop up-butiker då primärt utanför Sverige. Framöver ska vi också öppna upp för att sälja via återförsäljare och vi planerar även en större kollektion till kommande höst, säger Christian Ronnerstam till Habit.

Bakom märket finns förutom Christian Ronnerstam och även David Markfant, som ansvarar för designteamet och som tidigare arbetade med olika designprojekt hos J.Lindeberg. Christian Ronnerstam säger till Habit att fler designer är inblandade i märket men de är inga som duon vill gå ut officiellt med just nu.

Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

G-star Raw i konkurs i Sverige

Tolv butiker läggs ned och 80 anställda berörs.

Stark vändning för Uniqlo – ökade med 26 procent

Boohoo kastas ut av Amazon, Zalando och Next

Flera företag bryter med klädmärket Boohoo efter rapport om dåliga arbetsförhållanden.

1

Stora förluster för RNB – Polarn O. Pyret ökade försäljningen

Åhléns först ut när Uber lanserar snabbleverans av kläder och prylar

Uber lanserar i dag den nya leveranstjänsten Uber Direct som fokuserar på kläder, accessoarer, prylar och varor.

Lexington etablerar sig i Polen och öppnar första butiken i Paris

Företaget fortsätter att expandera på flera marknader trots coronakrisen.

Nyhetsbrev

Tommy Hilfiger i samarbete med japanskt varumärke

Arkiv

Svenskt företag bakom kändisars munskydd – lagret slutsålt

Esprit och Afound har funnit varandra

Samarbetet gäller både Afounds butiker och digitala marknadsplats.

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Tumba centrum tappar H&M

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Lanseringsdags för The Wiman

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Invigningsdags för Naturkompaniet

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.109