23948sdkhjf

Så sålde Na-kd

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Slog rekord jämför med Black week i fjol och fredagen blev bästa försäljningsdag.

E-handlarens försäljning ökade med 125 procent under Black week i år jämfört med i fjol och e-handlarens försäljning uppgick till 248 miljoner.

För Na-kd var fortsatt fredagen den enskilt bästa försäljningsdagen då omsättningen steg med 177 procent och landade på till 56,5 miljoner kronor. Under den mest intensiva timmen så registrerades 1,6 ordrar per sekund och det såldes 5 plagg i sekunden.

– Vi hade samma erbjudande 2019 som 2018, så är jag väldigt nöjd med utfallet av årets Black Week. Att ha tresiffriga procentuella ökningstal från en bas på över hundra miljoner kronor är ett rejält styrkebesked. Men jag är inte förvånad, eftersom vi utvecklat vår affär och kunskapen om våra kunder väldigt mycket under året. Kombinationen vetgiriga duktiga medarbetare och datadrivna beslutsprocesser är nyckeln till att ständigt utvecklas, säger Jarno Vanhatapio, vd och grundare i en kommentar.

Vidare noterar e-handlaren att besöken uppgick till fler än 9 miljoner och beställningar lades från 72 länder; flest från Tyskland, Sverige och Nederländerna. Besöksrekordet slogs på måndagen då e-handlaren noterade 1,67 miljoner besök. 90 000 av de som handlade var nya kunder och snabbast växande länderna var Frankrike, Norge, Österrike och Schweiz.

Mer om: Na-kd
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Nu väntar lansering av nya Hunkydory

Charlotte Simonsbacka ligger bakom designen av varumärket som relanseras med kommande höstkollektion. Habit har träffat henne på huvudkontoret i Stockholm.

De är Årets Designer

Kenzo byter uttryck

Van Gils nylanseras i Sverige

Fler butiker flyr – nu lämnar Nilson group

Gap backar – Old Navy knoppas inte av

Nyhetsbrev

Zalando ansluter till Global Fashion Agenda

Arkiv

H&M till Centralamerika

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Totême

Efterträder grundaren Elin Kling.

Blanche i samarbete

Skhoop med miljömärkning

Lindex stärker Stockmann

Opening Ceremony stänger butiker

Plus

Här är trenderna från Pitti Uomo

Habits Christina Bild har varit i Florens och spanat in herrmodet för höst/vinter 2020.

Vill vara ultratransparent med nytt varumärke

Spårbarhetskarta och hängetikett inspirerad av innehållsförteckning från livsmedelsindustrin ska ge kunden detaljerad information om plaggen.

Utbyggd outlet noterar rekordsiffra

Resurssmarta förslag för textilsektorn

Här placerar Na-kd sitt automatiserade Nordenlager

Fortsatt försäljningstapp för VRG – stänger fler butiker

Sir of Sweden köper skjortföretag

Förvärvar anrikt Boråsföretag.

Hummel växer med förvärv

Jobb & Karriär
Från Rodebjer till Hemköp

Dyster december i modehandeln

Decemberförsäljningen blev som prognostiserat ett bakslag för modehandeln. Svensk Handel Stil menar att Black friday och mild vinter är huvudanledningar till det dystra utfallet.

Jobb & Karriär
Operativ chef lämnar Revolutionrace

Sportamore tappar finanschef – går till Adidas

De går till Mildh press

Puma Nordic upptaxeras

H&M samarbetar med NFL

Uniqlos ägare sänker prognos

DK Company förvärvar tysk modehandlare

Modebutik stänger

Butiksnytt
Här öppnar Johnells – växer i Stockholm

Jobb & Karriär
Ny vd för XXL

Jobb & Karriär
Hon blir vd för Nelly

Duo satsar på businesskjortor

H&M byter läge i Linköping – tar över efter Åhléns

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.125