23948sdkhjf

Så blir visningarna i Köpenhamn

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Copenhagen Fashion week stretchar antalet visningsdagar till fyra. Därtill gör Wood Wood och Han Kjøbenhavn comeback.

Modemärkena Wood Wood och Han Kjøbenhavn är tillbaka i visningsschemat för kommande Copenhagen Fashion Week som äger rum i Köpenhamn den 28 till 31 januari.

Modemärkena har under ett par säsonger valt andra europeiska modeveckor; Milano, London och Paris, att visa under men vänder nu tillbaka hem.

Wood Wood har under fyra säsonger varit frånvarande i schemat medan Han Kjøbenhavn gör comeback efter att ha visat i Paris under två säsonger.

- Vi har varit borta från CPHFW de senaste två säsongerna, och vi har haft ett mer internationellt fokus - vilket är något vi kommer att fortsätta ha. Men Köpenhamn är fortfarande en integrerad del av vårt DNA och utvecklingen av Copenhagen Fashion Week, och danskt mode i allmänhet, är viktigt för oss. Vi tycker att formatet har blivit mycket mer definierat, och fokus ligger nu på de saker som är relevanta för tillväxten av varje enskilt varumärke, vilket är vad en modevecka verkligen handlar om, säger Jannik Wikkelsø Davidsen, grundare och kreativ chef på Han Kjøbenhavn i en kommentar.

Därtill presenterar arrangören nya initiativ inför kommande vecka gällande visningsschemat. Visningsdagar ska spridas ut över fyra dagar istället för som tidigare tre och därtill är första visningstid klockan 10:00 på förmiddagen i stället för som tidigare 09:00.

Varumärkena anmodas också att välja platser och lokaler som är så geografiskt näraliggande varandra som möjligt för att skapa goda flöden och mindre klimatavtryck. Deadline för deltagande varumärken att presentera lokal är satt till 25 november.

Visningschemat presenteras i december.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu
Plus

Den gröna vågen och modebranschen

I Storbritannien har Extinction Rebellion’s Fashion Action, XRFA, på kort tid vuxit till en världsomspännande rörelse som sätter press på modeindustrin. Är den ett hot eller står den svenska modebranschen och aktivisterna närmare varandra än vi tror?

Hos dem ökar e-handeln mest

Jobb & Karriär
Han rekryteras till ny roll i Boozt

Datum klara för inköpsdagarna i Nacka

Footways omsättning backar

Boohoo köper resten av snabbväxande Pretty Little Thing

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Ellos vd lämnar

Marina Davarinou kliver av vd-posten efter drygt tre år.

Arkiv

Knowledge Cotton Apparel lanserar damkollektion

Nya augustidatum för Köpenhamns modevecka

På torsdagen kom beskedet att Copenhagen Fashion Week och mässorna Ciff och Revolver ska äga rum som planerat i augusti men flyttas en knapp vecka.

Butiksnytt
Här öppnar Glitter

Hon ska hjälpa Odd Molly med livesänd shopping

Footway vill köpa Caliroots

Förvärvade nyligen Sportamore och vill skapa en ledande plattform för e-handel inom sport och mode.

Rains vill byta läge i Stockholm

Den danska modeverksamhetens butik är tillfälligt stängd.

H&M avbryter snart permitteringar vid huvudkontoret

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Butiksnytt
& Other Stories öppnar butik i Norge

Stylein växer digitalt

XXL återkallar permitterad personal i Norge och Finland

H&M har återöppnat 500 butiker senaste veckan

Sellpy växer och nyanställer

Maska för alla

Butiksnytt
Så ser Åhléns citys nya herrmodeplan ut

Nya varumärken, barberare och hamburgerrestaurang ryms på totalrenoverade herrmodeplanet i Stockholmsvaruhuset.

Revolver lanserar digitalt showroom

I väntan på att presentera nya datum och hur kommande säsong i Köpenhamn ska arrangeras lanserar modemässan nytt samarbete med Traede.

Liten konkursökning i detaljhandeln – men lönsamheten hårt pressad

Dansk modekoncern stänger butiker

Underklädesjätte stänger 250 butiker

Hyllad designer för Ellos

Snabbare Ellos

6 300 handelsföretag kan slås ut innan stödåtgärder når fram

Stort omsättningstapp för Wesc

Masai i nya händer

Fortsatt låg framtidstro i handeln – minskar i e-handeln

Boohoo tar in miljarder – siktar på förvärv

Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Boozt stänger och öppnar

Boozt ser stor osäkerhet på kort sikt

Se alla Företagens egna nyheter

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Sänd till en kollega

0.094