23948sdkhjf

Kappahl ritar om organisationen

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekedjan designar en ny organisation med två nya affärsenheter och en global säljorganisation.

Det rör på sig i chefsleden hos Kappahl. Habit har tidigare skrivit att Glenda Marevind lämnar posten som varumärkes- och marknadschef för Kappahl för att kliva in i rollen som marknadschef hos Intersport. 

Därtill lämnar Anna Karin Holck modekedjan och rollen som vice president customer service, en post hon innehaft sedan 2017, för att istället gå till danska Bestseller där hon ska leda utvecklingen av modekoncernens retailverksamhet i Sverige; något som tidningen Market kunde berätta i fredags. 

Anna Karin Holck har arbetat för Kappahl i drygt sex år, också som Sverigechef, och sedan 2013. Hon rekryterades till Kappahl från MQ.

Därtill har Monika Kostovska som tidigare var chef för pr mode och hållbarhetskommunikation hos Kappahl slutat och tillträtt som project manager hos MQ.

Habit ställde frågan till Kappahls kommunikationschef Charlotte Högberg om vilka som blir Glenda Marevinds och Anna Karin Holcks efterträdare och hon svarar med ett utalande från Kappahls vd Elisabeth Peregi.

- På Kappahl designar vi just nu en ny organisation där vi skapar två nya affärsenheter och en global säljorganisation. Affärsenheterna är en sammanslagning av våra tidigare funktionsavdelningar design & inköp och customer experience (CX). På detta sätt skapar vi en målgruppsstyrd organisation där vårt kunderbjudande tas fram och utvecklas gemensamt av de som jobbar inom respektive affärsenhet. Det uppstår många nya roller och vissa roller försvinner, några rekryterar vi internt och andra externt. Många chefsroller, däribland Glendas och Anna-Karins nuvarande roller, kommer att anta andra former än tidigare, säger  Elisabeth Peregi, vd i en kommentar till Habit.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Gillblads i konkurs

Wearcolour i konkurs

Så sent som i oktober i fjol uppgav vd Johan Ullbro till Habit att "vår nya expansionsstrategi och kollektion har hittills gått som på räls". I december lämnade nya delägarna Karl Rosander, Måns Ulvestam och Fabian Månsson styrelsen.

E-barometern: "Nu påverkar e-modehandeln på allvar butiksförsäljningen"

6 av svenskarnas 20 e-handelsfavoriter är modeföretag.

Plus

Väntar en e-handelsbubbla? Så säger experterna

En hel del e-handlare kommer få det svårt de närmaste åren. Samtidigt stundar en konsolidering, vilket branschen såg prov på senast i går med Footways bud på Sportamore.

Boråsföretag lanserar cirkulär kollektion

Så mycket ökade försäljningen för Lager 157 i fjol: ”Stolt över utvecklingen över tid”

Nyhetsbrev

Har öppnar Decathlon

Arkiv

VRG behöver mer tid – förlänger rekonstruktion

Footway lägger bud på Sportamore

Ambitionen skapa ledande plattform för e-handel inom sport och mode.

Rave Review nominerat till LVMH-pris

Duon kan, som första svenska nominerade märke någonsin, kamma hem prestigefylld utmärkelse.

Så ska Gant bli mer hållbart – listar nya initiativ

Fortsatt supertrögt för Odd Molly – tappar försäljning

Plus

"Vi vill avsluta eran av snabbkonsumtion"

Asket, som växer med rekordfart, bygger en klassisk och begränsad herrgarderob med material som är spårbart till minsta tråd.

Butiksnytt
Tolfte butiken för Edblad

"Vi ska bli modets Airbnb"

I dag lanserar entreprenören Emelie Gustafsson Maistedt sajten Gemme Collective. Målet är att expandera i de största städerna i Europa.

Twilfit om nya ägaren: "Förstår vår nisch"

De öppnar i Hede fashion outlet

Underklädesföretag plockar in ny kompetens

Välkomnar duo med bakgrund inom detalj- och digitalhandel och med kompetens att bygga bolag.

Butiksnytt
Houdini med pop up-butik för secondhand

Reuse-konceptet blir snart även tillgängligt via företagets webbutik samt Instagram.

Butiksnytt
Här nyöppnar Deichmann

Förbättrat helårsresultat för Lindex

Plus

Miljövänligt engångsmode

Ett modemässigt paradigmskifte, där ägande ersätts av brukande och konsumerade plagg läggs i komposten. Möt eldsjälen bakom textila utvecklingsprojektet Streamateria.

Jobb & Karriär
Fastighetsjätte värvar från H&M

Tillväxt för Löplabbet

Tvåsiffrig försäljningsökning för sportkonceptet.

Matchesfashion rekryterar vd från Amazon

PV med datum för 2021

H&M i blåsväder för kartläggning av personuppgifter

Fenix Outdoor försiktigt inför 2020

H&M: Fler än häften av kinesiska butiker stängda på grund av coronaviruset

Starkt fjolår för Stadium group

Hyrestvist tvingar bort Intersport

Nu får Gul & Blå nytt liv

Här öppnar XXL butik om 4 000 kvadratmeter

Qliros vd slutar – Qliro group blir Nelly group

Macy's stänger 125 varuhus i stort sparpaket

Handels flaggar för tuffa förhandlingar

Se alla Företagens egna nyheter

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

Sänd till en kollega

0.172