23948sdkhjf

Lindex huvudägare i nytt underklädesmärke:”Ska skapa tillväxtmöjligheter”

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modekedjan med från start i underklädesmärke grundat av kreatörer från reklambyråvärlden.

Lindex investerar i damunderklädesmärke och blir partner och huvudägare från start i nystartade svenska Closely grundat av kreatörerna Tove Langseth och Filip Nilsson.

I ett mejl till Habit skriver modekedjan att Lindex med största sannolikhet kommer att presentera fler liknande initiativ i framtiden.

Läs också: Stockmann i rekonstruktion

Varumärket lanseras till hösten 2020 och ska i första hand säljas digitalt i märkets egna kanaler och inte via Lindex. 

Vårt partnerskap med Closely är ett spännande exempel på hur vi kan skapa nya affärsmöjligheter utifrån våra styrkor. Genom en analys av den globala underklädesmarknaden såg vi stor potential för Toves och Filips innovativa idé. Lindex har en unik kompetens inom underkläder och vi ser fram emot att vara med på Closelys resa med dessa två starka entreprenörer, säger Susanne Ehnbåge, vd för Lindex. 

Duon bakom det nystartade varumärket har ett långt förflutet från byråvärlden och Tove Langseth var fram till i fjol vd för reklambyrån Nord DDB och Filip Nilsson har under mer än 20 år varit kreativ chef på Forsman & Bodenfors.

– När vi för drygt ett år sedan, ihop med Lindex, gjorde en djupdykning i den globala underklädesmarknaden insåg vi vilken revolution den här branschen står inför när det gäller allt från retail till kvinnosyn och hållbarhet. Det var helt omöjligt att inte börja skissa på ett nytt alternativ, säger Filip Nilsson, medgrundare i en kommentar.

I ett pressmeddelande skriver bolaget att det handlar om ett underklädesmärke som även från start ska innefatta ” litet men kompromisslöst sportsortiment ”.

Mer om: Lindex
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Jaber i konkurs

E-handlaren inför korttidsarbete

Färre e-handlar – då väljs mode bort

När konsumenterna skjuter på inköp av sällanköpsvaror så drabbas även e-handeln, uppger Postnord.

Klart att Footway fullföljer köpet av Sportamore

Skjortföretag i konkurs – varumärket kan leva vidare

Nio fysiska butiker och 28 anställda berörs. Konkursförvaltaren uppger att intresse för att förvärva märket finns.

Ny marknadschef på Björn Borg

Nyhetsbrev

Stadium korttidspermitterar och säger upp – över 600 får lämna

Arkiv

Tillfällig lag ger regeringen rätt att snabbt fatta beslut – kan gälla stängning av köpcentrum

Hockeyprofil för Scorett

Går från att vara ansikte utåt till egen kollektion.

Polygiene redo ta klivet in i modebranschen

Hållbarhetstänk i fokus när Polygiene inom kort lanserar samarbeten med några av de främsta varumärkena inom modebranschen.

Copenhagen Fashion Week: "Beredda att ändra planerna om det behövs"

Kan tvingas planera om sedan danska regeringen förlängt förbud gällande folksamlingar.

Jobb & Karriär
Föreslås till Kinnevik

Svensk Handel: "Företagens likviditetsproblem fördjupas"

Plus

Modestudenten som tog saken i egna händer

Rita Roslin investerade själv tid och pengar för att förkovra sig i 3D.

Modekedjan klarar inte hyran

Fastighetsbolaget Västsvensk logistik, som äger Kappahls huvudkontor, har bara fått halva hyran från modekedjan i april.

Jobb & Karriär
Arbesko rekryterar ny försäljningschef

Svalt intresse för Joy – men rusning till utförsäljningarna

Boozt drar tillbaka prognos – skriver ned lager

Stockmann i rekonstruktion

"Alla marknader vi kan nå från Göteborg är intressanta"

Lindex berörs inte av Stockmanns rekonstruktion

Här är konkurserna och rekonstruktionerna som drabbar NK

Stor yta på Stockholm och Göteborg berörs.

Sportkedjans vd: "Vi permitterar upp till 30 procent av totala personalstyrkan"

Mässförändringar för Ciff

Danska modemässans planer på att arrangera barnmodedelen som fristående mässa skjuts på framtiden.

De föreslås till Björn Borg

Jobb & Karriär
Från Elevenate till Addnature

Positivt för H&M före corona

H&M ska öppna 35 nya butiker i år – stänger färre än tidigare

H&M har inlett dialog om permitteringar

Explosion av nya medlemmar till Handels

Svensk Handel: "Tondövt med punktskatt på mode"

Underklädeskoncern stödjer sjukvård under coronakrisen

Årets pristagare av Global Change Award 2020

XXL tar in kapital

Moda byter månad

Plus

Modeskolor släpar efter digitalt

Butiksnytt
Ska inspirera med tvådagarskoncept

Se alla Företagens egna nyheter

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Sänd till en kollega

0.113