23948sdkhjf

Nytt nummer av Habit

Om den växande secondhandtrenden, Filippa Knutsson, Asos och mycket mer.

Det finns en ekonomi bortom nyhandeln. Den växande begagnatekonomin har så god fart att tillväxttakten möjligen till och med klår e-handelns. Habit har undersökt andrahandssektorn, hur och varför branschaktörer vill slå mynt av den ökande trenden. Läs även intervjun med Myrornas vd, Caroline Andermatt, som har transformerat välgörenhetsorganisationen till en retailkedja.

Habit har också träffat designern bakom Remake, entreprenörerna som tror på hyrgarderobens framtid och Sophie Hersan, en av grundarna till lyxsecondhand-sajten Vestiaire Collective. På samma tema skriver vi om det kommande producentansvaret som regeringen nu har skakat liv i.

Filippa K beskrivs ofta som ett typiskt skandinaviskt märke, men det har definitivt präglats av Londons kreativa vibbar och en viss parisisk elegans. Det berättar varumärkets grundare Filippa Knutsson i en stor intervju.

Vi låter oss inspireras av några utländska butiker i världsklass, och så tar vi ett grepp om e-handeln, där sju modeföretag delar med sig av sin digitala strategi och utveckling.

Dessutom om brittiska Asos som har genomgått vinstvarningar och fallande aktiekurs: Habit har talat med retailexperter om vad som krävs för att vinna konsumenterna och förtroendet åter.

Ett axplock av innehållet i Habit nummer 7.

God läsning!

Kajsa Åström, tf chefredaktör Habit

Saknar du prenumeration? Klicka här.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079