23948sdkhjf

Minskad försäljning för Wesc

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hittills i år har dock försäljningen ökat jämfört med samma period i fjol.

Under tredje kvartalet, juli till september, uppgick nettoomsättningen till 9,7 miljoner kronor (11,2). Rörelseresultatet uppgick till -3,8 miljoner kronor (-4,1). 

Läs också: Wesc tackar för sig i egna butiksledet

Bruttomarginalen förbättrades och uppgick till 42,3 procent (32,1) och i rapporten skriver bolaget att inköpsarbetet förändrats och ger avsedd positiv effekt. Resultat efter skatt uppgick till -4,3 miljoner kronor (-2,9)

Försäljningen i tredje kvartalet 2019 ligger något lägre än tredje kvartalet 2018 men ackumulerat är omsättningen närmare 10 procent upp 2019 jämfört med samma period 2018”, skriver bolaget i rapporten.

I rapporten skriver bolaget att införsäljning av vår- och sommarkollektionen 2020  slutfördes under perioden och att förorderingången ökade med 17 procent för koncernen och med 49 procent på den Nordamerikanska marknaden jämfört med samma kollektion 2019. 

Enligt rapporten finns de stora utmaningarna för bolaget i Europa medan tillväxten finns på den Nordamerikanska marknaden och hos befintliga kunder men också genom nya kunder och samarbeten.

Den företrädesemission som bolaget slutförde i slutet av september tillförde Wesc cirka 45,0 miljoner kronor före emissionskostnader. 

Mer om: Wesc
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu
Plus

Från telekomstrateg till väskdesigner

Med väskmärket Anton Alice vill hon ge affärsvärldens män och kvinnor en snyggare vardag.

Så sålde Boozt – uppdaterar finansiella mål

Positivt för Lexington – men modeförsäljningen minskar

Minskat resultat för Björn Borg

Jobb & Karriär
Lämnar Indiska för Akademibokhandeln

Gant drar i gång auktion

Nyhetsbrev

H&M ser inga större leveransförseningar från Kina ännu

Arkiv

Jobb & Karriär
Tillbaka till H&M

Går från posten som affärsområdeschef för mode hos Åhléns.

Blaou till salu

Duon bakom hyllade och prisbelönta barnmodemärket är aktuella med en sista säsong för märket de lanserade 2017.

Stort varulager och mild vinter sänkte Wearcolour

"Vi har ett turbulent år bakom oss och vi befinner oss nu i en situation som vi inte reder ut och tvingas därför ansöka om konkurs", uppger vd Johan Ullbro till Habit.

Jobb & Karriär
Hon blir ansvarig för Arket

Jobb & Karriär
Ny driftschef hos Löplabbet

Jobb & Karriär
Från Nelly till Paul Brunngård

Wearcolour i konkurs

I december i fjol lämnade nya delägarna Karl Rosander, Måns Ulvestam och Fabian Månsson styrelsen efter drygt fyra månader. Intressenter till att köpa verksamheten finns.

Gant-grundare har sålt allt i Odd Molly

Gillblads i konkurs

E-barometern: "Nu påverkar e-modehandeln på allvar butiksförsäljningen"

6 av svenskarnas 20 e-handelsfavoriter är modeföretag.

Plus

Väntar en e-handelsbubbla? Så säger experterna

En hel del e-handlare kommer få det svårt de närmaste åren. Samtidigt stundar en konsolidering, vilket branschen såg prov på senast i går med Footways bud på Sportamore.

Så mycket ökade försäljningen för Lager 157 i fjol: ”Stolt över utvecklingen över tid”

Rave Review nominerat till LVMH-pris

Duon kan, som första svenska nominerade märke någonsin, kamma hem prestigefylld utmärkelse.

Boråsföretag lanserar cirkulär kollektion

Har öppnar Decathlon

VRG behöver mer tid – förlänger rekonstruktion

Footway lägger bud på Sportamore

Ambitionen skapa ledande plattform för e-handel inom sport och mode.

Så ska Gant bli mer hållbart – listar nya initiativ

Fortsatt supertrögt för Odd Molly – tappar försäljning

Butiksnytt
Här nyöppnar Deichmann

De öppnar i Hede fashion outlet

Jobb & Karriär
Fastighetsjätte värvar från H&M

Matchesfashion rekryterar vd från Amazon

PV med datum för 2021

H&M i blåsväder för kartläggning av personuppgifter

Fenix Outdoor försiktigt inför 2020

H&M: Fler än häften av kinesiska butiker stängda på grund av coronaviruset

Starkt fjolår för Stadium group

Hyrestvist tvingar bort Intersport

Se alla Företagens egna nyheter

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

Sänd till en kollega

0.109