23948sdkhjf

Boozt skriver ned prognos

| Av Nyhetsbyrån Direkt / Habit | Tipsa redaktionen

E-handelsbolaget Boozt redovisar en nettoomsättning på 764 miljoner kronor (625), en ökning med 22 procent för tredje kvartalet, juli till september.  

Läs också: Ökad försäljning men kraftigt försämrat resultat för Boozt

Boozt redovisar en tillväxt om 19 procent tillväxt för Boozt.com och 90 procent  tillväxt för Boozlet.com. 

Den organiskt tillväxten uppgick till 22,3 procent jämfört med 37,4 procent motsvarande period i fjol. 

Bruttomarginalen landade på 35,6 procent (36,6). 

Det justerade rörelseresultatet uppgick till -27,6 miljoner kronor (-25,0) och justerad marginal blev -3,6 procent (-4,0). 

Läs också: Klarna ska ge småföretagare en Boost

Rapporterat rörelseresultat blev -40,8 miljoner kronor (-28,8) ochrörelsemarginalen var -5,3 procent (-4,6).

Avmattningen i klädbranschen, särskilt i Sverige och Danmark, ökade över sommaren vilket avspeglas i Boozt.com:s tillväxt på 19 procent under kvartalet. Däremot visade Booztlet.com en fortsatt stark trend med 90 procent tillväxt under kvartalet. Vi är glada över vår förmåga till en stark leverans avseende våra viktigaste nyckeltal: kundnöjdheten är fortsatt mycket hög, genomsnittligt ordervärde ligger på samma nivå som föregående år och inflödet av nya kunder ökar fortfarande jämfört med föregående år. Balansräkningen är stark med en sund lagernivå, vilket ger oss flexibilitet att anpassa oss till de många möjligheter som uppstår på en utmanande marknad, skriver Hermann Haraldsson, vd i rapporten.

I rapporten skriver Boozt också att bolaget "går in i fjärde kvartalet med en större försiktighet" och justerar ned prognos avseende nettoomsättningstillväxten för helåret till intervallet 23 procent  till 26 procent, från att tidigare ha legat på över 27 procent. 

Mer om: Boost | Booztlet
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Lanserar sig bredare med pop up-butik

Nystartat varumärke aktuell med tredje kollektionen och tillfällig yta på Södermalm.

Daisy Grace under lupp

De föreslås till MQ

De vann Årets Modebutik

HABIT MODEGALAN: Johnny Hedlund och Alexander Nordlund kammade hem priset Årets Modebutik på Habit Modegalan i tisdags kväll. Läs om entreprenörsduon som satsar i Skellefteå.

Cos i samarbete med uthyrningssajt

Butik för Arcteryx

Premiär för märkets lånebibliotek i Europa.

Nyhetsbrev

Sportamore vinstvarnar efter trög oktober

Arkiv

Comeback för By the number

Efter vilan kommer en känga som ska hålla över tid.

Mingel i nya händer

Grundarduon har sålt dammodemärket. Ny ägare tog över i slutet av november.

Team Sportia säljer varumärke

Ska istället samarbeta med dansk producent och leverantör.

Stylein redo att växla upp

Öppnar ytterligare yta på Åhléns, lanserar denim och för dialog med investerare.

Grundarduo säljer i Boohoo

Björn Borg samarbetar med Hollywoodskådis – vill få fler att träna

Blir ansikte för både sport- och underkläder.

Intersport öppnar nytt i föreningstätt område

Klassisk kulör – blå är den varmaste färgen

"Universell favorit" utsedd till årets färg.

Modeplattform förvärvas av riskkapitalbolag

Här är vinnarna på Habit Modegalan 2019

Närmare 200 gäster, sju priskategorier, ”sharing dinner” och underhållning av Zikai. Tisdagskvällens modegala på Grand Hôtel var en fest för alla sinnen.

Anrikt danskt varuhus satsar i Sverige

Mingelbilder från Habit Modegalan

Under tisdagskvällen korades modebranschens allra bästa entreprenörer, företag och personer. Se bildspelet här!

Na-kd lanserar makeup

Håraccessoarbolag i konkurs

Prisad av H&M

Cecilia Tall bekräftar: Teko har lämnat SFC

I oktober lämnade Teko delägarskapet i Swedish Fashion Council. Samtidigt klev generalsekreteraren, Cecila Tall, av styrelseuppdraget.

Rekord för Black friday – kläder mest poppis

Så sålde Na-kd

Färre konkurser i november

Så hanterar modebranschen Black friday

RNB:s emission fulltecknad

Larm om arbetsförhållandena på Zalandos lager

Nu drar Stadium sig ur Tyskland

Wesc tackar för sig i egna butiksledet

Butiksnytt
Din sko i specialdesignat format

Butiksnytt
Sjunde butiken för Ideal of Sweden

Jobb & Karriär
Intersport värvar från Clas Ohlson

Sports Direct byter namn

Asos rekryterar

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.171