23948sdkhjf

När Na-kd:s kunder har ett finger med i spelet

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modehandlaren gör kollektion baserad på kundernas feedback i Instagram stories-funktionen.

Na-kd har skapat kollektion byggd på input från fans, det vill säga modehandlarens 2,3 miljoner följare på Instagram.

Läs också: Här placerar Na-kd sitt automatiserade Nordenlager

Med hjälp av sociala medier-appens funktion stories har varumärket frågat följarna vilka produkter, stilar, färger och namn de föredrar och designat kollektionen utifrån svaren vilket resulterat i kollektionen by You med plagg och accessoarer i en neutral färgskala.

Kollektionen släpps 17 november och därtill är även kunderna kampanjansikten för kollektionen. Tio kvinnor  från Tyskland, Sverige, Polen, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Spanien har valts ut att delta som kampanjmodeller.

Sverige representeras av kunderna Fahmo Issak, Noelle Englund Hackley och Tahmin Muntaha Chowdhury.

– På Na-kd står kunden alltid i fokus för allt vi gör. Så för oss känns det självklart att inkludera vårt community i produktutvecklingsprocessen. Att skapa en kollektion tillsammans med våra kunder, baserat på deras feedback, hjälper oss att förstå vad de vill ha och får dem att känna sig mer involverade i varumärket. Så det är en win-win, säger Jarno Vanhatapio, grundare och vd i en kommentar.

Mer om: Na-kd
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Secondhand egen kategori hos Zalando

H&M-konkurrent rekryterar från H&M

Nya ägarna till Forever 21 tillsätter Daniel Kulle som vd.

DE TALAR PÅ HABITS SEMINARIUM

Vill ha individuella löner för handelns tjänstemän

Emmaus tredje second hand-butik

Jobb & Karriär
Myrorna rekryterar kommunikationschef

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Hon ska minska Bubblerooms returer

E-handlaren rekryterar från Nelly. Tar plats i ledningsgruppen.

Arkiv

E-handlare planerar fysisk expansion

Öppnade första butiken i veckan. Vill satsa i huvudstäderna i Norden.

Butiksnytt
Samsøe Samsøe öppnar i Göteborg

Lager 157 går in på nya marknader

Miljardbolaget vill växa i Norden. Här är planen.

Forever 21 lever vidare trots konkursen

Underklädeskomet ska växa med e-handel

”Rustar bolaget för fortsatt expansion”. Rekryterar chef från Resia.

Jill Sanders till Prada

Miuccia Prada och Raf Simons ska dela lika på det kreativa arbetet.

Bh-experter i Victoria's Secrets nya svenska butik

Här är trenderna från megamässan Euroshop

Digitala provrumsspeglar, hologram och doftmoln bland det som väckte mest uppmärksamhet i Düsseldorf.

Plus

Ben Gorhamns mot nya höjder

Ben Gorham gick in i projektet med hull, hår och en fjällvandring i Riksgränsen. Designsamarbetet med Peak Performance släpps i butik i slutet av februari. I december förärades han Habit Modegalans hederspris.

H&M erbjuder fossilfria leveranser ihop med Instabox

Så sålde Boozt – uppdaterar finansiella mål

Minskat resultat för Björn Borg

Plus

Från telekomstrateg till väskdesigner

Med väskmärket Anton Alice vill hon ge affärsvärldens män och kvinnor en snyggare vardag.

Positivt för Lexington – men modeförsäljningen minskar

Jobb & Karriär
Lämnar Indiska för Akademibokhandeln

Gant drar i gång auktion

Jobb & Karriär
Tillbaka till H&M

Går från posten som affärsområdeschef för mode hos Åhléns.

H&M ser inga större leveransförseningar från Kina ännu

Jobb & Karriär
Hon blir ansvarig för Arket

Jobb & Karriär
Från Nelly till Paul Brunngård

Jobb & Karriär
Ny driftschef hos Löplabbet

Gant-grundare har sålt allt i Odd Molly

Boråsföretag lanserar cirkulär kollektion

Så ska Gant bli mer hållbart – listar nya initiativ

Butiksnytt
Här nyöppnar Deichmann

Fortsatt supertrögt för Odd Molly – tappar försäljning

De öppnar i Hede fashion outlet

Jobb & Karriär
Fastighetsjätte värvar från H&M

Matchesfashion rekryterar vd från Amazon

Se alla Företagens egna nyheter

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

Sänd till en kollega

0.109