23948sdkhjf

När Na-kd:s kunder har ett finger med i spelet

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modehandlaren gör kollektion baserad på kundernas feedback i Instagram stories-funktionen.

Na-kd har skapat kollektion byggd på input från fans, det vill säga modehandlarens 2,3 miljoner följare på Instagram.

Läs också: Na-kd börjar klimatkompensera

Med hjälp av sociala medier-appens funktion stories har varumärket frågat följarna vilka produkter, stilar, färger och namn de föredrar och designat kollektionen utifrån svaren vilket resulterat i kollektionen by You med plagg och accessoarer i en neutral färgskala.

Kollektionen släpps 17 november och därtill är även kunderna kampanjansikten för kollektionen. Tio kvinnor  från Tyskland, Sverige, Polen, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Spanien har valts ut att delta som kampanjmodeller.

Sverige representeras av kunderna Fahmo Issak, Noelle Englund Hackley och Tahmin Muntaha Chowdhury.

– På Na-kd står kunden alltid i fokus för allt vi gör. Så för oss känns det självklart att inkludera vårt community i produktutvecklingsprocessen. Att skapa en kollektion tillsammans med våra kunder, baserat på deras feedback, hjälper oss att förstå vad de vill ha och får dem att känna sig mer involverade i varumärket. Så det är en win-win, säger Jarno Vanhatapio, grundare och vd i en kommentar.

Mer om: Na-kd
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Vänder till vinst och öppnar nytt

Den starka tillväxten fortsätter för herrvarumärket A Day's March i år. Expansion hägrar under första halvåret 2020.

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Nyhetsbrev

Plus

Modeårets stora tillväxtvinnare

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 4/7: Majoriteten av e-handelsbolagen i Habits kartläggning ökade tillväxten tvåsiffrigt. Här är listan.

Arkiv

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Butiksnytt
Herrmode på hotell

Nu har Lidholm’s Clothier öppnat i Göteborg.

Minussiffror i modehandeln i oktober

Jobb & Karriär
Ny vd för Tiger of Sweden

Rekryteras från Hugo Boss.

Jobb & Karriär
Med Etons butiker i fokus

Ska leda utvecklingen av skjortföretagets fysiska butiker. Rekryteras från Kicks.

Butiksnytt
J Lindeberg nyöppnar på Illum

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Finanschef blir vd

Aéryne i konkurs

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Plus

Ljummet år för sportbutikerna

E-barometern:"Black friday blir ett eldprov"

Så mycket växte modehandeln under tredje kvartalet. Postnord siar många mjuka klappar i jul.

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

Gallerian skapar ny mötesplats och nytt retailkoncept

När Na-kd:s kunder har ett finger med i spelet

Butiksnytt
Happy socks på välkänd shoppingadress

Under Armour bekräftar federal utredning

Butiksnytt
Här öppnar Håkanssons

UC: "Konkurserna har konsekvent ökat i detaljhandeln under hela 2019"

H&M lanserar ”handla nu, betala senare”-tjänst

Eivy satsar i Japan

Se alla Företagens egna nyheter

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

Sänd till en kollega

0.218