23948sdkhjf

Syversen investerar i Dear denier

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Följer på förvärvet av av Panos Emporio tidigare i år.

Underklädes- och strumpdistributören Syversen investerar i danska strumpföretaget  Dear Denier; grundat av Katrine och Frederik Drost Lewinsky 2012.

- Syversen group är byggd på strumpor och strumpbyxor, och Dear Denier har en modern inställning till kategorin. Dear Denier är hållbara produkter som produceras i Italien med rätt design. Katrine och Frederik som startade varumärket är också två personer som vi verkligen gillar, säger Hans Erik Syversen, partner i Syversen AS i en kommentar.

Tidigare i år förvärvade Syversen det svenska badklädesvarumärket Panos Emporio och i ett pressmeddelande skriver bolaget att ”vi bekräftar positionen för de varumärken som vi redan representerar, samtidigt som vi utökar vår portfölj av varumärken där vi också investerar som ägare. Förvärvet av Panos Emporio och investeringen i Dear Denier är en del av en långsiktig strategi, där vi vill vara en del av ägandet ". 

Bolaget är redan stora inom strumpbyxor med varumärken som Calvin Klein och Oroblu och Dear Denier passar enligt bolaget bra in i mixen av varumärken.

Som nordisk distributör representerar Syversen, med det svenska dotterbolaget Syversen International, varumärken som Calvin Klein, Ralph Lauren, DKNY, Oroblu, Marlies Dekkers, Muchachomalo och Saxx inom både underkläder, strumpor och strumpbyxor. 

Bolaget äger även, vid sidan av Panos Emporio, varumärkena Note och Eton Socks och hjälper till att bygga märket Greater Than A tillsammans med Aksel Lund Svindal.

Nu planerar Syversen att tillsammans med grundarna utveckla Dear Deniers varumärke och produkt ytterligare och utöka märkets distrubution i Skandinavien och internationellt.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Vänder till vinst och öppnar nytt

Den starka tillväxten fortsätter för herrvarumärket A Day's March i år. Expansion hägrar under första halvåret 2020.

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Nyhetsbrev

Plus

Modeårets stora tillväxtvinnare

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 4/7: Majoriteten av e-handelsbolagen i Habits kartläggning ökade tillväxten tvåsiffrigt. Här är listan.

Arkiv

Butiksnytt
Herrmode på hotell

Nu har Lidholm’s Clothier öppnat i Göteborg.

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Jobb & Karriär
Med Etons butiker i fokus

Ska leda utvecklingen av skjortföretagets fysiska butiker. Rekryteras från Kicks.

Minussiffror i modehandeln i oktober

Jobb & Karriär
Ny vd för Tiger of Sweden

Rekryteras från Hugo Boss.

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Finanschef blir vd

Butiksnytt
J Lindeberg nyöppnar på Illum

Aéryne i konkurs

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Plus

Ljummet år för sportbutikerna

E-barometern:"Black friday blir ett eldprov"

Så mycket växte modehandeln under tredje kvartalet. Postnord siar många mjuka klappar i jul.

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

Gallerian skapar ny mötesplats och nytt retailkoncept

När Na-kd:s kunder har ett finger med i spelet

Butiksnytt
Happy socks på välkänd shoppingadress

Under Armour bekräftar federal utredning

Butiksnytt
Här öppnar Håkanssons

UC: "Konkurserna har konsekvent ökat i detaljhandeln under hela 2019"

H&M lanserar ”handla nu, betala senare”-tjänst

Eivy satsar i Japan

Se alla Företagens egna nyheter

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

Sänd till en kollega

0.133