23948sdkhjf

Syversen investerar i Dear denier

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Följer på förvärvet av av Panos Emporio tidigare i år.

Underklädes- och strumpdistributören Syversen investerar i danska strumpföretaget  Dear Denier; grundat av Katrine och Frederik Drost Lewinsky 2012.

- Syversen group är byggd på strumpor och strumpbyxor, och Dear Denier har en modern inställning till kategorin. Dear Denier är hållbara produkter som produceras i Italien med rätt design. Katrine och Frederik som startade varumärket är också två personer som vi verkligen gillar, säger Hans Erik Syversen, partner i Syversen AS i en kommentar.

Tidigare i år förvärvade Syversen det svenska badklädesvarumärket Panos Emporio och i ett pressmeddelande skriver bolaget att ”vi bekräftar positionen för de varumärken som vi redan representerar, samtidigt som vi utökar vår portfölj av varumärken där vi också investerar som ägare. Förvärvet av Panos Emporio och investeringen i Dear Denier är en del av en långsiktig strategi, där vi vill vara en del av ägandet ". 

Bolaget är redan stora inom strumpbyxor med varumärken som Calvin Klein och Oroblu och Dear Denier passar enligt bolaget bra in i mixen av varumärken.

Som nordisk distributör representerar Syversen, med det svenska dotterbolaget Syversen International, varumärken som Calvin Klein, Ralph Lauren, DKNY, Oroblu, Marlies Dekkers, Muchachomalo och Saxx inom både underkläder, strumpor och strumpbyxor. 

Bolaget äger även, vid sidan av Panos Emporio, varumärkena Note och Eton Socks och hjälper till att bygga märket Greater Than A tillsammans med Aksel Lund Svindal.

Nu planerar Syversen att tillsammans med grundarna utveckla Dear Deniers varumärke och produkt ytterligare och utöka märkets distrubution i Skandinavien och internationellt.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu
Plus

Elin Larsson i stor intervju: Rusta för en cirkulär spelplan

I en tid när många bolag kämpar för överlevnad uppmanar hållbarhetsexperten Elin Larsson till innovation och affärsutveckling.

Modedesigner relanserar webbutik

Snabbare Ellos

Butiksnytt
Storstadssatsning för Blank the Hub

I sommar och höst väntar etableringar i Stockholm för butikskonceptet. Nu hoppas grundarna att kunderna längtar tillbaka till retail igen.

6 300 handelsföretag kan slås ut innan stödåtgärder når fram

Plus

Sveriges nästa modehopp

En mix av couture och ready to wear. Det är ingredienserna till den nya designerstjärnan Amanda Borgfors Mészáros varumärke som lanseras i höst.

Nyhetsbrev

Han blir ny vd för VRG

Krisande sko- och accessoarkoncernen har en ny vd som i sommar efterträder avgående vd Jonas Ottosson.

Arkiv

Butiksnytt
Granitgrundare bakom nytt retailkoncept – vill växa med fler sommarbutiker

Stort omsättningstapp för Wesc

Så kan Fanny drivas vidare

Masai i nya händer

Venue Retail Group: Ansökt om förlängning av rekonstruktion

Varuhuskedjan JC Penney ansöker om konkursskydd

Tar över Skoaugust i Uppsala efter konkurs

Fortsatt låg framtidstro i handeln – minskar i e-handeln

Jeansbolagets Göteborgsbutik i konkurs

Boohoo tar in miljarder – siktar på förvärv

Så mycket minskade försäljningen i fysisk modehandel i april

Ökad förlust för Lexington

Branschprofilen Jan Björnum har avlidit

Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Butiksnytt
Totême öppnar på NK

Boozt stänger och öppnar

Vilken blir Årets Modebutik 2020?

Dags att nominera din favoritbutik. Branschpriset delas ut på Habit Modebranschens Dag med Habit Fashion Awards.

Boozt ser stor osäkerhet på kort sikt

UC: Konkursvåg ser ut att avta i maj

Liten i Eton

Tar över The Shirt Factory

Wasséns i konkurs

Fristads säger upp

The Shirt Factory i nya händer

Zalando lanserar partnerprogram för svenska butiker

Fjärde etableringen för Lager 157 i vår

Så sålde Odd Molly – förlusten minskar

DEBATT: Texilimportörernas öppna brev till Stefan Löfven

Jobb & Karriär
Går till Bambuser

Se alla Företagens egna nyheter

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Sänd till en kollega

0.094