23948sdkhjf

Så mycket ökar Nudie Jeans försäljning digitalt

Satsar både fysiskt och digitalt.

Nudie Jeans lanserar ny e-handelssajt som går live på 54 individuellt anpassade marknader i dag.

Enligt ett pressmeddelande från samarbetspartnern Centra, som Nudie Jeans samarbetat med sedan 2015, har satsningen till att också driva försäljning digitalt varit lyckosam och ökat rejält för modeföretaget.

I dag kommer 73 procent av den totala omsättningen från digitala kanaler; med 23 procent från den egna webbutiken och 49 procent från digital wholesaleförsäljning.

Förutom att växa digitalt så gör det Göteborgsbaserade denimföretaget satsningar  även fysisk och öppnar ny butik på Monmouth Street i Seven Dials i Covent Garden i London.

– Vårt servicelöfte att vi lagar alla våra kunders Nudie Jeans gratis livet ut, att man kan lämna in sina gamla jeans och i utbyte får 20 procents rabatt på ett par nya och att vi förlänger livstiden på våra jeans med att erbjuda dem som ett second-hand val eller återvinns till en ny produkt skapar en cirkulär affärsmodell som i sin tur skapar en cirkulär kundupplevelse och kundrelation med ett stigande lifetimevalue. Online och offline är idag inte varandras motpoler och dem behöver verka i symbios genom hela organisationen. Tillsammans med Centra skapar vi en plattform som gör det enkelt attvara kund på Nudie Jeans, i en atmosfär där kunden är i centrum, säger Mathias Jonasson, e-handels och retaildirektör på Nudie Jeans i en kommentar.

Den nya sajten är byggd på e-handelsplattformen Centra och designad tillsammans med Göteborgsbyrån Aino.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.112