23948sdkhjf

Ska skapa digitalt modehus

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Stayhard-grundaren Joakim Naumburg och Lars Wallin ligger bakom ny satsning.

Tillsammans med Stayhardgrundaren Joakim Naumburg ska modedesignern Lars Wallin skapa digitalt modehus för att nå en bredare målgrupp och lanseras internationellt

Habit har nyligen skrivit om Lars Wallins nya satsning Lars Wallin V och fokus ligger på bland på att utöka med ready-to-wear-kollektioner. 

Duon har har sedan ett par år tillbaka planerat steget att bredda varumärket och skapa ”World of Lars Wallin” på plattformen som bär modeskaparens namn.

 Efter nästan 30 år i branschen har jag byggt upp ett starkt varumärke inom couture och etablerat mig väl i Sverige. Jag har sedan länge känt att jag vill att fler ska kunna bära min design. För att kunna realisera detta har jag arbetat tätt med styrelseordförande Joakim Naumburg som har en lång karriär inom e-handel och bolagsbyggande bakom sig, säger Lars Wallin, i en kommentar.

Den nya satningen innefattar i nuläget tre kollektioner: Lars Wallin V,  Lars Wallin Collection och Lars Wallin Jewelry. Lar Wallin Collection innehåller klänningar i premiumsegmentet medan Lars Wallin Jewelry är en smyckeskollektion innefattande silver och guldpläterade örhängen, halsband, ringar och armband.

Fler kollektioner och underkollektioner väntar även med produkter utanför modevärlden.

Vid sidan av de nya kollektionerna och satsningarna finns även alltjämt den skräddarsydda delen med Lars Wallin Couture kvar i sin nuvarande form.

 Det är otroligt spännande att få vara med och förvalta och utveckla detta starka varumärke med dess enorma potential, säger Joakim Naumburg. Lars har ett otroligt öga för design som han inte kompromissar med. Tillsammans med vår engagerade styrelse och drivna organisation skapar vi goda förutsättningar för att skapa World of Lars Wallin, säger Joakim Naumburg som är majoritetsägare i bolaget där också Lars Wallin och ett antal mindre delägare ingår i ägarkretsen.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Vänder till vinst och öppnar nytt

Den starka tillväxten fortsätter för herrvarumärket A Day's March i år. Expansion hägrar under första halvåret 2020.

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Nyhetsbrev

Plus

Modeårets stora tillväxtvinnare

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 4/7: Majoriteten av e-handelsbolagen i Habits kartläggning ökade tillväxten tvåsiffrigt. Här är listan.

Arkiv

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Butiksnytt
Herrmode på hotell

Nu har Lidholm’s Clothier öppnat i Göteborg.

Minussiffror i modehandeln i oktober

Jobb & Karriär
Ny vd för Tiger of Sweden

Rekryteras från Hugo Boss.

Jobb & Karriär
Med Etons butiker i fokus

Ska leda utvecklingen av skjortföretagets fysiska butiker. Rekryteras från Kicks.

Butiksnytt
J Lindeberg nyöppnar på Illum

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Finanschef blir vd

Aéryne i konkurs

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Plus

Ljummet år för sportbutikerna

E-barometern:"Black friday blir ett eldprov"

Så mycket växte modehandeln under tredje kvartalet. Postnord siar många mjuka klappar i jul.

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

Gallerian skapar ny mötesplats och nytt retailkoncept

När Na-kd:s kunder har ett finger med i spelet

Butiksnytt
Happy socks på välkänd shoppingadress

Under Armour bekräftar federal utredning

Butiksnytt
Här öppnar Håkanssons

UC: "Konkurserna har konsekvent ökat i detaljhandeln under hela 2019"

H&M lanserar ”handla nu, betala senare”-tjänst

Eivy satsar i Japan

Se alla Företagens egna nyheter

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

Sänd till en kollega

0.176