23948sdkhjf

Ska skapa digitalt modehus

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Stayhard-grundaren Joakim Naumburg och Lars Wallin ligger bakom ny satsning.

Tillsammans med Stayhardgrundaren Joakim Naumburg ska modedesignern Lars Wallin skapa digitalt modehus för att nå en bredare målgrupp och lanseras internationellt

Habit har nyligen skrivit om Lars Wallins nya satsning Lars Wallin V och fokus ligger på bland på att utöka med ready-to-wear-kollektioner. 

Duon har har sedan ett par år tillbaka planerat steget att bredda varumärket och skapa ”World of Lars Wallin” på plattformen som bär modeskaparens namn.

 Efter nästan 30 år i branschen har jag byggt upp ett starkt varumärke inom couture och etablerat mig väl i Sverige. Jag har sedan länge känt att jag vill att fler ska kunna bära min design. För att kunna realisera detta har jag arbetat tätt med styrelseordförande Joakim Naumburg som har en lång karriär inom e-handel och bolagsbyggande bakom sig, säger Lars Wallin, i en kommentar.

Den nya satningen innefattar i nuläget tre kollektioner: Lars Wallin V,  Lars Wallin Collection och Lars Wallin Jewelry. Lar Wallin Collection innehåller klänningar i premiumsegmentet medan Lars Wallin Jewelry är en smyckeskollektion innefattande silver och guldpläterade örhängen, halsband, ringar och armband.

Fler kollektioner och underkollektioner väntar även med produkter utanför modevärlden.

Vid sidan av de nya kollektionerna och satsningarna finns även alltjämt den skräddarsydda delen med Lars Wallin Couture kvar i sin nuvarande form.

 Det är otroligt spännande att få vara med och förvalta och utveckla detta starka varumärke med dess enorma potential, säger Joakim Naumburg. Lars har ett otroligt öga för design som han inte kompromissar med. Tillsammans med vår engagerade styrelse och drivna organisation skapar vi goda förutsättningar för att skapa World of Lars Wallin, säger Joakim Naumburg som är majoritetsägare i bolaget där också Lars Wallin och ett antal mindre delägare ingår i ägarkretsen.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu
Plus

Elin Larsson i stor intervju: Rusta för en cirkulär spelplan

I en tid när många bolag kämpar för överlevnad uppmanar hållbarhetsexperten Elin Larsson till innovation och affärsutveckling.

Modedesigner relanserar webbutik

Snabbare Ellos

Butiksnytt
Storstadssatsning för Blank the Hub

I sommar och höst väntar etableringar i Stockholm för butikskonceptet. Nu hoppas grundarna att kunderna längtar tillbaka till retail igen.

6 300 handelsföretag kan slås ut innan stödåtgärder når fram

Plus

Sveriges nästa modehopp

En mix av couture och ready to wear. Det är ingredienserna till den nya designerstjärnan Amanda Borgfors Mészáros varumärke som lanseras i höst.

Nyhetsbrev

Han blir ny vd för VRG

Krisande sko- och accessoarkoncernen har en ny vd som i sommar efterträder avgående vd Jonas Ottosson.

Arkiv

Butiksnytt
Granitgrundare bakom nytt retailkoncept – vill växa med fler sommarbutiker

Stort omsättningstapp för Wesc

Så kan Fanny drivas vidare

Masai i nya händer

Venue Retail Group: Ansökt om förlängning av rekonstruktion

Varuhuskedjan JC Penney ansöker om konkursskydd

Tar över Skoaugust i Uppsala efter konkurs

Fortsatt låg framtidstro i handeln – minskar i e-handeln

Jeansbolagets Göteborgsbutik i konkurs

Boohoo tar in miljarder – siktar på förvärv

Så mycket minskade försäljningen i fysisk modehandel i april

Ökad förlust för Lexington

Branschprofilen Jan Björnum har avlidit

Björn Borg tappar omsättning och lönsamhet

Butiksnytt
Totême öppnar på NK

Boozt stänger och öppnar

Vilken blir Årets Modebutik 2020?

Dags att nominera din favoritbutik. Branschpriset delas ut på Habit Modebranschens Dag med Habit Fashion Awards.

Boozt ser stor osäkerhet på kort sikt

UC: Konkursvåg ser ut att avta i maj

Liten i Eton

Tar över The Shirt Factory

Wasséns i konkurs

Fristads säger upp

The Shirt Factory i nya händer

Zalando lanserar partnerprogram för svenska butiker

Fjärde etableringen för Lager 157 i vår

Så sålde Odd Molly – förlusten minskar

DEBATT: Texilimportörernas öppna brev till Stefan Löfven

Jobb & Karriär
Går till Bambuser

Se alla Företagens egna nyheter

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Sänd till en kollega

0.11