23948sdkhjf

Anrik vintagebutik till Stockholm

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Broadway & Sons öppnar tillfällig butik i Stockholm i veckan.

Familjeföretaget Broadway & Sons som till vardags huserar på Korsgatan 7 i Göteborg öppnar tillfällig butik med adress Munkbron 5 i Gamla Stan i Stockholm i veckan den 19 oktober.

Butiken ska hålla öppet under två veckor fram till den 31 oktober och pop up-butikens innehåll ska spegla ursprungsbutikens med bland annat noga utvald second hand, militärt överskott och vintage från världens alla hörn och vintagedenim.

– Vi vet genom e-handeln och sociala medier att vi redan har många kunder i Stockholm, som också besöker oss när de är i Göteborg. Det är många som frågat om vi inte ska öppna butik också i Stockholm då många upplever att vårt utbud och det vi gör inte finns i där, säger Nathaniel Asseraf, ansvarig för inköp, webb och butik till Habit.

Broadway & Sons grundades av Nathaniels far David Asseraf 1982 och företaget drivs i dag, förutom av nämnda duo, även av Nathaniel Asserafs mor Christine som ansvarar för ekonomi och kundservice för webbutik samt  brodern Noam som sköter butik och webbutik.

Att öppna butik i huvudstaden är något man funderat på en tid men Nathaniel Asseraf säger samtidigt att butiken och utbudet är så förknippat med dem själva varför det skulle vara svårt att ha en permanent butik i Stockholm och behöva anställa personal.

– Då är det smidigare att göra så här och kunna öppna en tillfällig butik under ett par veckor för att möta kunden fysisk. Nu provar vi i Stockholm först och sedan är vi öppna för att ha tillfälliga butiker även på andra platser och i städer som Köpenhamn och Berlin, säger Nathaniel Asseraf.

80 procent av försäljningen går i dag utanför Sverige och Nathaniel Asseraf säger att webbutiken som öppnade för två år sedan och sociala medier, inte minst Instagramkonton för butiken och butiksinnehavarnas egna, lett till ett nära nog explosionsartat intresse för butiken och utbudet.

Mer om: Broadway & Sons
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Herrskoyta i ny form

Här är varumärkena på NK:s nya herrskoyta.

Så ska Miinto bli mer än en säljkanal

Plus

Omsättningen sjönk för majoriteten av varumärkena

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 6/7: Många förlorare, få vinnare. 37 av 66 klädleverantörer tappade omsättning i fjol jämfört med 2017. Här levererar Habit hela listan.

1

MQ blir Marqet: "Vi är medvetna om att vi har en resa att göra"

Habit fick en pratstund med vd Ingvar Larsson i butiken på Drottninggatan i Stockholm.

Lindex huvudägare i nytt underklädesmärke:”Ska skapa tillväxtmöjligheter”

Minskad försäljning för Wesc

Nyhetsbrev

Starkt kvartal för Björn Borg

”Aldrig tidigare har vi omsatt så mycket”.

Arkiv

Rejäl tillväxt digitalt för Lexington company

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Guldknappen till Haglöfs

Nytt nummer av Habit

Om den växande secondhandtrenden, Filippa Knutsson, Asos och mycket mer.

Förlusttyngt MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

Fem finalister från Sverige i Designers’ Nest

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Boozt skriver ned prognos

Plus

Vinstrevansch för knappt hälften av skoleverantörerna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 5/7: 2018 var ett tillväxtår för skoleverantörerna, men marginalerna för hälften av företagen minskade.

Vänder till vinst och öppnar nytt

Den starka tillväxten fortsätter för herrvarumärket A Day's March i år. Expansion hägrar under första halvåret 2020.

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Butiksnytt
Herrmode på hotell

Nu har Lidholm’s Clothier öppnat i Göteborg.

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Ny vd för RNB

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Sänd till en kollega

0.13