23948sdkhjf

Anrik vintagebutik till Stockholm

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Broadway & Sons öppnar tillfällig butik i Stockholm i veckan.

Familjeföretaget Broadway & Sons som till vardags huserar på Korsgatan 7 i Göteborg öppnar tillfällig butik med adress Munkbron 5 i Gamla Stan i Stockholm i veckan den 19 oktober.

Butiken ska hålla öppet under två veckor fram till den 31 oktober och pop up-butikens innehåll ska spegla ursprungsbutikens med bland annat noga utvald second hand, militärt överskott och vintage från världens alla hörn och vintagedenim.

– Vi vet genom e-handeln och sociala medier att vi redan har många kunder i Stockholm, som också besöker oss när de är i Göteborg. Det är många som frågat om vi inte ska öppna butik också i Stockholm då många upplever att vårt utbud och det vi gör inte finns i där, säger Nathaniel Asseraf, ansvarig för inköp, webb och butik till Habit.

Broadway & Sons grundades av Nathaniels far David Asseraf 1982 och företaget drivs i dag, förutom av nämnda duo, även av Nathaniel Asserafs mor Christine som ansvarar för ekonomi och kundservice för webbutik samt  brodern Noam som sköter butik och webbutik.

Att öppna butik i huvudstaden är något man funderat på en tid men Nathaniel Asseraf säger samtidigt att butiken och utbudet är så förknippat med dem själva varför det skulle vara svårt att ha en permanent butik i Stockholm och behöva anställa personal.

– Då är det smidigare att göra så här och kunna öppna en tillfällig butik under ett par veckor för att möta kunden fysisk. Nu provar vi i Stockholm först och sedan är vi öppna för att ha tillfälliga butiker även på andra platser och i städer som Köpenhamn och Berlin, säger Nathaniel Asseraf.

80 procent av försäljningen går i dag utanför Sverige och Nathaniel Asseraf säger att webbutiken som öppnade för två år sedan och sociala medier, inte minst Instagramkonton för butiken och butiksinnehavarnas egna, lett till ett nära nog explosionsartat intresse för butiken och utbudet.

Mer om: Broadway & Sons
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stort varulager och mild vinter sänkte Wearcolour

"Vi har ett turbulent år bakom oss och vi befinner oss nu i en situation som vi inte reder ut och tvingas därför ansöka om konkurs", uppger vd Johan Ullbro till Habit.

Wearcolour i konkurs

I december i fjol lämnade nya delägarna Karl Rosander, Måns Ulvestam och Fabian Månsson styrelsen.

Plus

Väntar en e-handelsbubbla? Så säger experterna

En hel del e-handlare kommer få det svårt de närmaste åren. Samtidigt stundar en konsolidering, vilket branschen såg prov på senast i går med Footways bud på Sportamore.

Gillblads i konkurs

E-barometern: "Nu påverkar e-modehandeln på allvar butiksförsäljningen"

6 av svenskarnas 20 e-handelsfavoriter är modeföretag.

Rave Review nominerat till LVMH-pris

Duon kan, som första svenska nominerade märke någonsin, kamma hem prestigefylld utmärkelse.

Nyhetsbrev

Boråsföretag lanserar cirkulär kollektion

Arkiv

Så mycket ökade försäljningen för Lager 157 i fjol: ”Stolt över utvecklingen över tid”

VRG behöver mer tid – förlänger rekonstruktion

Har öppnar Decathlon

Footway lägger bud på Sportamore

Ambitionen skapa ledande plattform för e-handel inom sport och mode.

Fortsatt supertrögt för Odd Molly – tappar försäljning

Så ska Gant bli mer hållbart – listar nya initiativ

Butiksnytt
Houdini med pop up-butik för secondhand

Reuse-konceptet blir snart även tillgängligt via företagets webbutik samt Instagram.

Butiksnytt
Tolfte butiken för Edblad

Plus

"Vi vill avsluta eran av snabbkonsumtion"

Asket, som växer med rekordfart, bygger en klassisk och begränsad herrgarderob med material som är spårbart till minsta tråd.

Twilfit om nya ägaren: "Förstår vår nisch"

Butiksnytt
Här nyöppnar Deichmann

Underklädesföretag plockar in ny kompetens

Välkomnar duo med bakgrund inom detalj- och digitalhandel och med kompetens att bygga bolag.

"Vi ska bli modets Airbnb"

I dag lanserar entreprenören Emelie Gustafsson Maistedt sajten Gemme Collective. Målet är att expandera i de största städerna i Europa.

Plus

Miljövänligt engångsmode

Ett modemässigt paradigmskifte, där ägande ersätts av brukande och konsumerade plagg läggs i komposten. Möt eldsjälen bakom textila utvecklingsprojektet Streamateria.

Förbättrat helårsresultat för Lindex

De öppnar i Hede fashion outlet

Tillväxt för Löplabbet

Tvåsiffrig försäljningsökning för sportkonceptet.

Jobb & Karriär
Fastighetsjätte värvar från H&M

Matchesfashion rekryterar vd från Amazon

PV med datum för 2021

H&M i blåsväder för kartläggning av personuppgifter

Fenix Outdoor försiktigt inför 2020

H&M: Fler än häften av kinesiska butiker stängda på grund av coronaviruset

Starkt fjolår för Stadium group

Hyrestvist tvingar bort Intersport

Nu får Gul & Blå nytt liv

Här öppnar XXL butik om 4 000 kvadratmeter

Qliros vd slutar – Qliro group blir Nelly group

Macy's stänger 125 varuhus i stort sparpaket

Se alla Företagens egna nyheter

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

Sänd till en kollega

0.14