23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Floyd växer med fler butiker

Den norska modekedjan säljer en del svenska modevarumärken och drar nu upp tempot.

Norska modekedjan Floyd, som omfattar 12 butiker runt om i Norge samt nätbutik, växer med nya partnerbutiker och har ökat omsättningen med 8 till 10 procent hittills i år, det skriver norska Tekstilforum.

- Hittills i år har vi tecknat 17 nya kontrakt med partnerbutiker, vilket vi är mycket nöjda med, säger Tommy Smith, operativ chef hos Floyd till tidningen.

Kedjan har lager och kontor i norska Holmestrand och säljer kläder, skor och accessoarer från ett 50-tal varumärken däribland en hel del danska och även svenska varumärken som Svea, Mayla, Tretorn, Syster P och Whyred.

 – Detta är resultatet av en långsiktig ansträngning för att bygga ett Floyd-universum som fungerar mycket bra på alla områden idag: Vi har investerat i en solid infrastruktur som gör att vi kan ha ett bra och välsmordat system som kan leverera rätt varor vid rätt tidpunkt , och vi har underbara medarbetare och utmärkta ambassadörer ute i butikerna och med våra partners. Dessutom är vi aktiva och väl synliga på sociala medier, säger Tommy Smith till Tekstilforum.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156|