23948sdkhjf

Na-kd rekryterar från Asos och befordrar expansionchefen

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Modehandlaren plockar in ny kompetens i ledningsgruppen.

Na-kd har rekryterat Natasha Billing till rollen som modehandlarens brand director.

Därtill befodras Björn Bergström, som sedan 2018 verkat som head of expansion, till rollen som chief growth officer med uppdrag att leda bolagets expansion på nya och befintliga marknader och i nya kanaler, tillväxt, affärsutveckling och innovation.

- Vi är väldigt stolta att kunna meddela dessa seniora utnämningarna. Att attrahera och behålla framgångsrika talanger är en tydlig indikator på att Na-kd är ett starkt globalt varumärke med spännande och utmanande möjligheter. Att utöka ledningen med en Brand Director och Chief Growth Officer är även en investering i vår framtida utveckling. Det ger oss möjligheten att fortsätta vinna mark i en bransch i snabb förändring, säger Jarno Vanhatapio, grundare och vd i en kommentar.

Natasha Billing uppges ha 20-års erfarenhet av att arbeta med välkända globala varumärken som Warner Music, Walt Disney och Sky. Hon har även arbetat som varumärkeskonsult för bland annat Carlsberg, Vodafone och AT&T.

Närmast kommer hon från Asos där arbetat på  seniora positioner inom varumärke -och marknadsarbete bland annat som head of global brand, proposition marketing och head of trade marketing.

Som brand director hos Na-kd ska Natasha Billing  leda det strategiska arbetet kring varumärket, samt ansvara för intern- och extern kommunikation och övergripande varumärkesupplevelse. Hon ska också arbeta med hållbarhetsinitiativ. 

- Som Brand Director är det enormt inspirerande att jobba för ett företag som har utvecklat något helt unikt för en mättad marknad. Na-kd har varit disruptiva sedan dag ett och fortsätter flytta gränserna för fashion och influencer marketing. Framgången ses tydligt i den starka tillväxten. Detta är en spännande tid för bolaget och jag ser fram emot att utveckla varumärket ytterligare och fortsätta hitta nya sätt att kommunicera med våra kunder på, säger Natasha Billing i en kommentar.

Duon tar plats i ledningsgruppen.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nya modekedjor till Norden när Mall of Tripla öppnar

Så ska Eton leverera snabbare

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Medvetna konsumenter driver på hållbar textilproduktion

Calik Denim leder utvecklingen inom ”ansvarsfullt mode”

Scorett utvecklar second hand-konceptet

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Nyhetsbrev

Jobb & Karriär
Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Arkiv

XXL gör riktad nyemission – grundaren lämnar ordförandeposten

Så ska Monki engagera kunderna

Butiksnytt
Anrik vintagebutik till Stockholm

Broadway & Sons öppnar tillfällig butik i Stockholm i veckan.

Butiksnytt
Här är Gina Tricots nya etableringar

Whyreds medgrundare sparkas

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Butiksnytt
Sandqvist lanserar nytt butiksuttryck på ny marknad

Na-kd investerar 40 miljoner i en helt ny affär

Detta är bolagets enskilt största satsning hittills, säger Jarno Vanhatapio till Habit.

Digitalt butikskoncept prisat

Nelly lämnar Falkenberg

Marimekko höjer vinstprognos

Twilfits rekonstruktion: "Vi ska signifikant minska antalet butiker"

Styrelseordförande Otto Drakenberg till Habit om Twilfits väg framåt. "Det är viktigt att vi pekar fingret mot oss själva och att vi inte skyller på olika yttre omständigheter".

Twilfit i rekonstruktion

Underklädeskedjan har över 100 miljoner kronor i skulder.

Floyd växer med fler butiker

Spinnova i investeringsrunda

Pure London breddas

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Här är den nya vågen av kreatörer

Hugo Boss sänker prognos för helåret

Indiska hoppas hitta guldkorn i kundernas garderober

Butiksnytt
Na-kd tillbaka i Helsingborg

Wesc ökade förorder: "Ytterligare ett litet steg i rätt riktning"

Vintagekoncept vill öppna i Stockholm

Ny e-handelsfusion i outdoorbranschen

Snart nyöppnar Hede Fashion Outlet

Jobb & Karriär
Från Eton till Nordic Leather Group

Afound byter kurs – ska satsa mer digitalt

Barnklädesföretag tilldelas formpris

Uniqlo har öppnat i Indien – fler butiker väntar

Här öppnar H&M syateljé

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.174