23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Decathlon fortsätter blöda

Nästa år öppnar den franska sportjätten sin fjärde butik i Sverige. Samtidigt ökar förlusterna.

I februari nästa år öppnar franska sportjätten Decathlon sin fjärde butik på svenska marknaden, då kedjan tar över Rooms yta i Mall of Scandinavia, Solna.

När den första Sverigebutiken etablerades 2011 i Bromma, kommunicerade bolaget att Decathlon skulle öppna i ”alla större svenska städer”. Men expansionen har inte bara gått långsamt utan varit mycket kostsam. För åttonde året i rad fortsätter det svenska bolaget att blöda. Under 2018 blev förlusten rekordstor, 54 miljoner kronor, vilket framgår av Decathlon Sverige AB:s årsredovisning. Omsättningen uppgick till 182 miljoner kronor jämfört med 132 miljoner 2017.

Under andra halvåret i fjol förvärvades Swedian AB och fusionerades med Decathlon Sverige AB. Swedian verkar i fastighetsbranschen.   

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web02