23948sdkhjf

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Nu är det hög tid att anmäla sig till Retaildagen. Ett fåtal platser kvar.

Den 3 oktober är det dags för årets upplaga av Retaildagen på Epicenter i Stockholm. Temat för dagen är kundupplevelsen.

Under dagen ska kundupplevelsen tacklas från flera olika synvinklar; från det fysiska mötet i butik till hur du på bästa sätt tar hand om din kund på nätet och allt om den digitala kundupplevelsen med hjälp av talare som bland andra Synsams marknadschef Michael Grimborg, Airmees grundare Julian Lee, Daymakers vice vd Lotta Eriksson, Koms grundare Ann Hesselgren, Anja Ringdahl, utbildningsansvarig hos Parks and Resorts och Nellys coo Carola Lundell.

Habit ställde tre frågor till moderator Vanessa Leporati, föreläsare, affärsstödjare och utbildare med lång erfarenhet av detaljhandeln, om förväntningarna inför dagen.

Vad blir det bästa med dagen?


- Alla fantastiska talare som i högt tempo kommer att dela med sig av sina erfarenheter och massa konkreta tips kring kundupplevelsen.

Vad hoppas du att publiken ska få med sig därifrån? 

- Nya insikter, nya kontakter och några konkreta saker att direkt kunna ta action på i det egna företaget.

Någon fråga som är särskilt brännhet för handeln? 

- Ja, tillväxten i den fysiska handeln, hur man lyckas i e-handeln och hur man inom en verksamhet kan få dessa två kanaler att samspela och tillsammans bli lyckoreceptet.

Säkra din plats till Retaildagen här.
 

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Nya modekedjor till Norden när Mall of Tripla öppnar

Så ska Eton leverera snabbare

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Scorett utvecklar second hand-konceptet

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Medvetna konsumenter driver på hållbar textilproduktion

Calik Denim leder utvecklingen inom ”ansvarsfullt mode”

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Anrik vintagebutik till Stockholm

Broadway & Sons öppnar tillfällig butik i Stockholm i veckan.

Arkiv

XXL gör riktad nyemission – grundaren lämnar ordförandeposten

Jobb & Karriär
Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Whyreds medgrundare sparkas

Butiksnytt
Här är Gina Tricots nya etableringar

Na-kd investerar 40 miljoner i en helt ny affär

Detta är bolagets enskilt största satsning hittills, säger Jarno Vanhatapio till Habit.

Butiksnytt
Sandqvist lanserar nytt butiksuttryck på ny marknad

Så ska Monki engagera kunderna

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Digitalt butikskoncept prisat

Nelly lämnar Falkenberg

Marimekko höjer vinstprognos

Twilfits rekonstruktion: "Vi ska signifikant minska antalet butiker"

Styrelseordförande Otto Drakenberg till Habit om Twilfits väg framåt. "Det är viktigt att vi pekar fingret mot oss själva och att vi inte skyller på olika yttre omständigheter".

Twilfit i rekonstruktion

Underklädeskedjan har över 100 miljoner kronor i skulder.

Floyd växer med fler butiker

Spinnova i investeringsrunda

Pure London breddas

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Här är den nya vågen av kreatörer

Hugo Boss sänker prognos för helåret

Indiska hoppas hitta guldkorn i kundernas garderober

Butiksnytt
Na-kd tillbaka i Helsingborg

Wesc ökade förorder: "Ytterligare ett litet steg i rätt riktning"

Vintagekoncept vill öppna i Stockholm

Jobb & Karriär
Från Eton till Nordic Leather Group

Ny e-handelsfusion i outdoorbranschen

Snart nyöppnar Hede Fashion Outlet

Afound byter kurs – ska satsa mer digitalt

Barnklädesföretag tilldelas formpris

Uniqlo har öppnat i Indien – fler butiker väntar

Här öppnar H&M syateljé

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.223