23948sdkhjf

Norge ny marknad för Stadium Outlet

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Sportkoncernen firar 10 år med att ta outletkonceptet till Norge.

I slutet av oktober och i november öppnar sportkedjan butiker om 1 500 kvadratmeter vardera i norska Kristiansand och Moss vilket blir den 55:e och 57:e i ordningen för sportkedjan sedan starten för ouletkonceptet för tio år sedan. Butiken på Avenyn i Sörlandssenteret i Kristianstad öppnar den 25 oktober.

Första butiken för Stadium Outlet öppnade i Örebro 2009 och 2014 tog sportkedjan konceptet till Finalnd och Vantaa och 2015 lanserades e-handel. Stadium Outlet har en etableringstakt om fem till sex nya butiker per och under verksamhetsåret 17/18 öppnades tre nya outletbutiker i Sverige och två i Finland. Tillväxten betecknas enligt kedjan som god trots stora lagerinvesteringar.

– Stadium Outlet är en riktig framgångssaga och det är fantastiskt att vi tas emot så väl av våra kunder. Vi är ödmjuka inför uppgiften vi har på en ny marknad men också väldigt taggade att få låta konceptet spridas vidare, säger Anders Bejsy, vd på Stadium Outlet i en kommentar.

Enligt Stadium Outlet har Norge varit intressant som ny marknad för konceptet en längre tid.

– Norge har länge känts som ett naturligt nästasteg för oss och lägena i Kristiansand och Moss känns bra ur många aspekter. Vi ser givetvis ljust på framtiden men kommer att lära oss mycket av de här butikerna innan vi stakar ut de fortsatta planerna, säger Anders Bejsy.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stort varulager och mild vinter sänkte Wearcolour

"Vi har ett turbulent år bakom oss och vi befinner oss nu i en situation som vi inte reder ut och tvingas därför ansöka om konkurs", uppger vd Johan Ullbro till Habit.

Wearcolour i konkurs

I december i fjol lämnade nya delägarna Karl Rosander, Måns Ulvestam och Fabian Månsson styrelsen.

Gillblads i konkurs

Gant-grundare har sålt i Odd Molly

E-barometern: "Nu påverkar e-modehandeln på allvar butiksförsäljningen"

6 av svenskarnas 20 e-handelsfavoriter är modeföretag.

Plus

Väntar en e-handelsbubbla? Så säger experterna

En hel del e-handlare kommer få det svårt de närmaste åren. Samtidigt stundar en konsolidering, vilket branschen såg prov på senast i går med Footways bud på Sportamore.

Nyhetsbrev

Så mycket ökade e-handeln i fjol

Arkiv

Så mycket ökade försäljningen för Lager 157 i fjol: ”Stolt över utvecklingen över tid”

Rave Review nominerat till LVMH-pris

Duon kan, som första svenska nominerade märke någonsin, kamma hem prestigefylld utmärkelse.

Boråsföretag lanserar cirkulär kollektion

VRG behöver mer tid – förlänger rekonstruktion

Har öppnar Decathlon

Footway lägger bud på Sportamore

Ambitionen skapa ledande plattform för e-handel inom sport och mode.

Butiksnytt
Tolfte butiken för Edblad

Så ska Gant bli mer hållbart – listar nya initiativ

Fortsatt supertrögt för Odd Molly – tappar försäljning

Plus

"Vi vill avsluta eran av snabbkonsumtion"

Asket, som växer med rekordfart, bygger en klassisk och begränsad herrgarderob med material som är spårbart till minsta tråd.

Butiksnytt
Houdini med pop up-butik för secondhand

Reuse-konceptet blir snart även tillgängligt via företagets webbutik samt Instagram.

Twilfit om nya ägaren: "Förstår vår nisch"

Butiksnytt
Här nyöppnar Deichmann

Underklädesföretag plockar in ny kompetens

Välkomnar duo med bakgrund inom detalj- och digitalhandel och med kompetens att bygga bolag.

Plus

Miljövänligt engångsmode

Ett modemässigt paradigmskifte, där ägande ersätts av brukande och konsumerade plagg läggs i komposten. Möt eldsjälen bakom textila utvecklingsprojektet Streamateria.

De öppnar i Hede fashion outlet

Förbättrat helårsresultat för Lindex

Jobb & Karriär
Fastighetsjätte värvar från H&M

Matchesfashion rekryterar vd från Amazon

PV med datum för 2021

H&M i blåsväder för kartläggning av personuppgifter

Fenix Outdoor försiktigt inför 2020

H&M: Fler än häften av kinesiska butiker stängda på grund av coronaviruset

Starkt fjolår för Stadium group

Hyrestvist tvingar bort Intersport

Nu får Gul & Blå nytt liv

Här öppnar XXL butik om 4 000 kvadratmeter

Qliros vd slutar – Qliro group blir Nelly group

Macy's stänger 125 varuhus i stort sparpaket

Se alla Företagens egna nyheter

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

Sänd till en kollega

0.11