23948sdkhjf

Så ser nya NK Sport ut

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Den 10 september öppnar nya NK Sport, som Habit tidigare skrivit om, på varuhuset på Hamngatan i Stockholm. Den nya multibrandsatsningen spänner över drygt 1 500 kvadratmeter på herrmodeplanet på plan 3 i varuhuset men totalt samsas sex nya avdelningar på en yta om drygt 2 000 kvadratmeter när varumärkesbutiker för Sail Racing, J.Lindeberg Sport, Barbour, Lacoste och Lululemon även räknas in.

Den nya multibrandytan öppnas av Marc Nylander, vars vision är att presentera progressiva sport- och outdoor varumärken på ett helt nytt sätt.

- Det saknas en premiumdestination för sportprodukter i Sverige och jag anser att NK är rätt plats att skapa den på. Vi vill med en avskalad kontemporär interiör exponera sport- och fritidsvarumärken på ett sätt som tidigare endast förknippats med high end modebutiker. Vi vill omdefiniera begreppet sportbutik, säger Marc Nylander, entreprenören bakom NK Sport.

Under tisdagsmorgonens pressfrukost säger han till Habit att han är väldigt stolt över ytan, sortimentet och att han också fått möjlighet att plocka in helt nya varumärken och också får möjlighet att sälja märken som tidigare inte funnits i fysisk miljö.

– Jag är helt övertygad om att press och influencer som är här i dag gillar konceptet men det stora testet blir i morgon när butiken öppnar på riktigt och kunderna förhoppningsvis hittar hit och ska bli inspirerade, hitta nya märken och produkter och ska vilja handla, säger Marc Nylander till Habit.

Han har arbetat med att ta fram konceptet i knappt ett år. Ytan är ritad av arkitektbyrån Guise och creative director Anton Wikner och materialen är i huvudsak aluminium och betong i en stilren och avskalad miljö.

Ett brett sortiment av varumärken finns i multibrandbutiken och fokus ligger på produkter för yoga, löpning, träning, cykling och outdoor. I sortimentet ryms bland andra Patagonia, Houdini Sportswear, The North Face, Fjällräven, Arc Teryx, Klättermusen, Haglöfs, Snow Peak, Mammut, Salomon, Lundhags, Roa Hiking, Icebug, Osprey, Poc Sports, Oakley, Sweet Protection, Vaurnet, Pas Normal, Specialized, Filippa K Sport, Manduka, Under Armour, Reebok, YMR Track Club, Doxa, Satisfy, Casall, Hoka One, Asics, New Balance och District Vision. 

Mer om: NK | NK Sport
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

De vill utmana herrmodets klassiska retailvarumärken

Blugiallo rekryterar från Morris Stockholm och Eton, skalar upp verksamheten och räknar med att dubblera omsättningen i år.

H&M: E-handel på totalt 50 marknader

Butiksnytt
Nu väntar citybutik för JD Sports – öppnar fjärde butiken

Textil innovation prisad av Norrsken

Butiksnytt
Pop up-butik för Didriksons

Haglöfs stödjer global klimatstrejk – stänger butiker

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Då öppnar underklädesjättens nya citybutik

Arkiv

”Vi är riktigt duktiga i mellanstora städer”

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

Jobb & Karriär
J.Lindebergs kreativa chef lämnar

Jens Werner kliver av efter knappt två år på posten. "Strategin har förändrats och våra visioner överensstämmer inte längre".

Tenson byter läge i Varberg

Butiksnytt
Åhléns nyinviger i Falun

Jobb & Karriär
Hit går Tensons tidigare vd

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Så ska Saddler bli ledande varumärke inom läderaccessoarer

Kinnevik säljer i Zalando

Bryter samarbeten med återförsäljarna för att sy upp på beställning

I veckan lanseras modeföretaget Aérynes nya produktionsmodell. Grundaren Siri Vikman vill omdefiniera begreppet hållbarhet och attackera frågan om överlager.

Butiksnytt
Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Duo vill revolutionera handskmarknaden med nytt varumärke

Nu lanserar Ingrid von Konow och Ulrika Fohgelberg Nordén märket Handsome Stockholm.

Triumph inleder samarbete med Texaid

Ökad försäljning för H&M

Omtolkar klassiska militärplagg för regnigt klimat

Stutterheim fortsätter samarbetet med Alpha Industries.

Här stänger G-Star Raw

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Nytt byråsamarbete för Lexington Company

Panorama Berlin till Tempelhof

London nästa för Boråstudenter

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Happy Socks vd slutar

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Nytt lager ska stärka Björn Borgs omnikanalsatsning

Förbättrat Kappahl

Jobb & Karriär
Från Springhill Textile till Wiges

Butiksnytt
Deichmann öppnar nytt och bygger om

Se alla Företagens egna nyheter

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.21