23948sdkhjf

Dubbla stolar för Svensk Digital Handels vd

| Av Pontus Nyman | Tipsa redaktionen

Per Ljungberg går in som kommunikationschef hos Svensk Handel.

Svensk Digital Handels vd Per Ljungberg ska tillfälligt axla rollen som kommunikationschef för Svensk Handel.

Läs också: Minussiffror i modehandeln i oktober

Det är en spännande utmaning, inte minst med tanke på den avtalsrörelse som närmar sig, säger Per Ljungberg till Habits systertidning Fri Köpenskap.

Han kliver på posten sedan den tidigare kommunikationschefen Tina Thorsell ska styra en ny avdelning som samhällspolitisk chef hos Transportföretagen, vilket Transportnet tidigare berättat om.

Transportföretagen får en allt mer framträdande roll i debatten. Att vi nu skapar en samhällspolitisk avdelning innebär ännu bättre förutsättningar att bedriva opinionsbildning i våra medlemmars frågor. Genom rekryteringen av Tina Thorsell som chef stärks vår röst ytterligare berättade Mattias Dahl, vd för Transportföretagen.

Hon slutade på Svensk Handel i början av september men branschorganisationen har ännu inte hittat någon efterträdare.

Läs också: Kronkursen fortsätter pressa modehandeln

Rekryteringsprocessen är i full gång men vi är förstås mån om att få in rätt person i rollen och därför vill vi hellre göra det ordentligt än snabbt, säger Hans Tjernström, presschef på Svensk Handel till Fri Köpenskap.

Innan Per Ljungberg klev på rollen som vd för Svensk Digital Handel var han mellan april 2014 och januari 2018 kommunikationschef för Postnord.

Svensk Handels kommunikationsavdelning är väldigt professionell och jag känner medarbetarna väl då jag haft min arbetsplats både där och på Svensk Digital Handels kontor i Göteborg det senaste året. Dessutom har vi nyligen förstärkt ett redan starkt team i Svensk Digital Handel så jag känner mig väldigt trygg med att rollerna går att kombinera, säger Per Ljungberg.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Så ska Miinto bli mer än en säljkanal

Butiksnytt
Herrskoyta i ny form

Här är varumärkena på NK:s nya herrskoavdelning.

Guldknappen till Haglöfs

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Nytt nummer av Habit

Om den växande secondhandtrenden, Filippa Knutsson, Asos och mycket mer.

Minskad försäljning för Wesc

Nyhetsbrev

Starkt kvartal för Björn Borg

”Aldrig tidigare har vi omsatt så mycket”.

Arkiv

Lindex huvudägare i nytt underklädesmärke:”Ska skapa tillväxtmöjligheter”

Rejäl tillväxt digitalt för Lexington company

Plus

Omsättningen sjönk för majoriteten av varumärkena

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 6/7: Många förlorare, få vinnare. 37 av 66 klädleverantörer tappade omsättning i fjol jämfört med 2017. Här levererar Habit hela listan.

1

MQ blir Marqet: "Vi är medvetna om att vi har en resa att göra"

Habit fick en pratstund med vd Ingvar Larsson i butiken på Drottninggatan i Stockholm.

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Förlusttyngt MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

Boozt skriver ned prognos

Fem finalister från Sverige i Designers’ Nest

Plus

Vinstrevansch för knappt hälften av skoleverantörerna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 5/7: 2018 var ett tillväxtår för skoleverantörerna, men marginalerna för hälften av företagen minskade.

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Vänder till vinst och öppnar nytt

Den starka tillväxten fortsätter för herrvarumärket A Day's March i år. Expansion hägrar under första halvåret 2020.

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Plus

Modeårets stora tillväxtvinnare

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 4/7: Majoriteten av e-handelsbolagen i Habits kartläggning ökade tillväxten tvåsiffrigt. Här är listan.

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Ny vd för RNB

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Sänd till en kollega

0.155