23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ted Baker gör comeback i Skandinavien

Relanseras via ny distributör, närvaro på NK och via utvalda återförsäljare.

Brittiska mode- och designvarumärket Ted Baker satsar i Sverige via den finska distributörens nya dotterbolag och under ledning av Pia Halmevaara som landschef.

Ted Baker startades som ett herrmodemärke specialiserat på skjortor i Glasgow 1988. I dag rymmer varumärket herr- och dam- och barnmode, väskor och accessoarer, skor, skönhet, glasögon och klockor men också heminredning. 

Försäljningen sker via ett antal varumärkesbutiker i Storbritannien, USA och i Asien som Hong Kong, Singapore, Bangkok, Kuala Lumpur, Dubai och Jakarta samt ett stort antal återförsäljare och e-handelsaktörer.

Pia Halmevaara började som Sverigechef för Ted Baker i januari i år i samband med att den finska distributör Acc3ss OY startade ett dotterbolag Acc3ss Nordic AB för märket i Skandinavien och med bas i Stockholm.

Pia Halmevaara har arbetat inom modebranschen under hela sitt yrkesverksamma liv och kommer närmast från rollen som inköpare hos varuhuskedjan Stockmann i Finland men har även arbetat som inköpschef på dam hos modebutikskonceptet Ströms i Stockholm.

Den 1 augusti inledde Ted Baker samarbete med NK Studio för ytor både på dam- och herravdelningen.

Förutom NK Stockholm har Ted Baker valt att arbeta med ett antal utvalda återförsäljare.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063