23948sdkhjf

Bite Studios får draghjälp av Net-a-Porter

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

E-handlaren plockar upp modemärket i mentorprogram.

Brittisk-svenska varumärke Bite Studios är ett av fyra varumärken som valts ut av e-handelsjätten till den tredje upplagan av det globala mentorsprogrammet The Vanguard.

Programmet lanserades i september i fjol och innebär att ett antal varumärken plockas upp av sajten och syns också i marknadsföring och i kampanjer men kan även få stöd av sajtens inköpare och vd när det handlar om försäljnings- och marknadsförningsstrategier.

De utvalda varumärkena väntas av Net-a-Porter ha god potential i premium- och lyxsegmentet. Att valet föll på Bite Studios har också att göra med varumärkets tydliga hållbara profil som också rimmar väl med e-handlarens satsning Net Sustain som lanserades i juni.

Förutom Bites Studios lyfter e-handlaren denna säsong även Naturae Sacra, The Sant och Le 17 Septembre. 

Bite Studios lanserades 2016.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Förlusttyngt MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Fem finalister från Sverige i Designers’ Nest

Boozt skriver ned prognos

Vänder till vinst och öppnar nytt

Den starka tillväxten fortsätter för herrvarumärket A Day's March i år. Expansion hägrar under första halvåret 2020.

Plus

Vinstrevansch för knappt hälften av skoleverantörerna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 5/7: 2018 var ett tillväxtår för skoleverantörerna, men marginalerna för hälften av företagen minskade.

Nyhetsbrev

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Arkiv

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Plus

Modeårets stora tillväxtvinnare

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 4/7: Majoriteten av e-handelsbolagen i Habits kartläggning ökade tillväxten tvåsiffrigt. Här är listan.

Butiksnytt
Herrmode på hotell

Nu har Lidholm’s Clothier öppnat i Göteborg.

Jobb & Karriär
Ny vd för Tiger of Sweden

Rekryteras från Hugo Boss.

Minussiffror i modehandeln i oktober

Jobb & Karriär
Med Etons butiker i fokus

Ska leda utvecklingen av skjortföretagets fysiska butiker. Rekryteras från Kicks.

Nu separeras RNB

Butiksnytt
J Lindeberg nyöppnar på Illum

Jobb & Karriär
Finanschef blir vd

Aéryne i konkurs

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

Gallerian skapar ny mötesplats och nytt retailkoncept

När Na-kd:s kunder har ett finger med i spelet

Butiksnytt
Happy socks på välkänd shoppingadress

Under Armour bekräftar federal utredning

Se alla Företagens egna nyheter

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Sänd till en kollega

0.2