23948sdkhjf

Bite Studios får draghjälp av Net-a-Porter

E-handlaren plockar upp modemärket i mentorprogram.

Brittisk-svenska varumärke Bite Studios är ett av fyra varumärken som valts ut av e-handelsjätten till den tredje upplagan av det globala mentorsprogrammet The Vanguard.

Programmet lanserades i september i fjol och innebär att ett antal varumärken plockas upp av sajten och syns också i marknadsföring och i kampanjer men kan även få stöd av sajtens inköpare och vd när det handlar om försäljnings- och marknadsförningsstrategier.

De utvalda varumärkena väntas av Net-a-Porter ha god potential i premium- och lyxsegmentet. Att valet föll på Bite Studios har också att göra med varumärkets tydliga hållbara profil som också rimmar väl med e-handlarens satsning Net Sustain som lanserades i juni.

Förutom Bites Studios lyfter e-handlaren denna säsong även Naturae Sacra, The Sant och Le 17 Septembre. 

Bite Studios lanserades 2016.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094