23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Bite Studios får draghjälp av Net-a-Porter

E-handlaren plockar upp modemärket i mentorprogram.

Brittisk-svenska varumärke Bite Studios är ett av fyra varumärken som valts ut av e-handelsjätten till den tredje upplagan av det globala mentorsprogrammet The Vanguard.

Programmet lanserades i september i fjol och innebär att ett antal varumärken plockas upp av sajten och syns också i marknadsföring och i kampanjer men kan även få stöd av sajtens inköpare och vd när det handlar om försäljnings- och marknadsförningsstrategier.

De utvalda varumärkena väntas av Net-a-Porter ha god potential i premium- och lyxsegmentet. Att valet föll på Bite Studios har också att göra med varumärkets tydliga hållbara profil som också rimmar väl med e-handlarens satsning Net Sustain som lanserades i juni.

Förutom Bites Studios lyfter e-handlaren denna säsong även Naturae Sacra, The Sant och Le 17 Septembre. 

Bite Studios lanserades 2016.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078