23948sdkhjf

Naturkompaniet förvärvar butik – och öppnar en ny

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Tar över franchisetagares butik och satsar i trestadsområdet.

Naturkompaniet förvärvar butiken för friluftskedjan i Gävle som sedan starten 1995 drivits i franchiseform av Esa Kuosku i bolaget Gävle Äventyrsbutik. Övertagandet av butiken sker i april nästa år.

 Esa har under alla dessa år drivit butiken i Gävle med stor entreprenörsanda och med stor passion för friluftsliv. Det är med flaggan i topp som Esa valt att trappa ned och sälja butiken till Naturkompaniet. Vi på Naturkompaniet är stolta över att få ta över och förvalta butiken vidare i central ägo. För mig personligen har Esa med sin nyfikenhet alltid varit en inspirationskälla och det är många kreativa idéer som jag under åren har fått från Esa och som vi tagit vidare ut till kedjans alla butiker, Henrik Hoffman, vd för Naturkompaniet i en kommentar.

Esa Kuosku stannar kvar som deltidsarbetande i den butik han drivit i 25 år.

Läs också: Utmanande år för Fenix outdoor

Naturkompaniet har även tecknat ett avtal om att öppna en butik i Torp köpcentrum i Uddevalla. Butiken som ska öppna i juli 2020 har en yta på 329 kvadratmeter. 

– Vi ser detta som en strategisk etablering på grund av närheten till kusten och dess skärgård och alla sommargäster och turister som rör sig i området, säger Henrik Hoffman.

Med en butik på Torp köpcentrum så hoppas Naturkompaniet kunna fånga upp kunder som i dag bor i det så kallade trestadsområdet, (Uddevalla, Trollhättan, Vänersborg) och som i dag har långt till närmaste Naturkompanietbutik.

– Köpcentrumet byggs ut markant och fastighetsägaren gör en rejäl uppfräschning och blandar upp butiksmixen med nya internationella och lokala aktörer. Detta är bidragande till att vi valt att etablera oss, säger Henrik Hoffman.

Mer om: Naturkompaniet
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Så ska Miinto bli mer än en säljkanal

Butiksnytt
Herrskoyta i ny form

Här är varumärkena på NK:s nya herrskoavdelning.

Guldknappen till Haglöfs

Lindex huvudägare i nytt underklädesmärke:”Ska skapa tillväxtmöjligheter”

Starkt kvartal för Björn Borg

”Aldrig tidigare har vi omsatt så mycket”.

Plus

Omsättningen sjönk för majoriteten av varumärkena

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 6/7: Många förlorare, få vinnare. 37 av 66 klädleverantörer tappade omsättning i fjol jämfört med 2017. Här levererar Habit hela listan.

Nyhetsbrev

Minskad försäljning för Wesc

Arkiv

Rejäl tillväxt digitalt för Lexington company

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Nytt nummer av Habit

Om den växande secondhandtrenden, Filippa Knutsson, Asos och mycket mer.

1

MQ blir Marqet: "Vi är medvetna om att vi har en resa att göra"

Habit fick en pratstund med vd Ingvar Larsson i butiken på Drottninggatan i Stockholm.

Förlusttyngt MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Boozt skriver ned prognos

Fem finalister från Sverige i Designers’ Nest

Plus

Vinstrevansch för knappt hälften av skoleverantörerna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 5/7: 2018 var ett tillväxtår för skoleverantörerna, men marginalerna för hälften av företagen minskade.

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Vänder till vinst och öppnar nytt

Den starka tillväxten fortsätter för herrvarumärket A Day's March i år. Expansion hägrar under första halvåret 2020.

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Plus

Modeårets stora tillväxtvinnare

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 4/7: Majoriteten av e-handelsbolagen i Habits kartläggning ökade tillväxten tvåsiffrigt. Här är listan.

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Ny vd för RNB

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Sänd till en kollega

0.163