23948sdkhjf

Jollyroom ska nå 2 miljarder 2021

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hade en omsättningstillväxt i fjol med 453 miljoner.

Jollyroom, som sedan 2010 säljer baby- och barnartiklar på nätet, omsatte drygt 1,4 miljarder 2018 och ökade därmed omsättningen från föregående år med 453 miljoner.

Läs också: Jollyroom centraliserar logistikverksamheten

– Vi omsatte 1011 miljoner 2017 och 1464 miljoner 2018. Den totala tillväxten för 2018 landar på 453 miljoner kronor. 2018 blev ett fantastiskt tillväxtår för företaget. Det är stora siffror i en liten bransch. Vi vill tacka alla anställda, kunder och våra partners för ett fantastiskt år, säger Ole Sauar, vd Jollyroom.

Nu siktar e-handlaren på att nå 2 miljarder år 2021 genom ambitionen att bli så bred att e-handlaren blir föräldrars one-stop-shop när det gäller produkter till baby- och barn upp till 12 år.

Nu bygger e-handlaren ett nytt lager om 77 000 kvadratmeter i Sörred i Göteborgs hamn som Jollyroom menar är Nordens största e-handelslager och dit verksamheten successivt flyttar över under 2019 och 2020. Det blir totalt 77 000 kvadratmeter och allt ska vara klart mot slutet av 2020.

Bolagets ägs till 62,5 procent av grundaren Ole Sauar medan resterande del ägs av Egmont.

Mer om: Jollyroom
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Förlusttyngt MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

Fem finalister från Sverige i Designers’ Nest

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Boozt skriver ned prognos

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Nyhetsbrev

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Arkiv
Plus

Vinstrevansch för knappt hälften av skoleverantörerna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 5/7: 2018 var ett tillväxtår för skoleverantörerna, men marginalerna för hälften av företagen minskade.

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Plus

Modeårets stora tillväxtvinnare

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 4/7: Majoriteten av e-handelsbolagen i Habits kartläggning ökade tillväxten tvåsiffrigt. Här är listan.

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Butiksnytt
Herrmode på hotell

Nu har Lidholm’s Clothier öppnat i Göteborg.

Jobb & Karriär
Ny vd för Tiger of Sweden

Rekryteras från Hugo Boss.

Minussiffror i modehandeln i oktober

Jobb & Karriär
Med Etons butiker i fokus

Ska leda utvecklingen av skjortföretagets fysiska butiker. Rekryteras från Kicks.

Butiksnytt
J Lindeberg nyöppnar på Illum

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Finanschef blir vd

Aéryne i konkurs

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

Gallerian skapar ny mötesplats och nytt retailkoncept

När Na-kd:s kunder har ett finger med i spelet

Butiksnytt
Happy socks på välkänd shoppingadress

Under Armour bekräftar federal utredning

Se alla Företagens egna nyheter

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Sänd till en kollega

0.143