23948sdkhjf

Jollyroom ska nå 2 miljarder 2021

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Hade en omsättningstillväxt i fjol med 453 miljoner.

Jollyroom, som sedan 2010 säljer baby- och barnartiklar på nätet, omsatte drygt 1,4 miljarder 2018 och ökade därmed omsättningen från föregående år med 453 miljoner.

Läs också: Skräddarsydda kartonger i e-handlarens nya lager

– Vi omsatte 1011 miljoner 2017 och 1464 miljoner 2018. Den totala tillväxten för 2018 landar på 453 miljoner kronor. 2018 blev ett fantastiskt tillväxtår för företaget. Det är stora siffror i en liten bransch. Vi vill tacka alla anställda, kunder och våra partners för ett fantastiskt år, säger Ole Sauar, vd Jollyroom.

Nu siktar e-handlaren på att nå 2 miljarder år 2021 genom ambitionen att bli så bred att e-handlaren blir föräldrars one-stop-shop när det gäller produkter till baby- och barn upp till 12 år.

Nu bygger e-handlaren ett nytt lager om 77 000 kvadratmeter i Sörred i Göteborgs hamn som Jollyroom menar är Nordens största e-handelslager och dit verksamheten successivt flyttar över under 2019 och 2020. Det blir totalt 77 000 kvadratmeter och allt ska vara klart mot slutet av 2020.

Bolagets ägs till 62,5 procent av grundaren Ole Sauar medan resterande del ägs av Egmont.

Mer om: Jollyroom
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

De vill utmana herrmodets klassiska retailvarumärken

Blugiallo rekryterar från Morris Stockholm och Eton, skalar upp verksamheten och räknar med att dubblera omsättningen i år.

H&M: E-handel på totalt 50 marknader

Butiksnytt
Nu väntar citybutik för JD Sports – öppnar fjärde butiken

Norrsken prisade textil innovation

Butiksnytt
Pop up-butik för Didriksons

Haglöfs stödjer global klimatstrejk – stänger butiker

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Då öppnar underklädesjättens nya citybutik

Arkiv

”Vi är riktigt duktiga i mellanstora städer”

Jobb & Karriär
J.Lindebergs kreativa chef lämnar

Jens Werner kliver av efter knappt två år på posten. "Strategin har förändrats och våra visioner överensstämmer inte längre".

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

Tenson byter läge i Varberg

Butiksnytt
Åhléns nyinviger i Falun

Jobb & Karriär
Hit går Tensons tidigare vd

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Kinnevik säljer i Zalando

Så ska Saddler bli ledande varumärke inom läderaccessoarer

Bryter samarbeten med återförsäljarna för att sy upp på beställning

I veckan lanseras modeföretaget Aérynes nya produktionsmodell. Grundaren Siri Vikman vill omdefiniera begreppet hållbarhet och attackera frågan om överlager.

Butiksnytt
Brothers nyöppnar butik efter konkurs

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Duo vill revolutionera handskmarknaden med nytt varumärke

Nu lanserar Ingrid von Konow och Ulrika Fohgelberg Nordén märket Handsome Stockholm.

Triumph inleder samarbete med Texaid

Ökad försäljning för H&M

Omtolkar klassiska militärplagg för regnigt klimat

Stutterheim fortsätter samarbetet med Alpha Industries.

Här stänger G-Star Raw

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Nytt byråsamarbete för Lexington Company

Panorama Berlin till Tempelhof

London nästa för Boråstudenter

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Happy Socks vd slutar

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Nytt lager ska stärka Björn Borgs omnikanalsatsning

Förbättrat Kappahl

Jobb & Karriär
Från Springhill Textile till Wiges

Butiksnytt
Deichmann öppnar nytt och bygger om

Se alla Företagens egna nyheter

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.234