23948sdkhjf

Klassiska plagg med grafiska element

Duon med lång bakgrund i modebranschen ligger bakom nytt varumärke.

Magnus Engdahl, tidigare delägare av Svea och inköpschef hos Intersport och inom JC-koncernen, och grafiska formgivaren Anders Skifva, med ett förflutet som grafisk designer hos Gant, Marco Polo, Björn Borg, Hope och Peak Performance, ligger bakom nystartade modemärket AXC.

Duon beskriver varumärket som modern, unisex streetwear och första kollektionen innehåller ett trettiotal tidlösa plagg och med klassiska huvtröjor och sweatshirts som kärnprodukter.

- Vi har utgått från klassiska modeller, men adderat ren och enkel grafik vilket ger ett modernt uttryck. Samtidigt har vi valt att frångå klassiska säsongskollektioner och har istället som ambition att kunden ska kunna ha sina AXC-plagg året runt, i många år framöver, säger Magnus Engdahl i en kommentar.

Märket lanserades i veckan i egen webbutik och med hjälp av träningsprofilerna Josefine Forsberg och Alex Shirpey.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063