23948sdkhjf

Så sålde New Wave

| Av Kristine Trapp/ Nyhetsbyrån Direkt | Tipsa redaktionen

New Waves rörelseresultat blev 120 miljoner kronor för det andra kvartalet 2019. Motsvarande kvartal året innan var rörelseresultatet 137 miljoner.

Läs också: All time high för New Wave

Bruttoresultatet blev 786 miljoner kronor (719) och nettoomsättningen uppgick till 1.689 miljoner kronor (1.523). Resultat efter skatt blev 83,7 miljoner kronor (107) och per aktie 1:28 kronor (1:60).

New Wave kommer ha en fortsatt försäljningstillväxt i fokus, men bolaget förväntar sig att successivt höja rörelsemarginalen under de kommande åren, skriver vd Torsten Jansson i delårsrapporten.

I det andra kvartalet steg försäljningen med 11 procent. Tillväxten skedde i samtliga segment men främst inom Sport & Fritid som ökade med 17 procent.

Segmentet hade tillväxt i samtliga regioner men ökade främst i Sverige, Centraleuropa samt USA. Segmentet Företag växte med 7 procent i kvartalet medan Gåvor & Heminredning ökade sin försäljning med 5 procent. Rörelsemarginalen i kvartalet sjönk till 7,1 procent (9,0).

Minskningen är enligt bolaget relaterad till koncernens satsningar inom försäljning, marknadsföring och distributionsenheter.

Mer om: Craft | New Wave
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

De vill utmana herrmodets klassiska retailvarumärken

Blugiallo rekryterar från Morris Stockholm och Eton, skalar upp verksamheten och räknar med att dubblera omsättningen i år.

H&M: E-handel på totalt 50 marknader

Butiksnytt
Nu väntar citybutik för JD Sports – öppnar fjärde butiken

Textil innovation prisad av Norrsken

Butiksnytt
Pop up-butik för Didriksons

Haglöfs stödjer global klimatstrejk – stänger butiker

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Då öppnar underklädesjättens nya citybutik

Arkiv

”Vi är riktigt duktiga i mellanstora städer”

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

Jobb & Karriär
J.Lindebergs kreativa chef lämnar

Jens Werner kliver av efter knappt två år på posten. "Strategin har förändrats och våra visioner överensstämmer inte längre".

Tenson byter läge i Varberg

Butiksnytt
Åhléns nyinviger i Falun

Jobb & Karriär
Hit går Tensons tidigare vd

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Så ska Saddler bli ledande varumärke inom läderaccessoarer

Kinnevik säljer i Zalando

Bryter samarbeten med återförsäljarna för att sy upp på beställning

I veckan lanseras modeföretaget Aérynes nya produktionsmodell. Grundaren Siri Vikman vill omdefiniera begreppet hållbarhet och attackera frågan om överlager.

Butiksnytt
Brothers nyöppnar butik efter konkurs

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Duo vill revolutionera handskmarknaden med nytt varumärke

Nu lanserar Ingrid von Konow och Ulrika Fohgelberg Nordén märket Handsome Stockholm.

Triumph inleder samarbete med Texaid

Ökad försäljning för H&M

Omtolkar klassiska militärplagg för regnigt klimat

Stutterheim fortsätter samarbetet med Alpha Industries.

Här stänger G-Star Raw

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Nytt byråsamarbete för Lexington Company

Panorama Berlin till Tempelhof

London nästa för Boråstudenter

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Happy Socks vd slutar

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Nytt lager ska stärka Björn Borgs omnikanalsatsning

Förbättrat Kappahl

Jobb & Karriär
Från Springhill Textile till Wiges

Butiksnytt
Deichmann öppnar nytt och bygger om

Se alla Företagens egna nyheter

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.331