23948sdkhjf

"Knasigaste idéerna ger oftast mest effekt, buzz och lust"

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Louise Sillrén är ny global pr- och marknadschef hos Boob Design.

Louise Sillrén har klivit på posten som global pr- och marknadschef hos Boob Design. Hon har ett förflutet från bland annat  Polarn O. Pyret och Akademibokhandeln.

Hon innehar uppdraget sedan i  augusti i år och i det ligger att ta ett helhetsgrepp över företagets pr- och marknadsföring globalt. Därtill ska hon arbeta med att driva relevant trafik till Boob Designs egna webbutik och som hon säger till Habit att ”se över processer, skruva och förbättra”. 

Vad var det som lockade med nya jobbet?

Det som lockade var att få möjlighet att jobba på ett välmående globalt varumärke som ligger i framkant vad det gäller hållbarhet. Självklart även styrkan i att vara ett helt igenom modernt och hållbart alternativ till den blivande mamman. Sen att det är en spännande målgrupp att få jobba med, en målgrupp som måste bearbetas tidigt och under relativt kort del i livet triggar mig.

Du kommer närmast från tjänsten som digitalt marknadsansvarig på Akademibokhandeln och har även arbetat med flera modeföretaget och bland annat som marknadsansvarig Sverige hos Polarn O. Pyret. Vad tar du med dig från tidigare uppdrag till Boob Design?

– Jag tar med med mig vikten av att förstå sin målgrupp och att ha stenkoll på var de rör sig. Att allt idag mer eller mindre är mätbart och att relevansen i det vi kommunicerar är A och O. Tar även med mig vikten av att våga testa och att inte tappa kreativiteten. Det är oftast de knasigaste idéerna som ger mest effekt, buzz och lust. 

Mer om: Boob Design
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Zara sprängde miljardvallen

Houdini Sportswears e-handel prisad

Spinnova och Fortum har en textilfiber ihop

Second hand-marknaden för lyxmode en miljardindustri

1

KRÖNIKA: "Vi är tydliga med vad vi mäter"

Plus

Hon satsar på lyxmode

Är marknadsplatserna framtiden för modebranschen? Habit har träffat grundaren och vd:n till lyxplattformen Seezona, Anna-Carina Helander, som investerat miljontals kronor i en affärsmodell utan lagerrisk.

Nyhetsbrev

Franskt modemärke öppnar i Skandinavien

Arkiv

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

Duo herrmodets mäktigaste om King får välja

Flera butiksägare på modetidningens topp 100.

Här öppnar JC

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

Eton drar upp leveranstempot

Nya modekedjor till Norden när Mall of Tripla öppnar

Scorett utvecklar second hand-konceptet

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

XXL gör riktad nyemission – grundaren lämnar ordförandeposten

Jobb & Karriär
Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

Butiksnytt
Här är Gina Tricots nya etableringar

Monki startar community

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Butiksnytt
Sandqvist lanserar nytt butiksuttryck på ny marknad

Digitalt butikskoncept prisat

Butiksnytt
Anrik vintagebutik till Stockholm

Broadway & Sons öppnar tillfällig butik i Stockholm i veckan.

Nelly lämnar Falkenberg

Marimekko höjer vinstprognos

Floyd växer med fler butiker

Spinnova i investeringsrunda

Pure London breddas

Hugo Boss sänker prognos för helåret

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Indiska hoppas hitta guldkorn i kundernas garderober

Butiksnytt
Na-kd tillbaka i Helsingborg

Wesc ökade förorder: "Ytterligare ett litet steg i rätt riktning"

Vintagekoncept vill öppna i Stockholm

Jobb & Karriär
Från Eton till Nordic Leather Group

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.171