23948sdkhjf

"Knasigaste idéerna ger oftast mest effekt, buzz och lust"

Louise Sillrén är ny global pr- och marknadschef hos Boob Design.

Louise Sillrén har klivit på posten som global pr- och marknadschef hos Boob Design. Hon har ett förflutet från bland annat  Polarn O. Pyret och Akademibokhandeln.

Hon innehar uppdraget sedan i  augusti i år och i det ligger att ta ett helhetsgrepp över företagets pr- och marknadsföring globalt. Därtill ska hon arbeta med att driva relevant trafik till Boob Designs egna webbutik och som hon säger till Habit att ”se över processer, skruva och förbättra”. 

Vad var det som lockade med nya jobbet?

Det som lockade var att få möjlighet att jobba på ett välmående globalt varumärke som ligger i framkant vad det gäller hållbarhet. Självklart även styrkan i att vara ett helt igenom modernt och hållbart alternativ till den blivande mamman. Sen att det är en spännande målgrupp att få jobba med, en målgrupp som måste bearbetas tidigt och under relativt kort del i livet triggar mig.

Du kommer närmast från tjänsten som digitalt marknadsansvarig på Akademibokhandeln och har även arbetat med flera modeföretaget och bland annat som marknadsansvarig Sverige hos Polarn O. Pyret. Vad tar du med dig från tidigare uppdrag till Boob Design?

– Jag tar med med mig vikten av att förstå sin målgrupp och att ha stenkoll på var de rör sig. Att allt idag mer eller mindre är mätbart och att relevansen i det vi kommunicerar är A och O. Tar även med mig vikten av att våga testa och att inte tappa kreativiteten. Det är oftast de knasigaste idéerna som ger mest effekt, buzz och lust. 

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093