23948sdkhjf

"Knasigaste idéerna ger oftast mest effekt, buzz och lust"

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Louise Sillrén är ny global pr- och marknadschef hos Boob Design.

Louise Sillrén har klivit på posten som global pr- och marknadschef hos Boob Design. Hon har ett förflutet från bland annat  Polarn O. Pyret och Akademibokhandeln.

Hon innehar uppdraget sedan i  augusti i år och i det ligger att ta ett helhetsgrepp över företagets pr- och marknadsföring globalt. Därtill ska hon arbeta med att driva relevant trafik till Boob Designs egna webbutik och som hon säger till Habit att ”se över processer, skruva och förbättra”. 

Vad var det som lockade med nya jobbet?

Det som lockade var att få möjlighet att jobba på ett välmående globalt varumärke som ligger i framkant vad det gäller hållbarhet. Självklart även styrkan i att vara ett helt igenom modernt och hållbart alternativ till den blivande mamman. Sen att det är en spännande målgrupp att få jobba med, en målgrupp som måste bearbetas tidigt och under relativt kort del i livet triggar mig.

Du kommer närmast från tjänsten som digitalt marknadsansvarig på Akademibokhandeln och har även arbetat med flera modeföretaget och bland annat som marknadsansvarig Sverige hos Polarn O. Pyret. Vad tar du med dig från tidigare uppdrag till Boob Design?

– Jag tar med med mig vikten av att förstå sin målgrupp och att ha stenkoll på var de rör sig. Att allt idag mer eller mindre är mätbart och att relevansen i det vi kommunicerar är A och O. Tar även med mig vikten av att våga testa och att inte tappa kreativiteten. Det är oftast de knasigaste idéerna som ger mest effekt, buzz och lust. 

Mer om: Boob Design
Håll dig uppdaterad med Habit

Jag accepterar Nordiske Mediers villkor och avtal

Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Mandel Design köper Smallroom – räknar med synergier

Egen NK-avdelning för Saint Laurent

Na-kd i samarbete med Tiktok-stjärnor

Tyska tvillingarna Lisa and Lena i ettårigt samarbete med modenäthandlaren.

Kicks lanserar nytt varumärke i höst

Scorett stänger butik efter hyrestvist

Sir of Sweden köper Oscar of Swedens inkråm

Nyhetsbrev

Tumba centrum tappar H&M

Arkiv

VRG:s stämma: Ingen likvidation – planer på nyemission

Tingsrätten byter ut MQ:s konkursförvaltare – anses jävig

Ackordsförslag från RNB-bolagen – försäljningstapp runt 50 procent

Bruttomarginalerna förväntas försämras för Brothers, Departments & Stores och Polarn O. Pyret.

Nionde butiken för 123-åriga Johanssons Skor

Konkurserna minskar – men osäkerheten består

Så ska Best of Brands bli en destinationsbutik

Granskning av abetsförhållanden: Godkänt för H&M – men branschen under all kritik

Här stänger ännu ett Åhléns – fjärde nedlagda varuhuset på ett år

Dansk modekoncern avvecklar säljare och agenter

Sellpy kliver utomlands – redo för tyska marknaden

Lanseringsdags för The Wiman

Gina Tricot stänger butikerna i Tyskland

Då öppnar Uniqlo sin andra butik i Sverige

Hon blir ny vd för Åhléns

Efterträder Gustaf Öhrn den 1 september.

Invigningsdags för Naturkompaniet

H&M: Brakförlust och stängning av 170 butiker

Nettominskning med 40 butiker när H&M stänger fler butiker än de öppnar.

Butiksnytt
Här satsar Mikael Sandström med ny butik

Boozt höjer prognos för tillväxt och marginal

Zalando öppnar fler butiker

Jobb & Karriär
Blir vd för glasögonjätte

Rejält uppåt för Boohoo

Zizzi-ägare kan stänga butiker

Ebbe samarbetar med glasögonproducent

Butiksnytt
Remake öppnar webbutik

Jobb & Karriär
Ny vd för Hugo Boss

Ännu ett styrelseuppdrag för Tretorns vd

XXL ser ljusning

Kinnevik storsäljer i Zalando

Jobb & Karriär
Från Uniqlo till Marimekko

Se alla Företagens egna nyheter

Positivt från nyutexaminerade på Nordiska Textilakademin

Campingtält perfekt för flexibel semester

Lyckad digital examen för Nordiska Textilakademin

Kontorsrum att hyra på Styrmansgatan 2

Mönster och Provsömnad i Borås

Syverket hjälper till när det blir fel!

Unboxing – Är din förpackning värd att packa upp?

Anmälan öppen för Nordiska Textilakademins nya YH-kurser

Ny katalog: försändelseemballage till din webbshop

Paptic: Ett hållbart pappersemballage med plastens fördelar

E-handel: Varumärkesförpackningar ökar försäljningen

Dagar ni inte arbetar är bra dagar för utveckling!

Ny katalog: Emballage och inslagning för butik och webbshop

Passa På- Kostnadsfri utbildning med Handelsrådet!

Välkommen till den nya konjunkturen!

Framåt för Nordiska Textilakademin - två nya kurser

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Sänd till en kollega

0.125