23948sdkhjf

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Temat i år är branschrevansch.

Den 5 september samlar Habit och Marketplace Borås branschen till en heldag i just Borås. Under dagen kommer åhörarna att få lyssna till en rad framstående entreprenörer, företagsledare och inspiratörer.

Läs också: Na-kd börjar klimatkompensera

Från Italien kommer Adam Friberg, medgrundare till Cheap Monday, Monki, Weekday och Avavav. Han talar om vad som krävs för att lyckas inom dagens retailvärld, om att förkasta gamla mönster, att inte förlita sig till tur utan våga ändra sitt beteende.

Från Boråsbaserade herrekiperingssajten Care of Carl kommer grundaren och vd:n Henning Källqvist, som berättar om företagets lyckosamma resa och vilka nycklarna är för att lyckas på en konkurrensutsatt marknad.

En annan framgångshistoria på nätet är Bubbleroom. Vd:n Ville Kangasmuukko Nordström talar om bolagets förändringsresa; Efter år av förluster vände han det till ett tillväxtbolag med lönsamhet. Här berättar han hur.

Annika Telléus från Utvecklingsverkstan fokuserar på vikten av att ställa de rätta frågorna och att lyssna för att få företag och organisationer att tänka i nya och utvecklingsbara banor.

Läs också: När Na-kd:s kunder har ett finger med i spelet

Magnus Hjörne, som var med och grundade e-handelsbolaget NA-KD, kommer inge hopp för den fysiska handeln. Han delar med sig av recepten som har banat väg för nätjättens lyckosamma wholesaleverksamhet.

Atacac är Göteborgsföretaget som går sin egen väg vad gäller design, e-handelsförsäljning och försäljningsmodell. Här berättar en av grundarna, Rickard Lindqvist, hur modebranschen kan jobba mer hållbart, bland annat med hjälp av 3D-teknik.

Hållbart blir det även från Linda Jöfelt som driver det egna varumärket Dughult som tillverkas i Göteborg. Hon delar med sig av hur man når framgång genom att sätta höga mål och inte vara rädd för att misslyckas.

Lyssna även till Lin Eriksson Nordström från Valuefication som kommer att prata om influencermarknadsföring, Josephine Ahlengren, Lectra, som talar om att optimera it-processer samt Olof Darpö, delägare Boston Consulting Group och med tio års erfarenhet av mode- och lyxsegmentet, lyfter frågan om den digitala omställningen och de gemensamma nämnarna för att lyckas.   

För mer information och anmälan: Habit Modebranschens Dag 2019

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Butiksnytt
Herrskoyta i ny form

Här är varumärkena på NK:s nya herrskoavdelning.

Så ska Miinto bli mer än en säljkanal

Guldknappen till Haglöfs

Etikettlösningar – fortsatt viktig del av varumärkesarbetet

Med passion för hållbarhet ska Nilörngruppen fortsätta erövra världen

Lindex huvudägare i nytt underklädesmärke:”Ska skapa tillväxtmöjligheter”

Starkt kvartal för Björn Borg

”Aldrig tidigare har vi omsatt så mycket”.

Nyhetsbrev

Plus

Omsättningen sjönk för majoriteten av varumärkena

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 6/7: Många förlorare, få vinnare. 37 av 66 klädleverantörer tappade omsättning i fjol jämfört med 2017. Här levererar Habit hela listan.

Arkiv

Rejäl tillväxt digitalt för Lexington company

Nytt nummer av Habit

Om den växande secondhandtrenden, Filippa Knutsson, Asos och mycket mer.

Minskad försäljning för Wesc

1

MQ blir Marqet: "Vi är medvetna om att vi har en resa att göra"

Habit fick en pratstund med vd Ingvar Larsson i butiken på Drottninggatan i Stockholm.

Förlusttyngt MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Boozt skriver ned prognos

Fem finalister från Sverige i Designers’ Nest

Plus

Vinstrevansch för knappt hälften av skoleverantörerna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 5/7: 2018 var ett tillväxtår för skoleverantörerna, men marginalerna för hälften av företagen minskade.

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Vänder till vinst och öppnar nytt

Den starka tillväxten fortsätter för herrvarumärket A Day's March i år. Expansion hägrar under första halvåret 2020.

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Andra kapitlet för Blk Dnm

Nu relanserar Johan Lindeberg varumärket med webbutik.

Plus

Modeårets stora tillväxtvinnare

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 4/7: Majoriteten av e-handelsbolagen i Habits kartläggning ökade tillväxten tvåsiffrigt. Här är listan.

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Ny vd för RNB

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Hugo Boss lovar bot och bättring

Se alla Företagens egna nyheter

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Sänd till en kollega

0.131