23948sdkhjf

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Temat i år är branschrevansch.

Den 5 september samlar Habit och Marketplace Borås branschen till en heldag i just Borås. Under dagen kommer åhörarna att få lyssna till en rad framstående entreprenörer, företagsledare och inspiratörer.

Läs också: Avavav flyttar fokus

Från Italien kommer Adam Friberg, medgrundare till Cheap Monday, Monki, Weekday och Avavav. Han talar om vad som krävs för att lyckas inom dagens retailvärld, om att förkasta gamla mönster, att inte förlita sig till tur utan våga ändra sitt beteende.

Från Boråsbaserade herrekiperingssajten Care of Carl kommer grundaren och vd:n Henning Källqvist, som berättar om företagets lyckosamma resa och vilka nycklarna är för att lyckas på en konkurrensutsatt marknad.

En annan framgångshistoria på nätet är Bubbleroom. Vd:n Ville Kangasmuukko Nordström talar om bolagets förändringsresa; Efter år av förluster vände han det till ett tillväxtbolag med lönsamhet. Här berättar han hur.

Annika Telléus från Utvecklingsverkstan fokuserar på vikten av att ställa de rätta frågorna och att lyssna för att få företag och organisationer att tänka i nya och utvecklingsbara banor.

Läs också: Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Magnus Hjörne, som var med och grundade e-handelsbolaget NA-KD, kommer inge hopp för den fysiska handeln. Han delar med sig av recepten som har banat väg för nätjättens lyckosamma wholesaleverksamhet.

Atacac är Göteborgsföretaget som går sin egen väg vad gäller design, e-handelsförsäljning och försäljningsmodell. Här berättar en av grundarna, Rickard Lindqvist, hur modebranschen kan jobba mer hållbart, bland annat med hjälp av 3D-teknik.

Hållbart blir det även från Linda Jöfelt som driver det egna varumärket Dughult som tillverkas i Göteborg. Hon delar med sig av hur man når framgång genom att sätta höga mål och inte vara rädd för att misslyckas.

Lyssna även till Lin Eriksson Nordström från Valuefication som kommer att prata om influencermarknadsföring, Josephine Ahlengren, Lectra, som talar om att optimera it-processer samt Olof Darpö, delägare Boston Consulting Group och med tio års erfarenhet av mode- och lyxsegmentet, lyfter frågan om den digitala omställningen och de gemensamma nämnarna för att lyckas.   

För mer information och anmälan: Habit Modebranschens Dag 2019

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

De vill utmana herrmodets klassiska retailvarumärken

Blugiallo rekryterar från Morris Stockholm och Eton, skalar upp verksamheten och räknar med att dubblera omsättningen i år.

H&M: E-handel på totalt 50 marknader

Butiksnytt
Nu väntar citybutik för JD Sports – öppnar fjärde butiken

Norrsken prisade textil innovation

Butiksnytt
Pop up-butik för Didriksons

Haglöfs stödjer global klimatstrejk – stänger butiker

Nyhetsbrev

Butiksnytt
Då öppnar underklädesjättens nya citybutik

Arkiv

”Vi är riktigt duktiga i mellanstora städer”

Jobb & Karriär
J.Lindebergs kreativa chef lämnar

Jens Werner kliver av efter knappt två år på posten. "Strategin har förändrats och våra visioner överensstämmer inte längre".

Dansk modekedja till Sverige

Multibrandkonceptet omfattar drygt 20 butiker och butiken i Malmö blir den första utanför Danmark.

Tenson byter läge i Varberg

Butiksnytt
Åhléns nyinviger i Falun

Jobb & Karriär
Hit går Tensons tidigare vd

Jobb & Karriär
Byter jobb hos Boozt

Kinnevik säljer i Zalando

Så ska Saddler bli ledande varumärke inom läderaccessoarer

Bryter samarbeten med återförsäljarna för att sy upp på beställning

I veckan lanseras modeföretaget Aérynes nya produktionsmodell. Grundaren Siri Vikman vill omdefiniera begreppet hållbarhet och attackera frågan om överlager.

Butiksnytt
Brothers nyöppnar butik efter konkurs

"Tillväxten i den fysiska handeln är en brännhet fråga"

Sökandet efter ny vd till Gina Tricot pågår

Duo vill revolutionera handskmarknaden med nytt varumärke

Nu lanserar Ingrid von Konow och Ulrika Fohgelberg Nordén märket Handsome Stockholm.

Triumph inleder samarbete med Texaid

Ökad försäljning för H&M

Omtolkar klassiska militärplagg för regnigt klimat

Stutterheim fortsätter samarbetet med Alpha Industries.

Här stänger G-Star Raw

Ny studie: Kedjorna redo för Swish

Nytt byråsamarbete för Lexington Company

Panorama Berlin till Tempelhof

London nästa för Boråstudenter

Norge ny marknad för Stadium Outlet

Happy Socks vd slutar

Zalando pilottestar återanvändbara fraktväskor

Nytt lager ska stärka Björn Borgs omnikanalsatsning

Förbättrat Kappahl

Jobb & Karriär
Från Springhill Textile till Wiges

Butiksnytt
Deichmann öppnar nytt och bygger om

Se alla Företagens egna nyheter

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.259