23948sdkhjf

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Temat i år är branschrevansch.

Den 5 september samlar Habit och Marketplace Borås branschen till en heldag i just Borås. Under dagen kommer åhörarna att få lyssna till en rad framstående entreprenörer, företagsledare och inspiratörer.

Läs också: Här placerar Na-kd sitt automatiserade Nordenlager

Från Italien kommer Adam Friberg, medgrundare till Cheap Monday, Monki, Weekday och Avavav. Han talar om vad som krävs för att lyckas inom dagens retailvärld, om att förkasta gamla mönster, att inte förlita sig till tur utan våga ändra sitt beteende.

Från Boråsbaserade herrekiperingssajten Care of Carl kommer grundaren och vd:n Henning Källqvist, som berättar om företagets lyckosamma resa och vilka nycklarna är för att lyckas på en konkurrensutsatt marknad.

En annan framgångshistoria på nätet är Bubbleroom. Vd:n Ville Kangasmuukko Nordström talar om bolagets förändringsresa; Efter år av förluster vände han det till ett tillväxtbolag med lönsamhet. Här berättar han hur.

Annika Telléus från Utvecklingsverkstan fokuserar på vikten av att ställa de rätta frågorna och att lyssna för att få företag och organisationer att tänka i nya och utvecklingsbara banor.

Läs också: Na-kd lanserar makeup

Magnus Hjörne, som var med och grundade e-handelsbolaget NA-KD, kommer inge hopp för den fysiska handeln. Han delar med sig av recepten som har banat väg för nätjättens lyckosamma wholesaleverksamhet.

Atacac är Göteborgsföretaget som går sin egen väg vad gäller design, e-handelsförsäljning och försäljningsmodell. Här berättar en av grundarna, Rickard Lindqvist, hur modebranschen kan jobba mer hållbart, bland annat med hjälp av 3D-teknik.

Hållbart blir det även från Linda Jöfelt som driver det egna varumärket Dughult som tillverkas i Göteborg. Hon delar med sig av hur man når framgång genom att sätta höga mål och inte vara rädd för att misslyckas.

Lyssna även till Lin Eriksson Nordström från Valuefication som kommer att prata om influencermarknadsföring, Josephine Ahlengren, Lectra, som talar om att optimera it-processer samt Olof Darpö, delägare Boston Consulting Group och med tio års erfarenhet av mode- och lyxsegmentet, lyfter frågan om den digitala omställningen och de gemensamma nämnarna för att lyckas.   

För mer information och anmälan: Habit Modebranschens Dag 2019

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Stort varulager och mild vinter sänkte Wearcolour

"Vi har ett turbulent år bakom oss och vi befinner oss nu i en situation som vi inte reder ut och tvingas därför ansöka om konkurs", uppger vd Johan Ullbro till Habit.

Wearcolour i konkurs

I december i fjol lämnade nya delägarna Karl Rosander, Måns Ulvestam och Fabian Månsson styrelsen.

Plus

Väntar en e-handelsbubbla? Så säger experterna

En hel del e-handlare kommer få det svårt de närmaste åren. Samtidigt stundar en konsolidering, vilket branschen såg prov på senast i går med Footways bud på Sportamore.

Gillblads i konkurs

E-barometern: "Nu påverkar e-modehandeln på allvar butiksförsäljningen"

6 av svenskarnas 20 e-handelsfavoriter är modeföretag.

Rave Review nominerat till LVMH-pris

Duon kan, som första svenska nominerade märke någonsin, kamma hem prestigefylld utmärkelse.

Nyhetsbrev

Boråsföretag lanserar cirkulär kollektion

Arkiv

Så mycket ökade försäljningen för Lager 157 i fjol: ”Stolt över utvecklingen över tid”

VRG behöver mer tid – förlänger rekonstruktion

Har öppnar Decathlon

Footway lägger bud på Sportamore

Ambitionen skapa ledande plattform för e-handel inom sport och mode.

Fortsatt supertrögt för Odd Molly – tappar försäljning

Butiksnytt
Houdini med pop up-butik för secondhand

Reuse-konceptet blir snart även tillgängligt via företagets webbutik samt Instagram.

Butiksnytt
Tolfte butiken för Edblad

Så ska Gant bli mer hållbart – listar nya initiativ

Twilfit om nya ägaren: "Förstår vår nisch"

Plus

"Vi vill avsluta eran av snabbkonsumtion"

Asket, som växer med rekordfart, bygger en klassisk och begränsad herrgarderob med material som är spårbart till minsta tråd.

Butiksnytt
Här nyöppnar Deichmann

Underklädesföretag plockar in ny kompetens

Välkomnar duo med bakgrund inom detalj- och digitalhandel och med kompetens att bygga bolag.

"Vi ska bli modets Airbnb"

I dag lanserar entreprenören Emelie Gustafsson Maistedt sajten Gemme Collective. Målet är att expandera i de största städerna i Europa.

Plus

Miljövänligt engångsmode

Ett modemässigt paradigmskifte, där ägande ersätts av brukande och konsumerade plagg läggs i komposten. Möt eldsjälen bakom textila utvecklingsprojektet Streamateria.

Förbättrat helårsresultat för Lindex

De öppnar i Hede fashion outlet

Tillväxt för Löplabbet

Tvåsiffrig försäljningsökning för sportkonceptet.

Jobb & Karriär
Fastighetsjätte värvar från H&M

Matchesfashion rekryterar vd från Amazon

PV med datum för 2021

H&M i blåsväder för kartläggning av personuppgifter

Fenix Outdoor försiktigt inför 2020

H&M: Fler än häften av kinesiska butiker stängda på grund av coronaviruset

Starkt fjolår för Stadium group

Hyrestvist tvingar bort Intersport

Nu får Gul & Blå nytt liv

Här öppnar XXL butik om 4 000 kvadratmeter

Qliros vd slutar – Qliro group blir Nelly group

Macy's stänger 125 varuhus i stort sparpaket

Se alla Företagens egna nyheter

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

Sänd till en kollega

0.109