23948sdkhjf

Klassisk kinakrog blir modebutik

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Duo öppnar butik om 600 kvadratmeter mitt i Stockholms city i slutet av augusti.

Modemärket och butikskonceptet Winston & Elle skapat av Jessica och Daniel Raynee öppnar butik om 600 kvadratmeter på Mäster Samuelsgatan 42 i Stockholms city.

I lokalen har restaurang Chopsticks huserat under många decennier.

Planerad öppning är i slutet av augusti eller åtminstone till kommande månadsskifte och i detta nu pågår renoveringar för fullt för att färdigställa den tidigare restauranglokalen till butik.

Vårt butikskoncept kommer med till sin rätt i de nya och större lokalerna. Vi vill bjuda in till en inspirerande och kreativ miljö där vi även kan arrangera bland annat utställningar och konserter. Och med den här ytan får vi möjlighet till att även skala upp vår verksamhet kring made to measure och designa unika och skräddarsydda plagg till kunder som önskar det. Vi har märkt att efterfrågan ökar, säger Jessica Raynee till Habit.

Hon lägger också till att läget alldeles mitt i Stockholms city med T-centralen och Centralstationen endast  ett stenkast bort gör butiken mer tillgänglig för kunder utanför Stockholm.

- Vi har många som följer oss via sociala medier och kanske inte har tiden och möjligheten att ta sig till den nuvarande butiken i Sundbyberg under besöket i huvudstaden.

Det har gått snart fem år sedan butiken om 200 kvadratmeter på Sturegatan i Sundbyberg öppnade. Sortimentet spänner i huvudsak av kläder av egen design men också handplockade produkter från företrädesvis mindre modemärken och i sortimentet finns kläder, skor och accessoarer till dam, herr och barn. 

Stänger ni butiken i Sundbyberg nu?

Nej det gör vi inte ännu i alla fall. Vi trivs och har trivts så bra sedan vi öppnade för fem år sedan men vår ambition har hela tiden varit att ta oss in eller åtminstone närmare Stockholms city och vi har letat lämplig lokal en längre tid och har hittat rätt med den här, säger Jessica Raynee till Habit.

Mer om: Winston & Elle
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Premiär för nya Åhléns – från varuhus till marknadsplats

Lägger om affärsmodellen, hyr ut ytor och ska göra om fler varuhus i landet till lokala marknadsplatser.

Klassiska plagg med grafiska element

Duon med lång bakgrund i modebranschen ligger bakom nytt varumärke.

Minskad försäljning och ökad förlust för Lexington Company

Plus

Jeanskvintettens revansch

De brinner för det fysiska mötet i landets små- och mellanstora städer. För tre år sedan bröt de sig ur JC. Habit samlade de fem grundarna till Jeansbolaget – kedjan som har seglat upp som nummer ett bland denimaktörerna efter JC-kraschen.

Butiksnytt
Ellos öppnar outlet

Butiksnytt
Nu öppnar Denim & Friends

Trio ligger bakom ny fysisk butikssatsning som får premiär på torsdagen. I slutet av september ska kedjan omfatta fem butiker.

Nyhetsbrev

Maxjenny till Mood

Arkiv

Jobb & Karriär
MQ rekryterar ny design- och inköpschef från Weekday

Butiksnytt
Blank the Hub till Skövde

Platser kvar till Habit Modebranschens Dag

Temat i år är branschrevansch.

Plus

Vårens primörer

INKÖP VÅR/SOMMAR 2020: Habits Christina Bild och Linnea Öst tecknar säsongens mest stilsäkra damtrender.

Ja till budet på Kappahl

Budkommittén enig: Mellby Gårds erbjudande är skäligt.

Butiksnytt
Loewe öppnar på NK

Vad Robyn bar

Valde svenskt modemärke under helgens konsert i Stockholm.

Nya frimärken ska spegla svensk modeexport

Jobb & Karriär
Från H&M till Gant

Jobb & Karriär
NK med ny marknadschef

Tillträder i november och kommer närmast från Kasthall.

5 tips för att lyfta upplevelsen vid provrummen

Rodebjer får ny vd i höst

Lämnar Acne Studios för Rodebjer.

Så sålde New Wave

Jobb & Karriär
De går till Nilson group

Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt

H&M-butik i ny stass

Syateljé, utvalt sortiment, nytt inredningskoncept och uthyrning av plagg blir nyheter i H&M:s omgjorda butik vid Sergels torg som öppnar i höst.

Jobb & Karriär
Generationsskifte hos Hestra

Fjärde generationen tar över ledningen i handskföretaget.

XXL riggade siffror för att kunna ange höga rabatter

Nelly söker ny logistiklösning

Så kan ett framtidslöfte se ut

Så sålde Björn Borg

Boozt förvärvar dansk apputvecklare

Här stänger H&M

Här öppnar Newbie härnäst

Miljömärkt på mässan

Jobb & Karriär
Från Silva till Arbesko

Butik för Brothers i konkurs

Butiksnytt
Då öppnar Jeansbolagets nästa butik

Stockmann underpresterar och byter vd

Se alla Företagens egna nyheter

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.174