23948sdkhjf

Klassisk kinakrog blir modebutik

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Duo öppnar butik om 600 kvadratmeter mitt i Stockholms city i slutet av augusti.

Modemärket och butikskonceptet Winston & Elle skapat av Jessica och Daniel Raynee öppnar butik om 600 kvadratmeter på Mäster Samuelsgatan 42 i Stockholms city.

I lokalen har restaurang Chopsticks huserat under många decennier.

Planerad öppning är i slutet av augusti eller åtminstone till kommande månadsskifte och i detta nu pågår renoveringar för fullt för att färdigställa den tidigare restauranglokalen till butik.

Vårt butikskoncept kommer med till sin rätt i de nya och större lokalerna. Vi vill bjuda in till en inspirerande och kreativ miljö där vi även kan arrangera bland annat utställningar och konserter. Och med den här ytan får vi möjlighet till att även skala upp vår verksamhet kring made to measure och designa unika och skräddarsydda plagg till kunder som önskar det. Vi har märkt att efterfrågan ökar, säger Jessica Raynee till Habit.

Hon lägger också till att läget alldeles mitt i Stockholms city med T-centralen och Centralstationen endast  ett stenkast bort gör butiken mer tillgänglig för kunder utanför Stockholm.

- Vi har många som följer oss via sociala medier och kanske inte har tiden och möjligheten att ta sig till den nuvarande butiken i Sundbyberg under besöket i huvudstaden.

Det har gått snart fem år sedan butiken om 200 kvadratmeter på Sturegatan i Sundbyberg öppnade. Sortimentet spänner i huvudsak av kläder av egen design men också handplockade produkter från företrädesvis mindre modemärken och i sortimentet finns kläder, skor och accessoarer till dam, herr och barn. 

Stänger ni butiken i Sundbyberg nu?

Nej det gör vi inte ännu i alla fall. Vi trivs och har trivts så bra sedan vi öppnade för fem år sedan men vår ambition har hela tiden varit att ta oss in eller åtminstone närmare Stockholms city och vi har letat lämplig lokal en längre tid och har hittat rätt med den här, säger Jessica Raynee till Habit.

Mer om: Winston & Elle
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Kappahl ritar om organisationen

Modekedjan designar en ny organisation med två nya affärsenheter och en global säljorganisation.

Filippa K:s finanschef slutar

Jobb & Karriär
Från Kappahl till Intersport

Butiksnytt
Flygplatsbutik för Newbie

Rekordmånad för Miinto – så ska plattformen bli mer än en säljkanal

Butiksnytt
Herrskoyta i ny form

Här är varumärkena på NK:s nya herrskoavdelning.

Nyhetsbrev

Flexibilitet, snabba leveranser och grön kompensation

Kunderna styr framtidens logistiklösningar

Arkiv

Guldknappen till Haglöfs

Starkt kvartal för Björn Borg

”Aldrig tidigare har vi omsatt så mycket”.

Lindex huvudägare i nytt underklädesmärke:”Ska skapa tillväxtmöjligheter”

Rejäl tillväxt digitalt för Lexington company

Nytt nummer av Habit

Om den växande secondhandtrenden, Filippa Knutsson, Asos och mycket mer.

Minskad försäljning för Wesc

Plus

Omsättningen sjönk för majoriteten av varumärkena

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 6/7: Många förlorare, få vinnare. 37 av 66 klädleverantörer tappade omsättning i fjol jämfört med 2017. Här levererar Habit hela listan.

1

MQ blir Marqet: "Vi är medvetna om att vi har en resa att göra"

Habit fick en pratstund med vd Ingvar Larsson i butiken på Drottninggatan i Stockholm.

Förlusttyngt MQ byter namn till Marqet

Samtliga 119 butiker ska göras om nästa år. Här kan du kika in i nya butiken.

Två Stadium-öppningar samma dag i samma stad

Boozt skriver ned prognos

Fem finalister från Sverige i Designers’ Nest

Plus

Vinstrevansch för knappt hälften av skoleverantörerna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 5/7: 2018 var ett tillväxtår för skoleverantörerna, men marginalerna för hälften av företagen minskade.

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

KRÖNIKA: Vi måste sätta stopp för ”fulinsamling” av begagnade kläder

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Nu fälls Jollyroom: "Sviker konsumenterna"

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Ny vd för RNB

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Utmärkelse till Carcel

Butiksnytt
Dubblerad yta för Peak Performance

Stafano Pilati till Pitti Uomo

Starkt kvartal för New Wave

Amerikansk skjortkedja till Europa

Na-kd börjar klimatkompensera

Modereturer fram och tillbaka över Östersjön

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.201