23948sdkhjf

Därför satsar NA-KD på wholesale

| Av Kajsa Åström | Tipsa redaktionen

Nätjätten har tagit stora kliv med den fysiska försäljningskanalen. Efter två år är omsättningen uppe i 300 miljoner kronor. I september talar ansvarig chef och medgrundaren till NA-KD, Magnus Hjörne, på Habit Modebranschens Dag.

För två år sedan tog nätjätten NA-KD beslutet att, utöver e-handel, även fokusera på wholesale.

Läs också: Här placerar Na-kd sitt automatiserade Nordenlager

Första halvåret resulterade i en omsättning på 16 miljoner. Förra året, som var första helåret för wholesale, ökade försäljningen till 135 miljoner kronor.

– I år landar vi runt 300 miljoner, säger Magnus Hjörne till Habit, medgrundare och retail- och wholesalechef. Nästa år är målet att öka omsättningen drastiskt.

I oktober/november kommer NA-KD lanseras i USA. Både fysiskt och online hos bland andra Nordstrom.

– Det är ett första steg och förhoppningsvis ska vi växa därifrån. Det är jättestort för oss, säger Hjörne.

Genom wholesale öppnas dörrar till nya marknader där konsumenterna är svåra att nå digitalt, och som föredrar att handla fysiskt. Magnus Hjörne nämner länder som Italien, Spanien och Storbritannien.

– När vi testar genom wholesale ser vi att produkten är lämplig för marknaden. Därefter följer vi en strategi, steg för steg.

Under Habit Modebranschens Dag berättar Magnus Hjörne mer om varför den digitala satsningen även blev fysisk, hur NA-KD arbetar för att öka volymerna och bygga varumärket hos återförsäljare globalt.

För program och anmälan: Habit Modebranschens Dag i Borås, 5 september

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu
1

Jobb & Karriär
Ska ge Dunderdon nytt liv

Axel Nyhage går från Vagabond till rollen som affärsområdeschef för work- och streetwearmärket Dunderdon.

Vill se kraftfulla åtgärder för att rädda hela modebranschen

”Agenter, distributörer, leverantörer och varumärken får bära stora kostnader", skriver Trade Partners Sweden i ett upprop.

Katastrofsiffror för modehandeln i mars

Under andra halvan av mars rasade försäljningen i sko- och klädhandeln med upp till 60 procent, enligt Stilindex från Svensk Handel Stil.

Skobutiker i konkurs

E-handlaren inför korttidsarbete

Polygiene redo ta klivet in i modebranschen

Hållbarhetstänk i fokus när Polygiene inom kort lanserar samarbeten med några av de främsta varumärkena inom modebranschen.

Nyhetsbrev

Färre e-handlar – då väljs mode bort

När konsumenterna skjuter på inköp av sällanköpsvaror så drabbas även e-handeln, uppger Postnord.

Arkiv

Jaber i konkurs

Klart att Footway fullföljer köpet av Sportamore

Skjortföretag i konkurs – varumärket kan leva vidare

Nio fysiska butiker och 28 anställda berörs. Konkursförvaltaren uppger att intresse för att förvärva märket finns.

Tillfällig lag ger regeringen rätt att snabbt fatta beslut – kan gälla stängning av köpcentrum

Stadium korttidspermitterar och säger upp – över 600 får lämna

Hockeyprofil för Scorett

Går från att vara ansikte utåt till egen kollektion.

Copenhagen Fashion Week: "Beredda att ändra planerna om det behövs"

Kan tvingas planera om sedan danska regeringen förlängt förbud gällande folksamlingar.

Ny marknadschef på Björn Borg

Plus

Modestudenten som tog saken i egna händer

Rita Roslin investerade själv tid och pengar för att förkovra sig i 3D.

Jobb & Karriär
Föreslås till Kinnevik

Svensk Handel: "Företagens likviditetsproblem fördjupas"

Jobb & Karriär
Arbesko rekryterar ny försäljningschef

Svalt intresse för Joy – men rusning till utförsäljningarna

Modekedjan klarar inte hyran

Fastighetsbolaget Västsvensk logistik, som äger Kappahls huvudkontor, har bara fått halva hyran från modekedjan i april.

Boozt drar tillbaka prognos – skriver ned lager

Stockmann i rekonstruktion

Lindex berörs inte av Stockmanns rekonstruktion

"Alla marknader vi kan nå från Göteborg är intressanta"

De föreslås till Björn Borg

Jobb & Karriär
Från Elevenate till Addnature

Positivt för H&M före corona

H&M ska öppna 35 nya butiker i år – stänger färre än tidigare

H&M har inlett dialog om permitteringar

Explosion av nya medlemmar till Handels

Svensk Handel: "Tondövt med punktskatt på mode"

Underklädeskoncern stödjer sjukvård under coronakrisen

Årets pristagare av Global Change Award 2020

XXL tar in kapital

Moda byter månad

Butiksnytt
Ska inspirera med tvådagarskoncept

Se alla Företagens egna nyheter

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Sänd till en kollega

0.109