23948sdkhjf

Får Jott på sin lott

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Fourfield är ny distributör för franska märket Jott , Just over the top, i Skandinavien och Baltikum. Märket ska visas och säljas via Fourfields huvudkontor och showroom i Stockholm men även i showroom i Köpenhamn, Helsingfors och Oslo.

Jott grundades av Mathieu och Nicolas Gaurdikian och är specialiserade på lätta och tunna dunjackor för dam, herr och barn men i kollektionerna ingår även bland annat badkläder, sneaker och Märkets säljs via 1 600 butiker världen över och säljer omkring 1 miljon jackor per år.

– En ny strategi togs fram våren 2018 som lägger stor vikt vid att stärka vår varumärkesportfölj, och vi känner stor glädje över att ha etablerat detta samarbete med Jott. Varumärket känns helt rätt i tiden med sina kommersiella kollektioner, samt en lagerhållning som möjliggör för återförsäljare att göra omköp veckovis för att hålla nere lagernivåer i butik. Sist men inte minst känns det otroligt roligt med ett varumärke som sätter färg på marknaden med sin enorma färgpalett, säger Anette Wesström Sundqvist, ägare och vd för Fourfield.

Fourfield är grundat 1997 och distribuerar bland annat varumärket J. Barbour and Sons i Skandinavien och Baltikum. Därtill driver företaget även Fourfield Premium Outlet i Barkarby samt, sedan hösten 2018, Barbour Flagship Store på Kungsgatan 33 i Stockholm. Företaget drev tidigare och under hela 27 år NK Sport & Fritid i Stockholm.

Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Göteborgspremiär för Marqet

Pressad lönsamhet i modehandeln

2019 ser ut att bli ett år präglat av konkurser, rekonstruktioner, pressade marginaler och höjda importpriser. Dock skönjer Svensk Handel ljuset i tunneln för vissa modeaktörer.

Back i konkurs

Bolaget bakom modemärket har försatts i konkurs.

Flexibilitet, snabba leveranser och grön kompensation

Kunderna styr framtidens logistiklösningar

Flexibilitet, snabba leveranser och grön kompensation

Kunderna styr framtidens logistiklösningar

Få full koll på produktionsflödena – missa inte Habit Frukostforum

Nyhetsbrev

De kan bli Årets Modebutik

Tre butiker tävlar om branschpriset i Habit Modegalan 2019 på Grand Hôtel i Stockholm. Här berättar de vad som gör en butik framgångsrik.

Arkiv

Så blir visningarna i Köpenhamn

Modeinköp för Röhsska museet

Ordförande ökar i Odd Molly

Bestseller-ägare ökar i modeplattform

Skokedja utvidgar uthyrningskoncept

Revolver skjuter upp premiären av nytt mässkoncept

VRG ansöker om rekonstruktion

Sko- och accessoarkoncernen har ansökt om rekonstruktion. Nu väntar ytterligare nedläggning av butiker, personalneddragningar och ökat fokus på egna varumärken för att öka marginalerna.

Jobb & Karriär
Ska arbeta med affärsutveckling hos Key Search Scandinavia

Odd Molly gasar på: Förvärvar second hand-aktör och logistikfastighet

Odd Molly avser förvärva Used by, logistikfastighet och gör nyemission. Därtill får modebolaget ny storägare.

Anna Appelqvist lämnar Gina Tricot

"Jag är otroligt stolt över resan Gina Tricot som bolag gjort".

Nelly kombinerar pop up-butik med outlet

Ny rapport: Hundratals second hand-plagg har mindre klimatpåverkan än ett enda nytillverkat

Så mycket ökar e-handeln när fysisk butik öppnar

Har stor betydelse för att bygga lojalitet och få återkommande kunder, enligt ny undersökning.

Vinnande ledarskap på Habit Modegalan

Spänningen stiger … Den 3 december får vi veta vem som kan titulera sig Årets kunddrivande ledare 2019; Morgan Olsson, Henrik Bunge eller Henrik Hoffman.

Modebutiksanställd prisad av kunderna

Modeduo bland södra Sveriges främsta entreprenörer

Butiksnytt
Fransk workwear på Söder

Funktionellt, hållbart och tidlösa plagg hos nya L'Usine Bleue.

Plus

Här är tillväxtvinnarna

MODEBRANSCHENS BOKSLUT, DEL 7/7: Fler än hälften av sport- och friluftsleverantörerna ökade omsättningen 2018. Två företag från Åre tog täten.

Filippa K:s finanschef slutar

Butiksnytt
Flygplatsbutik för Newbie

Minskad försäljning för Wesc

Boozt skriver ned prognos

Marimekko och Uniqlo i nytt samarbete

Otillåtna halter av sexvärt krom och bly i lädervaror

Fast Retailing i robotprojekt för lagerautomatisering

Modejätten ska sälja begagnade lucialinnen

Nu separeras RNB

Jobb & Karriär
Ny vd för RNB

Jobb & Karriär
Ska sköta Balmuirs pr-arbete

Gaps vd avgår

Se alla Företagens egna nyheter

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 t...

Inventera enkelt med din mobil

Sänd till en kollega

0.124