23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Habit
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

Aktuell med ett nytt säsongslöst varumärke.

Karin Jimfelt-Ghatan, som tillsammans med Per Holknekt grundade Odd Molly, lanserar nu dammodevarumärket Hip.ie som vänder sig till ”den moderna hippie-kvinnan”.

Kollektionerna är säsongsoberoende och fyra till fem plagg lanseras varje månad och  släpps i mindre exklusiva upplagor. 

Första släppet, The art of Hip.ie, består av exklusiva kostymer med mönster, detaljer och broderier och ambitionen är att ta fram plagg i slow fashion-anda i hållbara och återvunna material.

Första kampanjen är framtagen av Lokrantz & Co som även ligger bakom det nystartade modemärkets logotyp.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.142