23948sdkhjf

Ska vässa Lindex kundupplevelse

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Kliver in i en ny roll som creative director. Har ett förflutet hos Monki och Björn Borg och är medgrundare till märket John Sterner.

Marie Paulsson kliver den 5 augusti in som creative director hos Lindex och ska, enligt kedjan, skapa en ”holistisk varumärkesupplevelse” i modekedjans samtliga kanaler och arbeta med att vässa kundupplevelsen.

Till Habit uppger modekedjans kommunikationschef Kristina Hermansson att rollen är ny och Marie Paulsson efterträder därmed ingen.

- Lindex är ett mycket folkkärt och trovärdigt varumärke som följer kvinnan genom livet. Jag ser jättemycket fram emot att få jobba med att stärka kvinnor genom hela deras livsresa och tillsammans med Lindex kreativa team utveckla och renodla Lindex koncept och varumärke. Modeföretaget befinner sig på en spännande resa och jag ser fram emot att få vara med och skapa en inspirerande destination som är mer än bara shopping, säger Marie Paulsson i en kommentar.

Marie Paulsson har arbetat i ledande kreativa roller hos bland andra Monki, Björn Borg och POC Sports och har tillsammans med Alexander Stutterheim grundat stickatmärket John Sterner.   

 - Det känns väldigt kul att ha rekryterat Marie till oss på Lindex. Maries roll handlar om att vara en lyhörd kreativ coach för både sortiment och kommunikation och därigenom aktivt bidra i vår fortsatta utveckling av Lindex som starkt globalt modevarumärke, säger Henrik Sörstedt, director of customer experience på Lindex.  

Mer om: Lindex
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)

Fashionnet.se

Startsidan just nu

Skobutiker i konkurs

Jaber i konkurs

Färre e-handlar – då väljs mode bort

När konsumenterna skjuter på inköp av sällanköpsvaror så drabbas även e-handeln, uppger Postnord.

E-handlaren inför korttidsarbete

Polygiene redo ta klivet in i modebranschen

Hållbarhetstänk i fokus när Polygiene inom kort lanserar samarbeten med några av de främsta varumärkena inom modebranschen.

Skjortföretag i konkurs – varumärket kan leva vidare

Nio fysiska butiker och 28 anställda berörs. Konkursförvaltaren uppger att intresse för att förvärva märket finns.

Nyhetsbrev

Klart att Footway fullföljer köpet av Sportamore

Arkiv

Tillfällig lag ger regeringen rätt att snabbt fatta beslut – kan gälla stängning av köpcentrum

Ny marknadschef på Björn Borg

Stadium korttidspermitterar och säger upp – över 600 får lämna

Jobb & Karriär
Föreslås till Kinnevik

Copenhagen Fashion Week: "Beredda att ändra planerna om det behövs"

Kan tvingas planera om sedan danska regeringen förlängt förbud gällande folksamlingar.

Hockeyprofil för Scorett

Går från att vara ansikte utåt till egen kollektion.

Plus

Modestudenten som tog saken i egna händer

Rita Roslin investerade själv tid och pengar för att förkovra sig i 3D.

Svensk Handel: "Företagens likviditetsproblem fördjupas"

Modekedjan klarar inte hyran

Fastighetsbolaget Västsvensk logistik, som äger Kappahls huvudkontor, har bara fått halva hyran från modekedjan i april.

Svalt intresse för Joy – men rusning till utförsäljningarna

Jobb & Karriär
Arbesko rekryterar ny försäljningschef

Boozt drar tillbaka prognos – skriver ned lager

Stockmann i rekonstruktion

Lindex berörs inte av Stockmanns rekonstruktion

"Alla marknader vi kan nå från Göteborg är intressanta"

Sportkedjans vd: "Vi permitterar upp till 30 procent av totala personalstyrkan"

Här är konkurserna och rekonstruktionerna som drabbar NK

Stor yta på Stockholm och Göteborg berörs.

De föreslås till Björn Borg

Jobb & Karriär
Från Elevenate till Addnature

Positivt för H&M före corona

H&M ska öppna 35 nya butiker i år – stänger färre än tidigare

H&M har inlett dialog om permitteringar

Explosion av nya medlemmar till Handels

Svensk Handel: "Tondövt med punktskatt på mode"

Underklädeskoncern stödjer sjukvård under coronakrisen

Årets pristagare av Global Change Award 2020

XXL tar in kapital

Moda byter månad

Plus

Modeskolor släpar efter digitalt

Butiksnytt
Ska inspirera med tvådagarskoncept

Se alla Företagens egna nyheter

Snabb och flexibel bildleverantör tryggar tillväxten

- Det är inte försent att bli digital; Mardi Gras Digital

A50- en kraftfull Android mobil POS

Digitalt onboarding verktyg till era nyanställda

Handelns digitala transformation!

Jeansverket rekryterar entreprenören Christoffer Lindqvist

Microfabriken tillverkar konfektion i Borås!

SL Mönster & Provsömnad flyttar till Syverket

Produktfotografering – från hantverk till industri

Mardi Gras Digital, byrå som brinner för sortiment.

Scanlux Packaging öppnar kontor i Sverige

Erbjud kunder fler betalsätt med våra PAX Android terminaler

Premium Eco Box – den miljövänliga designförpackningen

E700: Smart och modernt kassa- och betalsystem

Stylisten berättar

Bärkassar som skapar merförsäljning – 3 tips för din bärkassedesign

Presentinslagning: 3 goda råd huvudkontoret bör överväga

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Sänd till en kollega

0.111