23948sdkhjf

Ska vässa Lindex kundupplevelse

Kliver in i en ny roll som creative director. Har ett förflutet hos Monki och Björn Borg och är medgrundare till märket John Sterner.

Marie Paulsson kliver den 5 augusti in som creative director hos Lindex och ska, enligt kedjan, skapa en ”holistisk varumärkesupplevelse” i modekedjans samtliga kanaler och arbeta med att vässa kundupplevelsen.

Till Habit uppger modekedjans kommunikationschef Kristina Hermansson att rollen är ny och Marie Paulsson efterträder därmed ingen.

- Lindex är ett mycket folkkärt och trovärdigt varumärke som följer kvinnan genom livet. Jag ser jättemycket fram emot att få jobba med att stärka kvinnor genom hela deras livsresa och tillsammans med Lindex kreativa team utveckla och renodla Lindex koncept och varumärke. Modeföretaget befinner sig på en spännande resa och jag ser fram emot att få vara med och skapa en inspirerande destination som är mer än bara shopping, säger Marie Paulsson i en kommentar.

Marie Paulsson har arbetat i ledande kreativa roller hos bland andra Monki, Björn Borg och POC Sports och har tillsammans med Alexander Stutterheim grundat stickatmärket John Sterner.   

 - Det känns väldigt kul att ha rekryterat Marie till oss på Lindex. Maries roll handlar om att vara en lyhörd kreativ coach för både sortiment och kommunikation och därigenom aktivt bidra i vår fortsatta utveckling av Lindex som starkt globalt modevarumärke, säger Henrik Sörstedt, director of customer experience på Lindex.  

Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078