23948sdkhjf

Ska vässa Lindex kundupplevelse

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Kliver in i en ny roll som creative director. Har ett förflutet hos Monki och Björn Borg och är medgrundare till märket John Sterner.

Marie Paulsson kliver den 5 augusti in som creative director hos Lindex och ska, enligt kedjan, skapa en ”holistisk varumärkesupplevelse” i modekedjans samtliga kanaler och arbeta med att vässa kundupplevelsen.

Till Habit uppger modekedjans kommunikationschef Kristina Hermansson att rollen är ny och Marie Paulsson efterträder därmed ingen.

- Lindex är ett mycket folkkärt och trovärdigt varumärke som följer kvinnan genom livet. Jag ser jättemycket fram emot att få jobba med att stärka kvinnor genom hela deras livsresa och tillsammans med Lindex kreativa team utveckla och renodla Lindex koncept och varumärke. Modeföretaget befinner sig på en spännande resa och jag ser fram emot att få vara med och skapa en inspirerande destination som är mer än bara shopping, säger Marie Paulsson i en kommentar.

Marie Paulsson har arbetat i ledande kreativa roller hos bland andra Monki, Björn Borg och POC Sports och har tillsammans med Alexander Stutterheim grundat stickatmärket John Sterner.   

 - Det känns väldigt kul att ha rekryterat Marie till oss på Lindex. Maries roll handlar om att vara en lyhörd kreativ coach för både sortiment och kommunikation och därigenom aktivt bidra i vår fortsatta utveckling av Lindex som starkt globalt modevarumärke, säger Henrik Sörstedt, director of customer experience på Lindex.  

Mer om: Lindex
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Junkyard blir norskt

Ägarbyte för Skandinaviens dominerande nätbutik för street fashion.

Jobb & Karriär
Hon ska leda Twilfits e-handelsresa

Barneys överväger konkurs

Stockholms modevecka ställs in

Vd: När saker är som svårast kommer de avgörande besluten.

Ivyrevel poppar upp i MoS

Videointervju: Om konsten att avsluta affären

Daymakers Lotta Eriksson om hur dåliga svenskar är på att välkomna kunder.

Nyhetsbrev

Modehandeln återhämtade sig

Arkiv

Nytt modeevent i Stockholm

Prisfall på mode

Lindex + Boozt = sant

Jobb & Karriär
Vd-skifte på Gents

Weekday öppnar i Lund

Scorett ökar till flaggskeppsbutik

Kön ringlade lång till NA-KD:s pop up

Krönika
Prisad vare sommaren! Här kommer turisterna!

Zalando bygger nytt megalager

Ellos får ny ägare i miljardaffär

Den här modeveckan blir av

Campadre satsar fysiskt

Zalando skiftar till återvunnet

Bubbleroom-bossen talar på Modebranschens dag

Modeikonen avliden

Jobb & Karriär
Ledningsskifte på Champion Norden

”Pristransparens den fysiska handelns största utmaning”

Citycons nya vd F Scott Ball om utmaningar och möjligheter för köpcentrumjätten.

Kronkursen fortsätter pressa modehandeln

RnB visar minusresultat men hoppas att Polarn o Pyret ska lyfta

WeSC behöver nytt kapital

Jobb & Karriär
Danskt barnklädesmärke tar in en ny designer

50 miljoner kronor till start up – ska återvinna textilier

NA-KD öppnar pop up i Mos

Bara vartannat motvärnsrån anmäls: ”Mycket allvarligt”

Branschprofil moderator för Retaildagen

Odd Molly-grundare startar nytt dammodemärke

River Island med ny vd

Finansman ökar innehav i skohandlare

Adidas förlorar ensamrätt till ränder i EU

Altor in som storägare i XXL

Se alla Företagens egna nyheter

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av Interpay.

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Utbildning i Textil Materiallära 27/11 i Göteborg

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.157