23948sdkhjf

Claire Group stannar i familjen

| Av Pernilla Hansson | Tipsa redaktionen

Grundaren har sålt lejonparten av verksamheten till sonen.

Anders Hust behåller 10 procent av familjeföretaget Claire Group och har sålt 90 procent av aktierna i bolaget till sonen Nikolaj Hust.

Nikolaj Hust är sedan en längre tid involverad i modeverksamheten som delägare och är också verksam på ledningsnivå.

Ägarförändringen trädde i kraft den 1 juni. I ett pressmeddelande framgår att några andra ledningsförändringar inte skett i och med ägarförändringen men att bolaget lagt en strategi för framtida rollfördelning.

- Att Nikolaj har tagit över majoritetsandelen i Claire Group är ett drömscenario för mig. De värderingar och den företagskultur jag har grundat kan han nu föra vidare. Han har bevisat att han har talang och ett äkta engagemang för att driva företaget vidare, och jag är mycket nöjd med det. Nikolaj har hjälpt till att skapa den ekonomiska utvecklingen och kontinuiteten vi har demonstrerat under de senaste fem åren, och jag är helt säker på att han kommer att kunna fortsätta att driva koncernen framåt och uppåt, säger Anders Hust i en kommentar.

Anders Hust grundade modeverksamheten den 1 april 1975. Modebolaget står på tre ben med barnmodemärket Hust&Claire, dammodemärket Claire Woman och en retaildel som omfattar 1 butik i Danmark och 20 i Norge. Därtill finns ett stort antal återförsäljare.

Mer om: Claire Group
Håll dig uppdaterad med Habit
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Jobb & Karriär
Babyshop plockar in marknadschef

E-handelsgruppen har även en ny creative director.

Kappahl krymper styrelsen

Jobb & Karriär
Efter skandalen – XXL med ny Sverigechef

Second hand-marknaden för lyxmode en miljardindustri

Zara sprängde miljardvallen

Mötet med kunden ska göra skillnad

Kunddrivet ledarskap – nyckeln till framgång inom retail

Nyhetsbrev

Houdini Sportswears e-handel prisad

Arkiv

Spinnova och Fortum har en textilfiber ihop

Plus

Hon satsar på lyxmode

Är marknadsplatserna framtiden för modebranschen? Habit har träffat grundaren och vd:n till lyxplattformen Seezona, Anna-Carina Helander, som investerat miljontals kronor i en affärsmodell utan lagerrisk.

Franskt modemärke öppnar i Skandinavien

1

KRÖNIKA: "Vi är tydliga med vad vi mäter"

Här öppnar JC

Så går det för detaljhandeln i stadskärnorna

Duo herrmodets mäktigaste om King får välja

Flera butiksägare på modetidningens topp 100.

Footway lägger till 12 länder – dubblerar antalet försäljningsländer

Eton drar upp leveranstempot

Nya modekedjor till Norden när Mall of Tripla öppnar

VRG kämpar på – förändringsarbetet fortskrider

Scorett utvecklar second hand-konceptet

Sellpy gör alla sålda plagg säljbara igen

Jobb & Karriär
Nellys vd kliver av

Efterträds tillfälligt av moderbolagets vd Marcus Lindqvist.

XXL gör riktad nyemission – grundaren lämnar ordförandeposten

Butiksnytt
Sandqvist lanserar nytt butiksuttryck på ny marknad

Monki startar community

Klart: Kappahls ansökan om avnotering godkänd

Nelly lämnar Falkenberg

Marimekko höjer vinstprognos

Floyd växer med fler butiker

Spinnova i investeringsrunda

Pure London breddas

Rekordkvartal för Footway – nu väntar expansion

Hugo Boss sänker prognos för helåret

Butiksnytt
Na-kd tillbaka i Helsingborg

Indiska hoppas hitta guldkorn i kundernas garderober

Wesc ökade förorder: "Ytterligare ett litet steg i rätt riktning"

Vintagekoncept vill öppna i Stockholm

Jobb & Karriär
Från Eton till Nordic Leather Group

Se alla Företagens egna nyheter

Presentpapper till julen 2019 – den hållbara julen

3 tips på miljövänligt emballage utan merkostnader

Miljövänligt emballage – känn dina certifieringar

Gung PIM uppskattas av kunder i alla branscher

Textilutbildningar och seminarer i världsklass!

Hållbar förpackningslösning till Eplehuset

Miljö och kvalitet i fokus hos Filippa K

Acne Studios kamp för miljön med miljövänliga förpackningar

Total emballagelösning till VÆRSGO

Interpay visar världens modernaste allt-i-ett terminaler på Retail Experience Live 2019, Kistamässan

Stormberg gör besparingar på emballage genom nytt samarbete

Hållbar design till Björn Borg

Emballagedesign för e-handel är effektiv branding

Påsen som driver trafik till ARK Bokhandels webbsida

Branding: Så väljer du rätt presentinslagning

Scanlux Packaging blev totalleverantör av emballage till Crosseyes

3 inslagningstrender till vår och sommar 2019

HOPE får miljövänliga och exklusiva påsar från Scanlux Packaging

Nu lanserar vi vår bärbara betal/kassaterminal PAX E600 med intergrerad 8 tum androidskärm.

Inventera enkelt med din mobil

Möbelsammet

Äntligen lanseras den första betalterminalen med integrerad Androidenhet av...

Julie josephine chooses BeX as ERP and Retail system

BeX WMS

Nytt brand på nordiska marknaden

Sänd till en kollega

0.186